واکنش «جری ساینفیلد» کمدین سرشناس آمریکایی به شوخی‌های جنجالی «جیمز گان»

واکنش دیزنی به شوخی‌های قدیمی «جیمز گان» کارگردان قسمت اول و دوم «محافظین کهکشان» تند و قاطع بود، اما «جری ساینفیلد» کمدین کهنه‌کار آمریکایی نظر متفاوتی در اینباره دارد.

علیرغم دفاع تمام قد عوامل فیلم «محافظین کهکشان» از گان و درخواست آنان برای بازگرداندن او به صندلی کارگردانی قسمت سوم، دیزنی شب گذشته اعلام کرد که از تصمیم خود بازنخواهد گشت. ساینفیلد اخیراً در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در خصوص این جنجال صحبت کرده و آن را با اخراج «روزان بار» از سریال شبکه‌ی NBC مقایسه کرده است.

ساینفیلد می‌گوید، «من شوخی‌ها را نخوانده‌ام، اما اگر شوخی باشند، اهمیتی ندارد. فکر می‌کنم «روزان بار» هم فکر می‌کرد که شوخی او بامزه است، اما نبود… از طرفی اگر توهین‌آمیز باشد و خنده‌دار نباشد، پس شوخی هم نیست. بهرحال هر کمدینی که این رابطه را درک نکند کارش تمام است.»

این جمله شاید کمی مبهم باشد، اما از نظر ساینفیلد کاملاً روشن است. به اعتقاد او اگر شوخی توهین‌آمیز باشد، نباید به خاطرش عذرخواهی کرد. وی در ادامه می‌گوید، «خیر. شوخی‌ها حقیقت ندارند. مردم فکر می‌کنند که وقتی چیزی می‌گویی واقعاً به آن اعتقاد داری. می‌دانید، ممکن است بخشی [از اجرای استند-آپ] تماماً به شیرینی «پاپ-تارتس» اختصاص دهم و بگویم که چقدر عاشقش هستم. اما [در واقعیت] از آن‌ها خوشم نمی‌آید. فقط برای خنده است. گفتنش خنده‌دار است، بنابراین آن را می‌گویم.»

ساینفیلد یکی از کمدین‌هایی است که از توئیتر دوری می‌کند و علت آن نه ترس از توهین‌آمیز شدن شوخی‌ها بلکه این مسئله است که او برای گفتن‌شان پولی نمی‌گیرد. ساینفیلد می‌گوید، «صدای خنده را نمی‌شنوم. چرا وقتم را تلف کنم؟ از این بدتر نمی‌شود. همیشه به کسانی که کتاب می‌نویسند فکر می‌کنم. چه احساس وحشتناکی باید داشته باشند وقتی که روح و روانشان را پس از چند سال تلاش در قالب کتاب درمی‌آورند و بعد یک نفر نزدشان می‌رود می‌گوید «کتابتان را خیلی دوست داشتم.» و راهش را می‌کشد و می‌رود و نویسنده هرگز درنمی‌یابد کتابش واقعاً چه تأثیر مثبت یا منفی بر مخاطبش گذاشته است. این یعنی جهنم. تعریف من از جهنم این است.»

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *