واکنش منتقدان به فیلم The Gentlemen – آقایان

فیلم The Gentlemen یا در زبان فارسی «آقایان» یکی از جدیدترین آثار اکشن و جنایی شرکت بی اف دستریبیوشن (BF Distribution) است که به‌دست کارگردان و نویسنده بسیار خوبی به نام گای ریچی، کارگردان و نویسنده فیلم King Arthur: Legend of the Sword (شاه آرتور: افسانه شمشیر)، فیلم The Man from U.N.C.L.E. (مردی از یو.ان.سی.ال.ای.)، فیلم Sherlock Holmes: A Game of Shadows (شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها)، فیلم Sherlock Holmes (شرلوک هلمز)، فیلم Aladdin (علاءالدین)، فیلم Cash Truck (کامیون حمل پول) و فیلم Revolver (هفت‌تیر) و غیره ساخته شده است. در فیلم آقایان، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون متیو مک‌ کانهی در نقش میکی پیرسون، چارلی هونام در نقش ریموند، هنری گلدینگ در نقش درای آی، میشل داکری در نقش رازلیند پیرسون، جرمی استرانگ در نقش متیو برگر، ادی مارسن در نقش بیگ دیو، کالین فرل در نقش مربی، هیو گرنت در نقش فلچر، جیسون وانگ در نقش فوک، ساموئل وست در نقش لرد پرسفیلد، الیوت سامنر در نقش لورا پرسفیلد، باگزی مالون در نقش ارنی و تام وو در نقش لرد جورج و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم آقایان در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۲ آذر ۱۳۹۸) در سینمای کورزن می‌فیر برای اولین‌بار به‌نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۲ را از بین ۳۹ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. لازم به ذکر است که این فیلم برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۴ بهمن ۱۳۹۸) تنظیم شده بود. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود گای ریچی بوده است. از طرف دیگر هم خود گای ریچی، ایوان اتکینسون و مارن دیویس طرح اصلی این داستان را نوشته بودند. گای ریچی، ایوان اتکینسون و بیل بلاک هم تهیه‌کنندگی این فیلم جنایی را برعهده داشتند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلف زیادی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها متوسط و رو به بالا بودند. برخی از منتقدان بر این باور بودند که این فیلم شاید نتواند جایزه بهترین کارگردان یا نویسنده را برای گای ریچی به ارمغان بیاورد؛ اما قطعا برای آن دسته از افرادی که با سبک کارهای او آشنایی دارند، جذاب و دیدنی خواهد بود. برخی دیگر از منتقدان اعتقاد داشتند که فیلم با شخصیت‌های خود، خیلی به سمت مفاهیم نامناسب مثل یهود ستیزی، نژادپرستی و غیره سوق پیدا کرده است. از طرف دیگر هم ۷۲ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند. میزان مخاطبانی هم که در سایت PostTrak رای مثبت داده‌اند، ۴۸ درصد بوده است؛ یعنی تنها ۴۸ درصد از آن‌ها تماشای این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم The Gentlemen به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Gentlemen از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

فیلم The Gentlemen داستان یک مهاجر آمریکایی را شرح می‌دهد؛ این مهاجر که میکی پیرسون (با بازی متیو مک‌کانهی) نام دارد، به لندن سفر کرده است. او یک امپراطوری بسیار سودآور از ماری جوانا را در این شهر بنا کرده است. بااین‌حال، داستان از آن زمانی اوج می‌گیرد که این مهاجر تصمیم دارد تا فکری به حال امپراطوری خودش بکند و به‌نوعی آن را گسترش دهد. به همین دلیل هم توطئه‌ها، نقشه‌ها، رشوه‌ها و باج‌گیری‌ها آغاز می‌شود؛ دشمنان در تلاش هستند تا امپراطوری پیرسون را از چنگ او در بیاورند و تحت کنترل خود بگیرند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Gentlemen بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۸۸ از ۱۰۰

فیلم The Gentlemen اصلا شگفت‌زده و سرگرم کردن مخاطب را متوقف نمی‌کند.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۷۵ از ۱۰۰

به‌نظر می‌رسد که عادت این روزهای گرنت شده است؛ او محوریت هر فیلمی را که در آن حضور دارد، به‌دست می‌آورد و تمام تمرکز را برای خودش می‌کند.

مالی فریمن | اسکرین رنت

۷۰ از ۱۰۰

برای آنهایی که استقامت می‌کنند و پیش می‌روند، یک فیلم سرگرم‌کننده و گانگستری در قلب فیلم آقایان وجود دارد. یک انرژی جذاب و جالبی درون فیلم ریچی وجود دارد که بخشی از آن، از سبک کارگردانی او نشأت می‌گیرد؛ بخش دیگر آن هم به‌خاطر لذتی است که بازیگران از زنده کردن این فیلم می‌برند.

پیتر بردشاو | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

ریچی با ساخت این فیلم، بازگشت سرگرم‌کننده‌ای به ریشه‌های مسخره خود داشته است.

استفانی زاکارک | تایم

۴۰ از ۱۰۰

به‌نظر می‌رسید که این فیلم سرگرم‌کننده و جذاب باشد اما اینطور نیست. ریچی فیلمنامه این اثر را براساس طرحی که خودش با ایوان اتکینسون و مارن دیویس خلق کرده بود، نوشته است. او این داستان را به سرزمین‌هایی برد که خیلی یهودستیزانه و نژاد‌پرستانه محسوب می‌شود. تمام بخش‌های این داستان فاجعه محسوب می‌شود. بنابراین ما نباید خیلی اهمیت بدهیم. اما برخی از این موارد، حتی از اتمام فیلم هم تلخی خودشان را در دهان شما به جا می‌گذارند.

تام یورگنسن | آی جی ان

۴۰ از ۱۰۰

در پایان داستان، این فیلم به هیچ جایی نمی‌رسد.

بن فلاناگان | مجله اسلنت

۲۵ از ۱۰۰

لندنی که درون این فیلم وجود دارد، عملا سبک فیلمسازی گای ریچی را به نمایش می‌گذارد؛ یک طنز و تمسخر بدون شخصیت، از پیروزی‌های قبلی خودش. یک اثر صاف و مبهم که بیشتر از قبل هم پول به‌دست آورده است.

لازم به ذکر است که این فیلم اکشن و کمدی توانست رتبه ۲۷ را در فهرست بهترین آثار سینمایی و رتبه ۷ را در فهرست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Gentlemen نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا جالب بدانیم.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *