واکنش «استیون کینگ» به شکست تجاری Doctor Sleep و زیان 30 میلیون دلاری فیلم

یک هفته پس از شکست «بروکلین بی‌مادر» (Motherless Brooklyn)، برادران وارنر با «دکتر اسلیپ» (Doctor Sleep) ناکامی دیگری را در گیشه تجربه کرد. در ابتدا پیش‌بینی می‌شد که این فیلم ترسناک فراطبیعی به کارگردانی «مایک فلنگان» بر اساس دنباله‌ی کتاب «درخشش» نوشته‌ی «استیون کینگ» ۲۵ میلیون دلار فروش کند، اما افتتاحیه‌ی ۱۴ میلیون دلاری آن هالیوود را شگفت‌زده ساخت. در روزهای اخیر گزارش شد که این فیلم که به بودجه‌ی ۵۰ میلیون دلاری تولید شده بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار زیان مالی به وارنرها وارد می‌کند.

«دکتر اسلیپ» اکنون به «سهره‌ی طلایی» (The Goldfinch)، «مرد دو پیکره» (Gemini Man) و «ترمیناتور: سرنوشت شوم» می‌پیوندد که پاییز امسال به شکست انجامیده‌اند، اما کینگ مایل نیست از این پروژه به عنوان یک شکست یاد کند و در شبکه‌های اجتماعی به دفاع از فیلم پرداخته است. «مت سرافینی» نویسنده‌ی آمریکایی هواداران کتاب «دکتر اسلیپ» را تشویق می‌کند که نظرات مثبت را در مورد فیلم به اشتراک بگذارند. او می‌نویسند:‌ «اگر از کتاب «دکتر اسلیپ» خوشتان آمده آخر هفته را وقف نالیدن از شکست باکس آفیس نکنید. از فیلم بگویید، اینکه چه چیزی دستگیرتان شده، و دیگران را به دیدنش تشویق کنید. اجازه ندهید تلاش سازندگان به مشتی عدد و رقم محدود شود.» کینگ با نقل قول از سرافینی اضافه می‌کند: «موافقم. فیلم فوق‌العاده‌ای است. با دوستان خود به دیدن فیلم بروید و حس و حال آن را کشف کنید.»

کینگ در ابتدا در مورد اینکه به فلنگان اجازه دهد «دکتر اسلیپ» را کارگردانی کند مردد بود. کارگردان پیشنهاد می‌کرد که از رمان کینگ اقتباس سینمایی صورت گیرد اما بعضی از نمادهای فیلم «درخشش» به کارگردانی «استنلی کوبریک» هم که در کتاب وجود نداشت در آن گنجانده شود. کینگ هیچ‌گاه از فیلم کوبریک حمایت نکرده، بنابراین تردید او در مورد فیلم فلنگان قابل درک است. این دو در نهایت نه تنها راهی برای تولید فیلم پیدا می‌کنند بلکه کینگ از آن پس حامی «دکتر اسلیپ» شد.

کینگ با انتشار اولین آمار فروش «دکتر اسلیپ» نوشته بود: «جدا از آمار فروش، فیلم «مایک فلنگان» عالی است. اگر مردم تمایلی به دیدن فیلم ندارند تصمیم خودشان است، اما وقتی اثری خوب باشد باید از آن ستایش کنم.»

«دکتر اسلیپ» پس از «گورستان حیوانات خانگی» (Pet Sematary) و «آن: بخش دو» (It: Chapter Two)، سومین فیلمی اقتباس شده از آثار کینگ در سال ۲۰۱۹ است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *