واکنش منتقدان به فیلم Mortal Kombat – مورتال کامبت

فیلم Mortal Kombat یا در زبان فارسی مورتال کامبت یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، دلهره‌آور و فانتزی شرکت برادران وارنر (Warner Bros) است که به‌دست کارگردان بااستعداد و تازه‌کاری به نام سایمون مک‌کوید ساخته شده است. لازم به ذکر است که فیلم مورتال کامبت اولین اثر سینمایی و بلند این هنرمند محسوب می‌شود و او پیش از این کارگردانی آثار تبلیغاتی را برعهده داشت. در فیلم مورتال کامبت، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند لوئیس تن در نقش کول یانگ، جسیکا مک‌نامی در نقش سونیا بلید، جاش لاسون در نقش کینو، تادانابو آسانو در نقش ریدن، مکاد بروکس در نقش جکس، لودی لین در نقش لیو کانگ، چین هان در نقش شنگ سونگ، جو تسلیم در نقش بی-هان/ساب زیرو و هیرویوکی سانادا در نقش هانزو هاساشی/اسکورپیون و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم مورتال کامبت در تاریخ ۸ آوریل (۱۹ فروردین) به‌صورت بین‌المللی، به نمایش درآمد. شرکت برادران وارنر در نظر داشت که این فیلم را در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) در سینماهای مختلف به نمایش در بیاورد؛ در عین حال هم قرار شد که به‌صورت همزمان در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس هم نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۴۴ را از بین ۳۶ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده گرگ روسو و دیو کالاهام بوده است. این دو هنرمند فیلمنامه را براساس داستانی که توسط گرگ روسو و اورن اوزیل مطرح شده بود، نوشتند؛ داستانی که براساس شخصیت‌های بازی ویدیویی Mortal Kombat نوشته شده بود.

این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آنها هم در بخش متوسط و روبه‌پایین قرار دارند. از طرف دیگر هم ۱۶۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۵۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. به عقیده منتقدان، این فیلم خیلی خوب توانسته خشونت لازم را به تصویر بکشد و به سری بازی ویدیویی اصلی وفادار باشد؛ این در حالی بود که تا حد زیادی به فیلمنامه این اثر انتقاد داشتند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Mortal Kombat در سینماهای مختلف نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Mortal Kombat از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

کول یانگ که یکی از مبارزان رشته هنرهای رزمی ترکیبی است، به دنبال بزرگترین قهرمانان زمین می‌گردد تا در برابر دشمنان اوت‌ورلد بایستد؛ نبردی که خطرات زیادی را برای جهان به دنبال دارد و همه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Mortal Kombat بیندازیم:

روکسانا حدادی | پولیگان

۸۵ از ۱۰۰

این خشونت خیلی شدید و زیاد، همیشه یکی از مولفه‌های اصلی دنیای مورتال کامبت بوده است. دلیل موفقیت این بازسازی هم این بود که مک‌کوید و اعضای تیمش، خیلی خوب این موضوع را به یاد داشتند. خودآگاهی لازم را هم برای درک آن داشتند. درست است که یک پیروزی بدون نقص را به ارمغان نمی‌آورد اما فوق‌العاده سرگرم‌کننده خواهد بود.

میچل سالتزمن | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

بااینکه نمی‌توان آن را یک پیروزی بدون نقص دانست، اما نسخه جدید فیلم مورتال کامبت می‌تواند زمان سرگرم‌کننده و خوبی را برای طرفداران این فرنچایز بازی فراهم کند.

کی. آستین کالینز | رولینگ استون

۶۰ از ۱۰۰

درست است که صحنه‌های مبارزه این فیلم خیلی شاهکار نیستند. اما در مقایسه با چیزی که در حال حاضر استودیوی سازنده می‌تواند ارائه کند، می‌توان این صحنه‌ها را تا حدی شاهکار دانست. سرگرمی خالص است؛ کاملا تازه و حتی توانسته راه‌هایی را پیدا کند که به نوبه‌ی خودش، مخاطب بتواند به حس‌های آشنایی برسد.

پیتر دبروژ | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

وفادار به بازی و خشونت موجود در آن هم به‌طرز جالبی خلاقانه است و هم تا حد زیادی شدید است.

تای بر | بوستون گلوب

۵۰ از ۱۰۰

طرفداران سرسخت و گیمرها احتمالا برای دیدن این فیلم هیجان خواهند داشت؛ خصوصا صحنه‌ای که یک مبارز قلب فرد زنده دیگری را از درون سینه‌اش بیرون می‌کشد. اما این تنها زمانی است که فیلم مورتال کامبت نبض دارد.

اندرو کرامپ | پلی لیست

۴۲ از ۱۰۰

در نهایت این فیلم شبیه به یک کاسپلی با بودجه خیلی زیاد است. ۲۰ سال طول کشید و خیلی چیزها تغییر کرد که یک نسخه جدید از فیلم مورتال کامبت، در دست ساخت قرار بگیرد. شاید آنها باید چند سال بیشتر صبر می‌کردند.

بنجامین لی | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

مجدد یک تلاش احمقانه و قدیمی برای انتقال بازی مبارزه‌ای کلاسیک به پرده سینماها؛ در بهترین حالت می‌توان دیروقت با نوشیدنی‌های خیلی زیاد آن را تماشا کرد.

ریچارد لاسون | ونیتی فر

۳۸ از ۱۰۰

فیلم Mortal Kombat یک سفر ناخوشایند و بدون انرژی به گذشته است؛ جایی که احتمالا باید همه چیز برای همیشه کنار گذاشته می‌شد و رها می‌شد.

راجر مور | مووی نیشن

۳۸ از ۱۰۰

به غیر از درگیری‌های ماورایی در این فیلم کمیک بوکی، با خون و ناسزاهای خیلی زیاد، هیچ چیز دیگری دیده نمی‌شود.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۲۵ از ۱۰۰

این نسخه از فیلم مورتال کامبت را خیلی بیشتر از نسخه ۱۹۹۵ می‌توان تحمل کرد. اما نمی‌توان منکر این حس کسل‌کننده‌ای که فیلم‌های اقتباسی امروزی (که براساس بازی‌ها ساخته می‌شوند) به ما القا می‌کنند، شد.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۲۰ از ۱۰۰

منصفانه می‌توان گفت که فیلم مورتال کامبت دقیقا همان چیزی است که انتظار دیدنش را دارید. واضح است که می‌خواهد اولین اثر در یک فرنچایز جدید باشد. اما برای من، کارش تمام شده است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Mortal Kombat نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا جذاب بدانیم.

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *