واکنش منتقدان به انیمیشن Onward – به پیش

انیمیشن Onward یا در زبان فارسی «به پیش» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، درام، فانتزی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی شرکت والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست کارگردان خوب دنیای پیکسار به‌نام دن اسکنلون، کارگردان و نویسنده انیمیشن Monsters University (دانشگاه هیولاها)، دستیار کارگردان انیمیشن Mater and the Ghostlight (ماتر و روح)، هنرمند استوری برد انیمیشن Cars (ماشین‌ها)، انیمیشن Tarzan II (تارزان ۲)، انیمیشن 101 Dalmatians II: Patch’s London Adventure (۱۰۱ سگ خالدار ۲)، انیمیشن The Hunchback of Notre Dame II (گوژپشت نتردام ۲) و انیمیشن The Little Mermaid II: Return to the Sea (پری دریایی کوچولو ۲: بازگشت به دریا) و غیره ساخته شده است. در انیمیشن به پیش، صداپیشگان و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون تام هالند در نقش ایان لایت فوت، کریس پرت در نقش بارنی لایت فوت، جولیا لوئیس دریفوس در نقش لورل لایت فوت، اکتاویا اسپنسر در نقش کوری، مل رودریگز در نقش کولت برانکو، کایل برنهیمر در نقش ویلدن لایت فوت، لنا ویث در نقش اسپکتر و الی وانگ در نقش گور و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن به پیش در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ (۲ اسفند ۱۳۹۸) در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، برای اولین‌بار به‌نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۱ را از بین ۵۴ نقد انیمیشن و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. لازم به ذکر است که این انیمیشن برای اکران عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند) تنظیم شده بود. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود دن اسکانلون، جیسون هدلی و کیث بونین بوده است. کوری ری تهیه‌کنندگی این انیمیشن کمدی را برعهده داشت. این انیمیشن به‌طور کلی نقدهای مختلف زیادی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها رو به بالا و متوسط بودند. از طرف دیگر هم ۸۶ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش انیمیشن Onward به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد انیمیشن و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این انیمیشن منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن Onward از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

در یک دنیای فانتزی و حاشیه‌ای، دو برادر نوجوان به نام‌های ایان و بارنی لایت فوت (با صداپیشگی تام هالند و کریس پرت) که الف هم محسوب می‌شدند، وارد یک ماجراجویی فوق‌العاده می‌روند. آنها قصد دارند تا پی ببرند که آیا هنوز ذره‌ای جادو در دنیای آنها باقی مانده است یا خیر.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن Onward بیندازیم:

بن تراویس | امپایر

۱۰۰ از ۱۰۰

پیکسار با یک فیلم سینمایی بسیار قوی و زیبا به دنیای هالیوود بازگشت. یک اثر زیبا، طنین‌دار، سراسر انرژی و هماهنگی مثبت که با دیدن آن قلب مخاطب به تپش می‌افتد.

آلن نگ | فیلم ترت

۸۵ از ۱۰۰

شما از پیکسار، برتری و عالی بودن را انتظار داشتید. عالی بودن و برتری هم دقیقا همان چیزی است که پیکسار در انیمیشن به پیش ارائه کرده است.

استیو رز | گاردین

۸۰ از ۱۰۰

در میان ارتباط برادرانه/دوستانه و همچنین دنیای فانتزی/هنری که در این انیمیشن جذاب وجود دارد، هنوز هم مقداری از جادوهای قدیمی استودیو پیکسار در آن یافت می‌شود.

جیک کویل | اسوسیتد پرس

۷۵ از ۱۰۰

انیمیشن Onward شرایطی را فراهم کرده که اعضای تیم صداپیشگان جذاب آن، یک داستان دلنشین و تکان‌دهنده را برای مخاطب خود تعریف کنند. این انیمیشن آنقدر تاثیرگذار است که شما ناگزیر، باری دیگر سر خود را به معنای تایید، برای حرکت جادویی پیکسار تکان می‌دهید.

اریک کوهن | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

انیمیشن به پیش، چیز جدیدی را خلق نمی‌کند اما آنقدر زیبا و جذاب داستان خود را به گوش مخاطب می‌رساند که به یک شکل جدیدی بیننده خود را جادو می‌کند. به‌نظر می‌رسد که با این انیمیشن، دهه جدیدی در مقابل استودیوی پیکسار قرار گرفته است و ما شاهد آثار خوبی در این دهه خواهیم بود.

کریستی پوچکو | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

این انیمیشن، به طرز شگفت‌انگیزی جذاب و سرگرم کننده است؛ اثری که داستان آن با خنده، شیرینی و کنایه‌های مختلف پر شده است. این اثر مطمئنا طرفداران دنیای فانتزی را خوشحال خواهد کرد.

پیتر تراورس | رولینگ استون

۶۰ از ۱۰۰

شما با آن می‌خندید. با آن گریه می‌کنید. اما باید پیش از هر چیزی سعی کنید که ارتباط خود را با آن برقرار کنید.

مالی فریمن | اسکرین رنت

۶۰ از ۱۰۰

Onward یک اثر خوب از استودیو پیکسار است اما عالی نیست. این انیمیشن یک خط داستانی دلچسب دارد و تا حدودی هم احساسات شما را دستکاری می‌کند. در این بین هم جادوی سینمایی زیادی وجود دارد که شما را مدام به سمت جلو می‌برد.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

انیمیشن به پیش، به مرور زمان پیش می‌رود و زمان آن می‌گذرد اما به سختی به سمت جلو حرکت می‌کند. به طوری که مدتی پیش از پایان یافتن زمان ۱۱۴ دقیقه‌ای فیلم، مخاطب به این نتیجه می‌رسد که فیلم همچنان در نقطه آغازین خود قرار دارد.

مارک ساولو | آستین کرونیکل

۴۰ از ۱۰۰

انیمیشن Onward نه افتضاح است و نه عالی؛ یک اثر انیمیشنی معمولی حساب می‌شود.

اولیور جونز | آبزرور

۳۸ از ۱۰۰

انیمیشن به پیش، علی رغم اسمی که دارد، ماهیتی پسرفت‌کننده دارد. برخی اوقات هم این روند بازگشتی آن دردناک می‌شود.

لازم به ذکر است که این انیمیشن کمدی و ماجراجویی توانست رتبه ۶۶ را در فهرست بهترین آثار سینمایی و رتبه ۱۸ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن Onward نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خیلی خوب و بسیار جذاب و سرگرم کننده بدانیم.

برگرفته از metacritic

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *