به سن واقعی تان توجه نکنید

رضایتمندی از زندگی نقش موثری در افزایش طول عمر شما خواهد داشت. کسانی که از زندگی خود راضی هستند احساس جوانی بیشتری میکنند و این موضوع ربطی به سن و سال آن ها ندارد. کسانی که فکر میکنند کوچکتر از سن واقعی خود نشان میدهند عمر طولانی تری دارند.


محققان دریافتند که کسانی که معتقد هستند که کوچکتر از سن واقعیشان هستند طول عمر بیشتری نسبت به کسانی دارند که احساس پیری می کنند.

محققان دانشگاه کالج لندن با مطالعه بر روی ۶۴۸۹ نفر با میانگین سنی ۶۵/۸ به میزان تاثیر احساس رضایتمندی بر طول عمر انسان ها پرداختند. بیشتر افراد شرکت کننده در این پرسشنامه معتقد بودند که کمتر از ده سال از سن خود جوان تر هستند.

جالب است که این افراد ابدا احساس نمی کردند که واقعا چند سال دارند و در پرسشنامه خود می گفتند که حداقل گمان می کنند که سه سال از سنشان کوچیکتر به نظر برسند. از سوی دیگر، تنها ۴/۸درصد از شرکت کنندگان گمان می کردند که ممکن است یک سال از سنشان بزرگتر باشند.

پس از گذشت هشت سال محققین دانشگاه کالج لندن با بررسی زندگی افراد شرکت کننده در این پرسشنامه دریافتند که از میان کسانی که به زندگی امیدوار بودند و سن خود را کوچکتر از سن واقعی خود می دانستند، تنها ۱۴ درصد فوت کرده اند. این نتایج با آن دسته از کسانی که احساس می کردند بزرگتر از سنشان به نظر می آیند و یا فکر می کردند عمر زیادی نمی کنند مقایسه شد. درصد کسانی که در همین زمان مشابه از گروه دوم فوت کرده بودند ۱۸ درصد بود.

چرا رضایتمندی همان سلامتی است؟

دانشمندان می گویند قصد دارند بهتر دریابند که چه چیزی موجب این تفاوت در نتایج و طول عمر بیشتر گروهی از افراد شده است؟

آنها با مطالعه بیشتر دریافتند داشتن یک مجموعه ی وسیع از رفتارها و عادات صحیح پزشکی ( نظیر حفظ وزن مناسب یا مشاوره مداوم پزشکی)، انعطاف پذیری بیشتر در برابر مشکلات، تسلط در حل آن ها و همچنین زندگی در میان کسانی که احساس جوانی و سرزندگی می کنند، از عواملی است که موجب شده است که این افراد سن بیشتری داشته باشند..

نحوه نگرش به زندگی و سنی که هر فرد احساس می کند دارد ( نه سن واقعی) همواره قابل تغییر است. بنابراین ممکن است عوامل مختلفی در آن موثر باشند؛ یاد آوری نکات پزشکی و ترویج رضایتمندی در میان اشخاصی که به زندگی بد بین اند و یا فکر می کنند بزرگتر از سنشان به نظر می رسند موجب تغییر نگرش آن ها به زندگی می شود.

تحقیقات جدید در زمینه شخصیت افراد و سن پیری نشان می دهد که احتمالا وجود دو رفتار در زندگی، برای طول عمر بیشتر موثر خواهد بود: وظیفه شناسی (دقت عمل) و خوش بینی؛ افرادی که هر دوی این صفات را دارند، بیشتر موفق به داشتن یک زندگی سالم می شوند که همین امر موجب می شود تا رسیدن به کهنسالی سالم بمانند.

انسان می تواند به به خوبی به پیشگویی خود در باره ی مدت عمر خود برسد.

تانی کال

باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *