واکنش منتقدان به انیمیشن Ralph Breaks the Internet – رالف اینترنت را خراب می کند

انیمیشن Ralph Breaks the Internet یا در زبان فارسی «رالف اینترنت را خراب می کند» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، علمی و تخیلی، فانتزی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست ریچ مور و فیل جانستون ساخته شده است. فیل جانستون در گذشته کارگردانی فیلم کوتاه A Thousand Words (یک هزار کلمه) و فیلم کوتاه Flightless Birds (پرنده‌های بی‌پرواز) را بر عهده داشته است. از طرف دیگر، ریچ مور هم کارگردانی انیمیشن Wreck-It Ralph (رالف خرابکار) و انیمیشنZootopia (زوتوپیا) را بر عهده داشته است. در فیلم رالف اینترنت را خراب می‌کند، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون جان سی ریلی صداپیشه شخصیت رالف خرابکار، سارا سیلورمن صداپیشه شخصیت ونه‌لوپه وان شوییتز، جک مک‌بریر صداپیشه شخصیت Fix-It Felix Jr، جین لینچ صداپیشه شخصیت گروهبان تامورا جین کالهون،گل گدوت صداپیشه شخصیت شنک، تراجی پی. هنسون صداپیشه شخصیت یسسس، آلفرد مولینا صداپیشه شخصیت دابل دن، آلن تودیک صداپیشه شخصیت نوزمور و اد اونیل صداپیشه شخصیت آقای استن لیتواک و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند در تاریخ ۵ نوامبر سال جاری (۱۴ آبان) در سینمای ال کاپیتان (El Capitan Theatre) که در بلوار هالیوود قرار دارد، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۷۱ را از بین ۳۹ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این اثر برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. یکی از اتفاقات مهم و جالبی که در داستان این انیمیشن رخ داده، این است که شخصیت آیرون من و همچنین اعضای گروه فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) هم در این اثر حضور دارند. لازم به ذکر است که این انیمیشن برای اکران در انگلستان، در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸ (۹ آذر) برنامه‌ریزی شده است.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی انیمیشن Ralph Breaks the Internet در سینمای ال کاپیتان و همچنین اکران عمومی آن در سینماهای ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Ralph Breaks the Internet از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

انیمیشن Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2 یا همان رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار 2، بازی‌های ویدیویی لیتواک را پشت سر می‌گذارد و پا به درون نقاط ناشناخته می‌گذارد تا به ماجراجویی درون آن‌ها بپردازد؛ دنیای بسیار گسترده و همچنین هیجان‌انگیز اینترنت؛ دنیایی که ممکن است از خرابکاری‌های رالف در امان بماند یا خرابی‌های این شخصیت به این دنیای گسترده هم سرایت پیدا کند. حال در داستان این انیمیشن مورد انتظار، شخصیت دوست داشتنی رالف (با صداپیشگی جان سی رایلی) به همراه دوست عجیب خود یعنی ونه‌لوپه وان شوییتز (با صداپیشگی سارا سیلورمن) می‌بایست همه چیز را به خطر بیندازند تا بتوانند به دنیای گسترده‌ی اینترنتی بروند. آن‌ها قصد دارند تا با ورود به این دنیا، یک جایگزین برای قسمت ذخیره‌ی بازی ویدیویی ونه‌لوپه، که Sugar Rush نام دارد، پیدا کنند. همین که رالف و ونه‌لوپه پا به درون دنیای اینترنت گذاشتند، تصمیم می‌گیرند که به ساکنان این دنیای پهناور که نتیزن نام دارند، اعتماد کنند تا آن‌ها این دو غریبه را در مسیر راهشان راهنمایی کنند؛ افرادی مانند یک موسس وبسایت به نام یسسس. شخصیت یسسس مغز متفکر، قلب و روح یک سایت جذاب به نام BuzzzTube به حساب می‌آید.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن Ralph Breaks the Internet بیندازیم:

بیلگ ابیری | نیویورک تایمز

۹۰ از ۱۰۰

جایی درست در میان تصاویر پر آب و تاب و همچنین طنزهای خنده‌دار و جنجال برانگیز این اثر، ممکن است ما ناگهان به این موضوع پی ببریم که در حال تماشای یک اثر ترسناک و تلخ هستیم؛ اثری که به گونه‌ای نشان می‌دهد زندگی آنلاین و حاشیه‌های آن، چگونه زندگی اصلی ما را تحت تاثیر قرار داده است.

کیت ارلبلند | ایندی وایر

۸۳ از ۱۰۰

مخاطبان جوان قطعا می‌توانند از پیام مهمی که در این انیمیشن وجود دارد، استفاده کنند. اما از طرف دیگر، از آنجایی که سرزندگی و سرحالی در این داستان وجود دارند، می‌تواند برای تمامی سنین سرگرم کننده و عاطفی باشد.

جیم وجوودا | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

با اینکه این اثر تا حد زیادی سرگرم کننده است، اما اینترنت، جدیدترین و نوآورانه‌ترین متریالی نیست که به یک اثر بدهیم. انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند توانست موفق عمل کند، نه به این خاطر که داستان دو شخصیت اصلی خود را به چنین دنیایی برد، بلکه به خاطر صحنه‌های احساسی‌ای بود که در آن وجود داشت.

دیوید سیمز | آتلانتیک

۷۵ از ۱۰۰

این اثر به‌شدت شگفت انگیز بود. نتیجه تلاش‌های سازندگان یک اثر خنده‌دار با تصاویر مبتکرانه و همچنین دارای یک داستان هوشمندانه و کاملا مناسب بود که خطرات زندگی آنلاین و اینترنتی را بیان می‌کرد. داستان این اثر از دید یک شخصیت بازی ویدیویی بیان می‌شود که بازوهایی غیرمعمول و بزرگ دارد.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۷۵ از ۱۰۰

انیمیشن Ralph Breaks the Internet یک اثر شادی بخش و سرگرم کننده است و درست همانند قسمت قبلی مجموعه خود، بیشتر از هر چیزی روی دیدگاه خود نسبت به نوستالژی و همچنین مواردی که بینندگان با آن‌ها حس‌های خوبی دریافت می‌کنند، تکیه می‌کند.

کری لنجل | آریزونا ریپابلیک

۷۰ از ۱۰۰

با اینکه در این قسمت ضعف‌هایی وجود دارد اما با این حال باز هم به‌شدت سرگرم کننده است.

سم ادمز | اسلیت

۷۰ از ۱۰۰

انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند مملو از ایستر اگ‌های مختلف و جزئیات جذاب است.

سورن اندرسون | سیاتل تایمز

۶۳ از ۱۰۰

زمانی که به بخش‌های خوب انیمیشن رالف اینترنت را خراب می‌کند می‌رسی، خیلی خیلی سرگرم کننده و جذاب می‌شود. اما از طرف دیگر، بخش‌هایی هم در این اثر وجود دارند که خوب نیستند و اثر آزار دهنده، پر سر و صدا و همچنین مسخره می‌شود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن Ralph Breaks the Internet نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *