واکنش منتقدان به فیلم Hobbs & Shaw، هابز و شاو

فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (به طور کوتاه فیلم Hobbs & Shaw) یا در زبان فارسی «سریع و خشمگین: هابز و شاو» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور، کمدی و جنایی کمپانی یونیورسال پیکچرز(Universal Pictures) است که به‌دست دیوید لیچ، کارگردان فیلم Deadpool 2 (ددپول 2)، فیلم Atomic Blonde (بلوند اتمی)، فیلم کوتاه No Good Deed و فیلم The Division (دیویژن)، ساخته شده است. در فیلم هابز و شاو، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون دواین جانسون در نقش لوک هابز، جیسون استاتهام در نقش دکارد شاو، ادرس البا در نقش بریکستون لور، ونسا کربی در نقش هتی شاو، ایزا گونزالس در نقش مادام ام، ادی مارسان در نقش پروفسور اندریکو، هلن میرن در نقش کویینی شاو، کلیف کورتیس در نقش جوناه هابز، رومن رینز در نقش ماتئو هابز، جاش ماوگا در نقش تیمو هابز و جان توی در نقش کل هابز و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم هابز و شاو در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۱۹ (۲۲ تیر ۱۳۹۸) در سالن تئاتر دالبی که در شهر لس آنجلس قرار دارد، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۰ را از بین ۵۲ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر برای اکران در سینماهای ایالات متحده برای تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مرداد ۱۳۹۸) تنظیم شده بود. گزارشگر سایت خبری سای فای وایر در گزارش خود نوشته که نقدهایی که برای این فیلم نوشته شده‌اند «اکثرا مثبت هستند». این منتقدان در نقدهای خود «جذابیت و کاریزمای جانسون، استاتهام و کربی را تحسین کردند». آنها همچنین سبک بصری و صحنه‌های اکشن این اثر را که با ظرافت و دقت زیادی ساخته شده، دوست داشتند. با این حال بخش دیگری از منتقدان نسبت به این موضوع که فیلم به شدت در تلاش بود تا داستان خود را در مدت زمان ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه جا بدهد، انتقاد داشتند.

از آنجا که چند وقتی است که از نمایش فیلم Hobbs & Shaw در سالن تئاتر دالبی و همچنین اکران عمومی آن می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Hobbs & Shaw از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

از زمانی که یک نیروی قانون قدرتمند و قوی به نام هابز (با بازی دواین جانسون)، یک مامور وفادار سرویس امنیت دیپلماتیک آمریکا و یک یاغی مطرود به نام شاو (با بازی جیسون استاتهام)، مامور بسیار خوب سابق ارتش انگلیس، در سال ۲۰۱۵ و در فیلم Furious 7 (خشمگین 7) با یکدیگر برخورد کردند، مدام در تلاش هستند تا یکدیگر شکست بدهند و دیگری را پایین بکشند؛ به طوری که به هر دری می‌زنند تا به هدف خود برسند و از هیچ کاری هم دریغ نمی‌کنند. اما زمانی که یک آشوب‌طلب به نام بریکستون (با بازی ادرس البا) که از لحاظ ژنتیکی هم بسیار پیشرفته و سایبری است، کنترل یک تهدید زیستی موذی را در دست می‌گیرد، این دو دشمن قسم خورده تصمیم می‌گیرند تا با یکدیگر متحد شوند و تنها کسی را که می‌تواند از خودشان بدتر باشد، شکست دهند و از میان بردارند. این تهدید زیستی توانایی این را دارد که بشریت را برای همیشه تغییر دهد. بریکستون حتی یک مامور سرکش بسیار درخشان و شجاع سازمان MI6 (با بازی ونسا کربی) را شکست می‌دهد که از قضا، خواهر شاو است.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Hobbs & Shaw بیندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم Hobbs & Shaw خنده‌دار و البته شیطانی است. این اثر پر از نوآوری و اتفاقات هیجان‌انگیز است که آن را تبدیل به فیلم فوق‌العاده‌ای می‌کند.

آلن نگ | Film Threat

۷۵ از ۱۰۰

از هر نظر که بخواهید نگاه کنید، فیلم Hobbs & Shaw یک اثر اکشن به تمام معنا است. شما باید برای تماشای این اثر مغز خود را خاموش کنید، خود را درون پاپ کورن غرق کنید و فوق‌العاده لذت ببرید. چرا بیشتر از این از چنین فیلمی انتظار دارید؟ این اثر که مربوط به شکسپیر نیست!

کیث فیپس | ورج

۷۰ از ۱۰۰

هابز و شاو ثابت کرد که این دو شخصیت در کنار هم پتانسیل خیلی خوبی دارند و نتیجه کار عالی از آب درخواهد آمد. حال سازندگان با استفاده از این پتانسیل یک فیلم سینمایی کامل را ساخته‌اند.

کندیس فردریک | TheWrap

۶۵ از ۱۰۰

شما باید از یک فیلم ممنون باشید که خودش را خیلی جدی نمی‌گیرد. در کل باید گفت که فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw مسخره‌ترین و خنده‌دارترین حالتی را دارد که یک فیلم سینمایی می‌تواند داشته باشد.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۵۰ از ۱۰۰

صحنه‌های اکشن این فیلم چشمگیر است و ستارگان آن چه از لحاظ شخصیتی و چه از نظر نحوه مبارزه بسیار جذاب هستند. اما به نظر می‌رسد که سازندگان این فیلم انگار اصلا به خودشان زحمت نوشتن یک فیلمنامه را نداده‌اند.

ایگناتی ویشنوتسکی | ای وی کلاب

۵۰ از ۱۰۰

بله، فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw فوق‌العاده احمقانه است؛ در نیم ساعت و خرده‌ای اول خود. البته با این حال لحظات سرگرم کننده و خنده‌داری را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد.

دیوید سیمز | آتلانتیک

۳۵ از ۱۰۰

فیلم هابز و شاو اثری است که شخصیت‌های اصلی بسیار خوب و قانع‌کننده‌ای دارد؛ شخصیت‌هایی که هر کدام پتانسیل داشتن یک فیلم اختصاصی را دارد. با این حال، به نظر می‌رسد که در این اثر آنطور که باید و شاید ظاهر نشدند و تا حدودی حوصله‌سربر بودند.

لازم به ذکر است که فیلم هابز و شاو رتبه ۷۵ را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کرده است. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Hobbs & Shaw نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و بسیار سرگرم‌کننده بدانیم؛ البته مخاطبان عادی تماشای این اثر را دوست داشتند و امتیاز بیشتری نسبت به منتقدان به فیلم هابز و شاو داده‌اند.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *