واکنش منتقدان به فیلم Don’t Breathe 2 – نفس نکش ۲

فیلم نفس نکش ۲ (Don’t Breathe 2) با بازی استیفن لنگ به‌تازگی در سینماها نمایش داده شد و توانست میانگین امتیاز متوسطی را از منتقدان مطرح جهانی دریافت کند.

فیلم Don’t Breathe 2 یا در زبان فارسی «نفس نکش ۲» یکی از جدیدترین آثار دلهره‌آور، ترسناک و جنایی شرکت اسکرین جمز (Screen Gems) است که به‌دست نویسنده، تهیه‌کننده، بازیگر و کارگردان بااستعداد و کم‌کاری به نام رودو سایاگیس ساخته شده است. از جمله آثار این فیلمساز می‌توان به فیلم Don’t Breathe (نفس نکش)، فیلم Evil Dead (مرده شریر)، فیلم Ataque de pánico! (وحشت‌زدگی)، فیلم The Texas Chainsaw Massacre (کشتار با اره‌برقی در تگزاس) و غیره اشاره کرد. در فیلم نفس نکش ۲، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند استیفن لنگ در نقش نورمن نورداستورم/مرد نابینا، برندن سکستون سوم در نقش ریلن، مدلین گریس در نقش فینکس، آدام یانگ در نقش جیم باب، بابی اسکوفیلد در نقش جرد، روچی ویلیامز در نقش دوک، استیفان رودری در نقش جراح، استفانی آرسیلا در نقش هرناندز و دیانا بابنیکووا در نقش بیلی و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم نفس نکش ۲ در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۲۱ (۲۲ مرداد ۱۴۰۰) به‌صورت عمومی در سینماهای مختلف، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر دلهره‌آور امتیاز ۴۵ را از بین ۱۴ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده فده آلوارز و رودو سایاگیس بوده است. این هنرمندان فیلمنامه‌ی خود را براساس شخصیت‌هایی که توسط خودشان مطرح شده بود، نوشته‌اند. از طرف دیگر هم خود فده آلوارز، سم ریمی و راب تاپرت نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند.

اکثر منتقدان تا حد زیادی از این فیلم استقبال کردند و آن را مورد تحسین قرار دادند. آن‌ها معتقد بودند که باز هم شخصیت استیفن لنگ حضور هیجان‌انگیز و دلهره‌آوری را در این اثر دارد اما داستان این قسمت، خیلی جنبه‌های جدید و جذابی را برای مخاطب به نمایش نمی‌گذارد؛ یعنی مخاطب نمی‌تواند در این فیلم به شناخت بیشتری از این شخصیت دست پیدا کند. از طرف دیگر هم ۳۰ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ترسناک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۵۰ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Don’t Breathe 2 در سینماها نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Don’t Breathe 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

چندین سال بعد از هجوم به آن خانه‌ی مرگبار در قسمت اول مجموعه، داستان قسمت دوم آغاز می‌شود. در این داستان نورمن نورداستورم (با بازی استیفن لنگ) در پناهگاه آرام خود زندگی می‌کند؛ تا اینکه گناهانی که در گذشته مرتکب شده، حالا گریبان او را می‌گیرند و قصد انتقام‌گیری دارند.

استیفن لنگ در حال خفه کردن مردی در فیلم Don’t Breathe 2

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Don’t Breathe 2 بیندازیم:

جودی درای | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

شاید تعداد لحظات واقعا وحشتناک در فیلم نفس نکش ۲ کمتر از آثار اسلشری معمول و طبیعی باشد. اما همان‌ها هم آنقدر پیچیده و عجیب هستند که زخم چرکینی را در ذهن باقی می‌گذارند.

کریستی لمیر | راجر ایبرت

۶۳ از ۱۰۰

چند درصد احتمال دارد که آدم‌های گروه دوم آنقدر احمق باشند که به خانه‌ی استیفن لنگ هجوم بیاورند و بخواهند چیز ارزشمندی را از او بدزدند؟ این همان ایده اولیه و عجیبی است که در فیلم نفس نکش ۲ وجود دارد؛ ایده‌ای که نمی‌تواند با تازگی و هیجان نسخه اصلی که در سال ۲۰۱۶ اکران شده بود، برابری کند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

در مورد فیلم نفس نکش ۲، می‌توان اینطور گفت که با وجود تمام کارهای وحشتناک و غالبا پوچی که در نیمه دوم آن انجام شد، به اندازه قسمت اول خوب از آب در نیامد. یک دلیل این اتفاق این است که در قسمت اصلی و اول، ردی از فرنچایزی بودن و چند قسمتی بودن، دیده نمی‌شد؛ اما در سرتاسر این دنباله، آثار قسمت‌های بعدی به چشم می‌آمد و مشخص بود که فرنچایزی در کار است.

کریس ایوانجلیستا | اسلش فیلم

۵۰ از ۱۰۰

شاید افرادی که قسمت اول این مجموعه را اصلا تماشا نکردند، بتوانند از این قسمت حسابی لذت ببرند. آن‌ها سردرگم نمی‌شوند و شاهد این نیستند که یک شخصیت تا این اندازه تغییر کند؛ کسی که از یک قاتل غیرقابل توقف به یک ناجی نقص‌دار تبدیل شده است.

استیفن لنگ به همراه یک چکش در فیلم Don’t Breathe 2

آرون پرونر | آی جی ان

۵۰ از ۱۰۰

این فیلم با دیالوگ‌های عجیب و غریب، شخصیت‌های تکامل نیافته و سناریوهای باورنکردنی پر شده است. وقتی همه چیز گفته می‌شود و همه کارها انجام می‌شود، حتی بازی لنگ هم دیگر نمی‌تواند متوسط بودن این دنباله‌ی ترسناک را نجات دهد و سطح آن را بالا ببرد.

لنا ویلسون | نیویورک تایمز

۳۰ از ۱۰۰

فیلم Don’t Breathe 2 خیلی پر جنب و جوش است؛ پر از صحنه‌های خشن و اکشن. اما یک روایت فاسد (و یک سری دیالوگ‌های واقعا وحشتناک)، بر فیلمنامه غلبه می‌کند.

بنجامین لی | گاردین

۲۰ از ۱۰۰

فیلم نفس نکش ۲ نه‌تنها برای هوا تلاش می‌کند، بلکه برای داشتن هدف و معنا هم دچار مشکل و درگیری است؛ امیدوارم که آخر این هفته مخاطبان هم به این هدف و معنا برسند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Don’t Breathe 2 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *