واکنش منتقدان به فیلم The Predator – غارتگر 4

فیلم The Predator یا «غارتگر 4»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی-تخیلی، هیجان‌انگیز و ترسناک کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) است که به‌دست شین بلک، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Iron Man 3 (مرد آهنی ۳) و فیلم The Nice Guys (مردان خوب)، کارگردانی شده است. در فیلم غارتگر 4، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون برایان ای. پرینس در نقش غارتگر، استرلینگ کی براون در نقش ویل تریگر، تریوانت رودز در نقش گیلرد «نبرسکا» ویلیامز، بوید هالبروک در نقش کویین مک‌کنا، الیویا مان در نقش کیسی برکت، کیگان-مایکل کی در نقش کویل، ایوان استراهوفسکی در نقش امیلی مک‌کنا، آلفی آلن در نقش لینچ، جیک بیوزی در نقش شان کیز، نایل میتر در نقش ساپیر، آگوستو اگولرا در نقش نتلس، توماس جین در نقش بکسلی و جیکوب ترمبلی در نقش روری مک‌کنا و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم غارتگر 4 در تاریخ ۶ سپتامبر سال جاری میلادی (۱۵ شهریور ۱۳۹۷) در چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۴۹ را از بین ۴۵ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که فیلم The Predator برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۳ شهریور ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. براساس توضیحات ارائه شده از کارگردان این اثر یعنی شین بلک، فیلم The Predator یک ریبوت نیست؛ بلکه ترکیبی از فیلم‌های اصلی مجموعه Alien (بیگانه) و Rambo (رمبو) است و اتفاقات آن در همان دنیای فیلم‌های قبلی جریان دارد. قسمت اصلی و ابتدایی این مجموعه یعنی فیلم Predator در سال ۱۹۸۷ به روی پرده سینماها رفت. آرنولد شوارتزنگر بازیگر نقش اصلی این اثر بود. این فیلم در همان سال توانست چیزی در حدود ۶۰ میلیون دلار در باکس آفیس کسب کند و همچنین امتیاز ۴۵ را دریافت کرد.

از آنجا که مدتی است که فیلم The Predator در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو رونمایی شده و بعد از آن در ایالات متحده به نمایش درآمده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم غارتگر 4 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی 20th Century Fox منتشر شده بخوانید:

در فیلم جدید و هیجان انگیز مجموعه‌ی Predator به کارگردانی شین بلک، شکار از دورترین نقطه‌ی فضا تا جنگل‌های جورجیای جنوبی، به خانه می‌آید. حالا دیگر مرگبارترین شکارچیان دنیا، قوی‌تر، باهوش‌تر و کشنده‌تر از همیشه هستند. حال با این شرایط پیش آمده، تنها یک گروه نامنظم از سربازان سابق و همچنین یک پروفسور مختصص زیست شناسی می‌توانند از جریان پایان نژاد بشر جلوگیری کنند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Predator بیندازیم:

ویکتور سیف | پلی لیست

۸۳ از ۱۰۰

به طرز عجیب و دیوانه کننده‌ای خشن، پر از مطالب خنده‌دار و البته احساسی. فیلم The Predator یکی از هیجان‌انگیزترین آثار سینمایی به اصطلاح پاپ کورنی است که می‌تواند در پاییز امسال، موفقیت بسیار زیادی را کسب کند.

پیتر هارتلاب | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

می‌توان گفت که فیلم غارتگر 4 یک اثر پراکنده، شلوغ، تکان دهنده، جذاب و همچنین سرگرم‌کننده است.

برایان تالریکو | راجر ایبرت

۷۵ از ۱۰۰

فیلم The Predator از شین بلک، یک اثر سرگرم‌کننده، خشن و پر از مبارزه است که هیچ زمانی را هدر نمی‌دهد. از طرف دیگر شخصیت اصلی داستان هم دقیقا به همین شکل عمل می‌کند.

سامانتا ایکوروایا | آریزونا ریپابلیک

۷۰ از ۱۰۰

علی رغم یک داستان بسیار خوب و زیبا که به این مجموعه اضافه شده و همچنین تیم پر جنب و جوش شخصیت‌ها، بخش‌هایی درون این فیلم وجود داشتند که می‌توانستند بهتر از این ساخته شوند و عملکرد بهتری داشته باشند.

مایکل رافمن | کانسیکوئنس آو ساوند

۶۷ از ۱۰۰

خیلی خوب است که ببینیم بلک و دِکِر اثر خشن و البته احمقانه‌ای مانند فیلم غارتگر 4 را به سینماها آورده‌اند. آیا شلوغ و پر از هرج و مرج است؟ کاملا. اما آیا سرگرم‌کننده است؟ کاملا می‌توان گفت که یک اثر پاپ کورنی است.

دیوید فیر | رولینگ استون

۶۰ از ۱۰۰

در بهترین حالت می‌توان گفت که فیلم غارتگر 4 اثری است که می‌تواند باعث شود تا شما فراموش کنید که یک قاتل بیگانه و نمادین اصلا در داستان وجود دارد. به استثناء یک قاتل در یک آزمایشگاه و همچنین جریان تیراندازی در کنار یک سفیه فضایی، شاید تنها موضوعی که می‌تواند امتیاز بسیار بالایی بگیرد، تیم بازیگری این فیلم است که بازیگران آن توانستند با هوشمندی با یکدیگر کار کنند و عملکرد خوبی را به نمایش بگذارند.

ریک بنتلی | سینت لوییس پست دیسپچ

۵۰ از ۱۰۰

در پایان، زمانی که بحث به صحنه‌های اکشن فیلم می‌رسد، The Predator همانند یک قاتل کشنده است، اما زمانی که بحث به فیلمنامه می‌رسد، او تنها چیزی است که در همان هنگام ورود مرده است.

کریس ناشاواتی | اینترتینمنت ویکلی

۴۲ از ۱۰۰

فیلم The Predator، دقیقا یک اثر احمقانه به حساب نمی‌آید، اما از طرف دیگر یک اثر هوشمندانه و عاقلانه هم نیست. چیزی که در رابطه با این اثر می‌توان گفت این است که این فیلم، یک کار طعنه‌آمیز نسبت به کل مجموعه است که اتفاقا خودش هم در این جوک و طعنه قرار دارد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Predator نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای نه‌چندان جالب و جذاب بدانیم. به علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد بخش زیادی از طرفداران فیلم‌های سینمایی و بینندگان این اثر از آن ناراضی خواهند بود؛ هرچند که در مقایسه با منتقدان، طرفداران از این اثر راضی بودند و امتیاز بالاتری را نسبت به منتقدان به این فیلم داده‌اند.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *