واکنش منتقدان به فیلم Without Remorse – بدون پشیمانی

فیلم Without Remorse یا در زبان فارسی «بدون پشیمانی» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، درام، دلهره‌آور، جنایی و جنگی شرکت آمازون استودیوز (Amazon Studios) است که به‌دست کارگردان و نویسنده بااستعداد و نسبتا کم‌کاری به نام استفانو سولیما ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Sicario: Day of the Soldado (سیکاریو: روز سرباز)، فیلم Suburra (سوبورا)، سریال ZeroZeroZero (صفر صفر صفر)، سریال Gomorrah (گومورا)، سریال Un posto al sole (جایی در خورشید) و غیره اشاره کرد. در فیلم بدون پشیمانی، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند مایکل بی جوردن در نقش جان کلی، جینی بل در نقش معاون مدیر رابرت ریتر، جودی ترنر اسمیت در نقش ستوان فرمانده کارن گریر، لوک میشل در نقش رودی کینگ، جک کسی در نقش تاندر، برت گلمن در نقش ویکتور ریکوو، لورن لاندن در نقش پم کلی و کولمن دومینگو در نقش پاستور وست و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم بدون پشیمانی در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) در سرویس استریم آمازون پرایم ویدیو، به نمایش درآمد. این اثر در ابتدا در اختیار شرکت پارامونت بود و برای اکران در سینماها برنامه‌ریزی شده بود اما بیماری همه‌گیر کرونا منجر به پخش این فیلم در سرویس استریم آمازون شد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۴۲ را از بین ۳۲ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده تیلور شریدان و ویل استیپلز بوده است. این دو هنرمند، فیلمنامه را براساس داستانی که توسط خودشان مطرح شده بود، نوشتند؛ آن هم براساس رمانی که با همین نام، به قلم تام کلنسی منتشر شده بود. از طرف دیگر هم آکیوا گلدمن، مایکل بی جوردن، جاش اپلبام و اندره نمک نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند.

این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش متوسط قرار دارند. از طرف دیگر هم ۱۳۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۴۴ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. اکثر منتقدانی که این اثر را تماشا کرده بودند، صحنه‌های اکشن آن و همچنین نحوه بازیگری جوردن را مورد تحسین قرار دادند و از آن تعریف کردند. اما اعتقاد داشتند که فیلمنامه آن خیلی معمولی و سطحی است. از آن‌جا که اخیرا فیلم Without Remorse در شبکه پرایم ویدیو نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Without Remorse از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

وقتی که گروهی از سربازان روسی، خانواده جان کلی (با بازی مایکل بی جوردن) را به قتل می‌رسانند، او تصمیم می‌گیرد که به هر قیمتی که شده، این قاتلان را پیدا کند و به سزای اعمالشان برساند؛ آن‌ها می‌خواستند با این کار، حضور جان کلی در یکی از عملیات‌های کاملا مخفی و مهم را تلافی کنند. در طی این مسیر، یکی از همکاران یگان ویژه (با بازی جودی ترنر اسمیت) و یک مامور سایه سازمان سیا (با بازی جیمی بل) به او می‌پیوندند. مأموریت کلی ناخواسته توطئه پنهانی را نشان می‌دهد که احتمال دارد ایالات متحده و روسیه را وارد یک جنگ همه جانبه بکند و خیلی چیزها را به خطر بیاندازد. کلی که بین عزت شخصی و وفاداری به کشورش گیر افتاده است، باید بدون هیچ پشیمانی‌ای با دشمنان خود مبارزه کند؛ البته اگر دوست دارد از یک فاجعه جلوگیری کند و شخصیت‌های قدرتمندی را که پشت این توطئه هستند، افشا کند.

مایکل بی جوردن در حال مبارزه با اسلحه در فیلم Without Remorse

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Without Remorse بیندازیم:

زاکی حسن | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

با اینکه فیلم Tom Clancy’s Without Remorse به جاهای آشنایی می‌رسد، اما به واسطه هنرمند ستاره و تهیه‌کننده آن یعنی مایکل بی جوردن، خیلی خوب می‌تواند خود را بالا بکشد و به سطوح بالایی برسد.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

فیلم Tom Clancy’s Without Remorse یک داستان منشا اکشن و قهرمانانه محسوب می‌شود که از همان فرمول همیشگی پیروی می‌کند؛ درگیر یک نبرد انتقام‌جویانه می‌شود و نشان می‌دهد که چطور یک بازیگر بااستعداد می‌تواند معنای یک اثر هیجان‌انگیز تجاری را پیچیده کند.

جیمی گراهام | توتال فیلم

۶۰ از ۱۰۰

با اینکه برخی از مخاطبان ممکن است انفجارها و پیچ و تاب‌های بیشتری بخواهند، اما نمی‌توان انکار کرد که مایکل بی جوردن توانست یک قهرمان اکشن فوق‌العاده و جذاب را در فیلم Without Remorse به نمایش بگذارد.

بن کنیگزبرگ | نیویورک تایمز

۵۰ از ۱۰۰

جوردن به‌عنوان یک قهرمان اکشن به اندازی کافی خوب و محکم است. اما شخصیتی که در مرکز داستان قرار دارد، هیچ نقشه برجسته و خاصی را مقابل او قرار نمی‌دهد که براساس آن پیش برود.

مایکل بی جوردن به همراه جودی ترنر اسمیت در فیلم Without Remorse

می عبدلباکی | اسکرین رنت

۴۰ از ۱۰۰

با وجود کلیشه‌های سیاسی خاص و یک پیچش که مخاطبان از چند متر آنطرف‌تر هم می‌توانند آن را ببینند، فیلم بدون پشیمانی درنهایت به یک اثر کاملا سطحی و تهی تبدیل می‌شود.

پیتر بردشاو | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

هیچ درخشش واقعی و جالبی در این فیلم وجود ندارد.

رودریگو پرز | پلی‌لیست

۲۵ از ۱۰۰

در آخر اگر سیاست‌های سؤال برانگیز فیلم بدون پشیمانی را کنار بگذارید، حتی به‌عنوان یک اثر دلهره‌آور و اکشن ساده هکم هیچ لذتی ندارد و بی‌روح است. یک فضای خشک و پر از مزخرفات خشن، با یک شخصیت اصلی که می‌تواند حسابی مورد تمسخر قرار بگیرد.

آلیسون ویلمور | ولچر

۱۰ از ۱۰۰

فیلم بدون پشیمانی افتضاح است؛ یک اثر کاملا ناخوشایند که به‌طرز عجیبی خسته‌کننده است. انگار در این فیلم تمام بازیگران بد بازی می‌کنند و خیلی افتضاح به نظر می‌رسند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Without Remorse نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *