واکنش منتقدان به فیلم Let Him Go – بگذار برود

فیلم Let Him Go یا در زبان فارسی «بگذار برود» یکی از جدیدترین آثار درام، دلهره‌آور و جنایی شرکت فوکس فیچرز (Focus Features) است که به‌دست نویسنده و کارگردان هنرمند و بااستعدادی به نام توماس بزوچا ساخته شده است. از جمله آثار این کارگردان می‌توان به فیلم The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society، Monte Carlo (مونته کارلو)، فیلم The Family Stone (خانواده استون)، فیلم Big Eden (عدن بزرگ) و غیره اشاره کرد. در فیلم بگذار برود، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند داین لین در نقش مارگارت بلکلج، کوین کاستنر در نقش جورج بلکلج، لسلی منویل در نقش بلانچ وبوی، ویل بریتین در نقش دانی وبوی، جفری داناون در نقش بیل ولوی، کایلی کارتر در نقش لورنا بلکلج و بوبو استورات در نقش پیتر درگزولف و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم بگذار برود در تاریخ ۶ نوامبر (۱۶ آبان ۱۳۹۹) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که سازندگان این اثر در نظر داشتند که فیلم بگذار برود را در تاریخ ۲۱ اوت (۳۱ مرداد) منتشر کنند که به خاطر بیماری کرونا به تعویق افتاد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۶۴ را از بین ۳۵ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود توماس بزوچا بوده است. این نویسنده و کارگردان فیلمنامه این اثر را براساس رمانی که لری واتسون با همین نام منتشر کرده بود، نوشته است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم توماس بزوچا به همراه پاولا مازور و میچل کاپلان فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش رو به بالا و متوسط قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود این اثر را مورد تحسین قرار دادند و معتقد بودند که این فیلم خیلی خوب داستان درام بزرگسالانه خود را با ماجرای دلهره‌آور انتقام ترکیب کرده است؛ علاوه‌بر اینکه تا حد زیادی هم از بازیگران کارکشته و بسیار حرفه‌ای آن تعریف کرده بودند. از طرف دیگر هم ۱۲۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر جنایی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۷۸ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Let Him Go در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Let Him Go از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

جورج بلکلج که یک کلانتر بازنشسته است، بعد از فوت پسرش، به همراه همسر خود به نام مارگارت، مزرعه‌شان در مونتانا و محل زندگی خود را ترک می‌کنند تا نوه جوان خود را نجات دهند. درست است که این پسر بچه در قفس شیر نیست اما آن‌ها متوجه می‌شوند که یک خانواده خطرناک که خارج از شبکه داکوتا زندگی می‌کنند، او را پیش خودشان برده‌اند. به همین ترتیب هم جورج و مارگارت کفش آهنین خود را می‌پوشند که بتوانند تا آخرین نفس، برای بقای خانواده خود تلاش کنند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Let Him Go بیندازیم:

گلن کنی | نیویورک تایمز

۹۰ از ۱۰۰

فیلم Let Him Go با یک پنهان‌کاری غیرمعمول، از یک داستان درام درباره از دست دادن و غم، به یک اثر دلهره‌آور و ترسناک تبدیل می‌شود.

رکس رید | آبزرور

۸۸ از ۱۰۰

فیلم Let Him Go اصلا هیچ زمانی را تلف نمی‌کند و بلافاصله شما را به درون یک ماجرا احساسی می‌کشاند؛ آنقدر همه چیز سریع و جذاب رخ می‌دهد که شما اصلا نمی‌توانید باور کنید که چه اتفاقاتی رخ داده است.

تای بر | بوستون گلوب

۷۵ از ۱۰۰

بیشتر بخش‌های فیلم Let Him Go نشان می‌دهد که چه می‌شد اگر فیلم Death Wish (آرزوی مرگ) با زوج گوتیگ آمریکایی ساخته می‌شد.

دن مکا | فیلم استیج

۷۵ از ۱۰۰

درنهایت این فیلم هرچقدر هم که ضعف و اشتباه داشته باشد، باز شما نمی‌توانید بازی فوق‌العاده عالی سه بازیگر اصلی این اثر را نادیده بگیرید.

ریچارد لاوسون | ونیتی فر

۷۰ از ۱۰۰

فیلم بگذار برود یک سرگرمی بسیار نرم و سریع است. این فیلم در تلاش است که با روش خودش، یک وضعیت غیرممکن و ناامید کننده را به تصویر بکشد؛ شرایطی که وقتی به اوج باشکوه خود می‌رسد، رضایت‌بخش می‌شود.

جیمز براردینلی | ریل ویوز

۶۳ از ۱۰۰

به نظر می‌آید که انتخاب بازیگران، بهترین کاری بود که بزوچا در ساخت این اثر انجام داده بود؛ آن هم با فیلمنامه نامتناسبی که این فیلم داشت. زوج اصلی این فیلم باعث شدند تا Let Him Go ارزش تماشا کردن پیدا کند؛ حتی زمانی‌که فیلمنامه کاملا در تلاش است که ما را ناامید کند.

مارجوری بامگارتن | آستین کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

تغییر رویه فیلم از یک اثر عزادار و پر از غم به یک اثر دیوانه کننده، در یک وضعیت بیهوده گیر کرده است.

دن روبینز | مجله اسلنت

۲۵ از ۱۰۰

با وجود بازی فوق‌العاده داین لین، درنهایت فیلم توماس بزوچای نویسنده و کارگردان، خودش را به آتش می‌کشد و نابود می‌کند.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۱۰ از ۱۰۰

سرعت این فیلم به‌طرز کشنده‌ای پایین است، سبک آن قدیمی است و بازی بازیگران عاری از هرگونه برانگیختگی است. بازیگران ماهری در این فیلم وجود دارند اما نگارش فیلمنامه خیلی ناخوشایند است. یک شخصیت خیلی مهم که درون رمان وجود داشت، در فیلم حذف شده است. کارگردانی این اثر هم که توسط توماس بزوچا انجام شده، آنقدر بدون ظرافت و دقت کافی است که انرژی واقعی دراماتیک در سفر به داکوتای شمالی کاملا گم می‌شود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Let Him Go نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم.

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *