واکنش منتقدان به انیمیشن The Mitchells vs. the Machines

انیمیشن The Mitchells vs. the Machines یا در زبان فارسی «میشل‌ها علیه ماشین‌ها» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی شرکت سونی پیکچرز اینترتینمت (Sony Pictures Entertainment) است که به‌دست کارگردان بااستعداد و تازه‌کاری به نام مایکل ریاندا ساخته شده است. در فیلم میشل‌ها علیه ماشین‌ها، صداپیشگان هنرمند و بااستعدادی مانند ابی جکوبسون در نقش کیتی میشل، دنی مک‌براید در نقش ریک میشل، مایا رودولف در نقش لیندا میشل، مایک ریاندا در نقش آرون میشل، اریک اندره در نقش دکتر مارک بومن، اولیویا کولمن در نقش پَل، فرد آرمیسن در نقش دبورابات ۵۰۰۰، بک بنت در نقش اریک، کونان اوبرایان در نقش گلاکسون ۵۰۰۰ و کریسی تیگن در نقش هلی پوزی و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم میشل‌ها علیه ماشین‌ها در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) در سرویس استریم نتفلیکس، به نمایش درآمد. این اثر در ابتدا در تاریخ ۲۳ آوریل (۷ اردیبهشت) در یک سری سینماهای خاص و انتخاب‌شده به نمایش درآمده بود. تا به این لحظه این اثر علمی تخیلی امتیاز ۸۱ را از بین ۲۵ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود مایک ریاندا و جف رو بوده است. از طرف دیگر هم فیل لرد، کریستوفر میلر و کورت البرچ نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. سایت متاکریتیک هم علامت «Must-See» را به آن داده که تماشای آن را الزامی عنوان کرده است. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا قرار دارند.

از طرف دیگر هم ۱۰۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. تقریبا تمام منتقدانی که این اثر را تماشا کردند، حسابی آن را مورد تحسین قرار دادند و تماشای آن را تا حد زیادی دوست داشتند. از آن‌جا که اخیرا فیلم The Mitchells vs. the Machines در شبکه نتفلیکس نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم The Mitchells vs. the Machines از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

همه چیز از آنجایی آغاز می‌شود که کیتی میشل، یک فرد بیگانه و خلاق در مدرسه فیلم رویاهایش پذیرفته می‌شود و مشتاق است که خانه را ترک و «افراد شبیه به خودش» را پیدا کند. اما در همین حین، پدر او که عاشق طبیعت است، اصرار می‌کند که کل اعضای خانواده، همراه او به مدرسه بروند تا در طی آخرین سفر جاده‌ای که اصلا هم ناخوشایند و زورکی نیست، با هم پیوندی برقرار کنند. درست زمانی‌که این سفر نمی‌توانست بدتر از این شود، اعضای خانواده ناگهان خود را در میان قیام ربات‌ها می‌بینند! همه چیز از تلفن‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی برقی، تا عروسک‌های الکترونیکی شیطانی، به کار گرفته می‌شوند تا تک تک انسان‌های این سیاره را اسیر کنند. حالا همه چیز به میشل‌ها بستگی دارد تا بشریت را نجات دهند.

خانواده میشل سر میز شامل در انیمیشن The Mitchells vs. The Machines

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم The Mitchells vs. the Machines بیندازیم:

رابی کالین | تلگراف

۱۰۰ از ۱۰۰

انیمیشن The Mitchells vs the Machines مثل روبه‌رو شدن با یک صفحه نقاشی هوشمند است که ایده‌های مختلفی را نشان می‌دهد؛ ایده‌هایی که ممکن است هوشمندانه‌ترین چیزهایی باشند که به ذهن یک نفر می‌تواند برسد؛ یا مسخره‌ترین ایده‌ها؛ یا حتی ترکیبی از هر دوی آن‌ها.

مایا فیلیپس | نیویورک تایمز

۹۰ از ۱۰۰

انیمیشن The Mitchells vs. the Machines نه‌تنها شخصیت‌های عجیب و غریب خنده‌داری دارد، بلکه فیلمنامه آن هم با جنون زیاد و صحنه‌های اکشن سریع پر و با تصاویر بسیار جذاب و وحشیانه ترکیب شده است.

بری هرتز | گلوب اند میل

۸۵ از ۱۰۰

جوک‌های این انیمیشن خیلی سریع و فراوان هستند؛ سازندگان خیلی خوب می‌دانستند که دقیقا چه چیزهایی هم باعث خنده مخاطبان جوان و هم مخاطبان بزرگسال می‌شود.

مت فولر | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

انیمیشن میشل‌ها علیه ماشین‌ها، یک ماجراجویی خنده‌دار، آشوب‌گرانه و جذاب محسوب می‌شود که با شوخ‌طبعی خیلی زیاد و احساسات دوست‌داشتنی پر شده است.

اعضای خانواده میشل در کنار ربات‌ها در انیمیشن The Mitchells vs. the Machines

مت میتوم | توتال فیلم

۸۰ از ۱۰۰

انیمیشن The Mitchells Vs. The Machines درست به اندازه فیلم 21 Jump Street (خیابان جامپ شماره ۲۱) و انیمیشن The Lego Movie (فیلم لگو) به‌طرز بی‌ادبانه‌ای خنده‌دار است. مثل انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی) هم سبک بصری منحصربه‌فرد خودش را دارد که باعث می‌شود مخاطب آن را با دقت بالایی تماشا کند.

باب استراوس | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

زیبایی کلی این فیلم ترکیب دلپذیری از نقاشی‌های طبیعت‌گرایانه، طرح‌های کارتونی و آینده‌گرایی مجله هوی متال است.

درک اسمیت | مجله اسلنت

۶۳ از ۱۰۰

این فیلم قطعا هم به خوبی توانسته لایه‌های مختلف خطراتی را که فناوری می‌تواند به ارمغان بیاورد نشان دهد، هم قدرت آن را برای اتصال مردم به یکدیگر را به تصویر بکشد.

اریک نیلسن | فیلم استیج

۵۸ از ۱۰۰

تعادل دقیقی بین سرگرمی دلپذیر و هیجانات شدید در این انیمیشن وجود ندارد. کارگردان و تهیه‌کنندگان این اثر نتوانستند خیال‌پردازی‌های خشن خود را کنترل کنند و چیزی را که می‌توانست یک اثر دوست‌داشتنی و هوشمندانه باشد، خراب نکنند؛ اثری که می‌توانند اختلال عملکرد خانواده را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Mitchells vs. the Machines نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب، جذاب و بسیار سرگرم‌کننده بدانیم.

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *