واکنش ستارگان هالیوود به مرگ «استن لی»

پس از آنکه ساعاتی پیش مرگ «استن لی» نویسنده‌ی باسابقه‌ی کتاب‌های کامیک در سن ۹۵ تأیید شد، بسیاری از افراد سرشناس از جمله «کریس اوانز»، «هیو جکمن» و «رایان رینولدز» در شکبه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان دادند و یاد او را گرامی داشتند.

«باب ایگر» مدیر عامل دیزنی با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «استن لی به مانند شخصیت‌هایی که خلق کرد انسانی فوق‌العاده بود. استن این قدرت را داشت که سرگرم کند، الهام‌بخش باشد و انسان‌ها را پیوند زند. او ابرقهرمانی بود برای هواداران مارول در سراسر دنیا و شکوه و عظمت قوه‌ی تخیل او به اندازه قلب او بود.»

اوانز که در «دنیای سینمایی مارول» نقش «کاپیتان آمریکا» را بازی کرده، در حساب توئیتر خود نوشت: «هرگز انسان دیگری مانند استن لی وجود نخواهد داشت. او در طول چند دهه برای پیر و جوان سرچشمه‌ی ماجراجویی، اعتماد به نفس، قدرت، لذت و الهام بود و زندگی افراد بسیار بسیار زیای را تحت تأثیر قرار داد.»

«جاس ویدون» کارگردان «انتقام‌جویان» در واکنش به این خبر نوشت: «استن لی دنیایی خلق کرد که اگر در آن شخصیتی به اندازه‌ی کافی دوست داشتنی باشد مرگ برای او بی‌معنا شود. این یعنی آینده‌نگری. بخش زیادی از زندگی‌ام را به تو مدیونم و تو نمی‌توانی در آن حضور نداشته باشی.»

«جیمی کیمل» نیز در حساب توئیتر خود خاطره‌ی لی را گرامی داشت: «در سن ۷ سالگی، تصویر عجیب و غریبی از چهره‌ی استن لی طراحی کردم و از مادر خواستم آن را برای او بفرستد. خوشبختانه مادرم این کار را نکرد، زیرا بیش از ۳۰ سال بعد، شخصاً آن را به او تقدیم می‌کنم. به خاطر همه لذت‌ها از تو سپاسگزارم استن.»

«کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول در این باره نوشت: « هیچ‌کس به اندازه‌ی استن لی زندگی مرا تحت تأثیر قرار نداده و هر آنچه که ما در استودیوهای مارول انجام می‌دهیم به خاطر اوست. استن میراثی بی‌نظیر از خود به جا گذاشت که تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.»

«مارک همیل» ستاره «جنگ ستارگان» با ارسال تصویر خود در کنار «استن لی» در حساب توئیترش نوشت: «تأثیر او بر فرهنگ عامه انقلابی و غیرقابل توصیف است. عاشق این مرد بودم و همواره دلتنگ او خواهم ماند. می‌گویند آدم الگوی دوران کودکی‌اش را هیچ‌وقت از نزدیک ملاقات نمی‌کند. اشتباه می‌کنند.»

«سث روگان» با ارسال پیامی نوشت: «استن لی از تو سپاسگزارم که باعث شدی کسانی که احساس می‌کنند با سایرین متفاوتند متوجه شوند که انسان‌هایی خاص و استثنایی‌اند.»

«رایان رینولدز» با انتشار متن کوتاهی برای «استن لی» آرزوی آرامش کرد و نوشت:‌ «به خاطر همه چیز متشکرم.»

«هیو جکمن» ستاره فیلم‌های «اکس من» در این باره نوشت: «ما یک نابغه‌ی خلاق را از دست دادیم. استن لی در دنیای ابرقهرمانان پیش‌رو بود. افتخار می‌کنم که در یکی از آثار به جا مانده از وی سهم کوچکی داشتم… و یکی از شخصیت‌های او را بازی کردم.»

«ایلان ماسک» نیز برای «استن لی» آروزی آمرزش کرد و نوشت: «عوالم خیال و لذتی که برای بشریت خلق کردی تا ابد باقی خواهد ماند.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *