واکنش منتقدان به فیلم Bad Boys for Life – پسران بد برای زندگی

فیلم Bad Boys for Life یا در زبان فارسی «پسران بد برای زندگی» یکی از جدیدترین آثار اکشن، کمدی و جنایی شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست کارگردانان بلژیکی خوبی به نام ادیل ال اربی و بلال فلاح، کارگردان و نویسنده فیلم Patser (پاستر)، سریال Snowfall (بارش برف)، فیلم کوتاه Hashtag (هشتگ)، فیلم Black (سیاه)، فیلم Image (تصویر)، فیلم Bergica (برجیکا) و فیلم کوتاه Broeders و غیره ساخته شده است. در فیلم پسران بد برای زندگی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون ویل اسمیت در نقش ستوان کاراگاه مایکل «مایک» لوری، مارتین لارنس در نقش ستوان کاراگاه مارکس برنت، ونسا هاجنز در نقش کلی، الکساندرا لادویگ در نقش دورن، چارلز ملتون تردنقش راف، پاولا نونز در نقش ریتا (نامزد سابق مایک)، کیت دل کستیلو در نقش ایزابل ارتاس، نیکی جم در نقش زوی لو، جو پانتولیانو در نقش کاپیتان کونارد هاوارد، تریسا رندل در نقش تریسا برنت (همسر مارکوس)، جیکوب اسکیپیو و مسی فرلن در نقش تاگلین و چند تن دیگر حضور داشته و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم پسران بد برای زندگی در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده برای اولین‌بار به‌نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۸ را از بین ۴۲ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کریس برمنر، پیتر کریگ و جو کارناهان بوده است. از طرف دیگر هم خود پیتر کریگ و جو کارناهان طرح اصلی داستان را مطرح کرده‌اند. جری بروکهایمر، ویل اسمیت و دوگ بلگراد هم تهیه‌کنندگی این فیلم اکشن را برعهده داشتند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلف زیادی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها متوسط و رو به بالا بودند. تعداد زیادی از منتقدان، از بازیگران این اثر خصوصا ویل اسمیت و مارتین لارنس تعریف و تحسین کردند. آن‌ها همچنین معتقد بودند که علاوه‌بر بازیگران، صحنه‌های اکشن و لحظات خنده‌دار این اثر را دوست داشتند؛ مواردی که به‌گفته‌ی منتقدان، این فیلم را تبدیل به بهترین قسمت این مجموعه کرده بود و نسبت به فیلم Bad Boys II (پسران بد ۲) هم پیشرفت زیادی داشت. از طرف دیگر هم ۷۵ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند. علاوه‌بر این، ۷۳ درصد بینندگان هم اعلام کردند که تماشای آن را به سایر پیشنهاد می‌کنند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم Bad Boys for Life به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Bad Boys for Life از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

پسران بد که همان مایک لوری (با بازی ویل اسمیت) و مارکس برنت (با بازی مارتین لارنس) محسوب می‌شوند، دوباره با یکدیگر متحد شده‌اند تا برای آخرین بار مبارزه خود را انجام دهند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Bad Boys for Life بیندازیم:

کریس هویت | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

پسران بدِ بدی نیست، بیشتر پسران بدِ خوب محسوب می‌شود. البته این هم بد نیست که پسران بدِ خوبی از آب درآمده است. درنهایت به‌راحتی می‌توان گفت که این فیلم، بهترین قسمتی از این مجموعه است که تا به امروز ساخته شده است.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۷۵ از ۱۰۰

طرح کلی داستان خیلی خاص نیست اما چه کسی اهمیت می‌دهد؟ به فیلم پسران بد برای زندگی، به‌عنوان یک فروشگاه بین راهی پنسیلوانیا نگاه کنید؛ فروشگاهی که پر از مواد انفجاری و لحظات سرگرم کننده است.

ولدون بی. جانسون | آریزونا ریپابلیک

۷۰ از ۱۰۰

اگر شما از دو قسمت اول سری فیلم Bad Boys (پسران بد) لذت بردید، قطعا دوست دارید ببینید که شخصیت‌ها چگونه تکامل پیدا کرده‌اند. اگر شما یکی از طرفداران این مجموعه نیستید، داستان این فیلم آنقدر قدرتمند نیست که تماشای آن را برای یک فرد غیرطرفدار ارزشمند کند.

روزی نایت | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

فیلم پسران بد برای زندگی هیچ چیز جدید و تازه‌ای را خلق نمی‌کند، اما اگر شما یکی از افرادی هستید که مجموعه را دوست داشتید، احتمال آن خیلی زیاد است که عاشق این دنباله جذاب شوید.

مایکل اوسالیوان | واشینگتون پست

۶۳ از ۱۰۰

تنش زیبا و همچنین مسخرگی جذابی که بین این دو «پسر» وجود داشت، هنوز هم در نسخه سالخورده‌ آن‌ها وجود دارد. اما علاوه‌بر آن، یک پویایی جدید هم در داستان به وجود آمده که فاکتور سرگرمی را چند برابر جذاب‌تر می‌کند.

مایکل گینگلد | تایم اوت

۶۰ از ۱۰۰

شاید بتوان اینگونه گفت که بزرگ‌ترین دستاورد فیلم پسران بد برای زندگی، همان روشی است که به واسطه‌ی آن در نیمه اول داستان، جذابیت و خوش قلبی را به ارتباط مایک و مارکس آورده است. البته پیش از اینکه همان ضرب و شتم سنتی و همیشگی و همچنین شوخی‌ها به داستان بیایند.

یوهانا اشنلر | گلوب اند میل

۵۰ از ۱۰۰

جذابیتی که فیلم پسران بد برای زندگی دارد، درون لحظات خنده‌دار و سرگرم کننده‌ای که اسمیت و لارنس به وجود می‌آورند، نهفته است.

جیک کول | مجله اسلنت

۱۲ از ۱۰۰

این فیلم این سؤال را در ذهن شما به‌وجود می‌آورد که این مجموعه، واقعا چه هدفی را به‌دنبال دارد؛ البته اگر قرار نیست تمایل‌های ناسیونالیستی، نژادپرستی و زن‌ستیزی مایکل بی را بیان کند.

لازم به ذکر است که این فیلم اکشن و دلهره‌آور توانست رتبه ۱۴ را در فهرست بهترین آثار سینمایی و رتبه ۶ را در فهرست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Bad Boys for Life نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و نسبتا جذاب و سرگرم کننده بدانیم.

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *