واکنش منتقدان به فیلم A Star Is Born – ستاره‌ای متولد شده است

فیلم A Star Is Born یا در زبان فارسی «ستاره‌ای متولد شده است»، یکی از جدیدترین آثار درام، رمانتیک و موزیکال کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) است که به‌دست بردلی کوپر، صداپیشه شخصیت راکت در فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بینهایت) و تهیه کننده فیلم War Dogs (سگ‌های جنگی)، کارگردانی شده است. در فیلم ستاره‌ای متولد شده است، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی چون بردلی کوپر در نقش جکسون مین (مربی و عشق الای)، استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا در نقش الای (یک خواننده و شاعر ناشناخته)، سم الیوت در نقش بابی مین (برادر بزرگتر جکسون)، دیو چپل در نقش نودلز (دوست صمیمی جکسون)، اندرو دایس کلی در نقش لورنزو (پدر الای)، آنتونی راموس در نقش رامون (دوست الای)، بانی سامرویل در نقش سالی کامینگز، مایکل هارنی در نقش ولف، رافی گراورن در نقش رز و برکا فیلد در نقش گیل و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ستاره‌ای متولد شده است در تاریخ ۳۱ آگوست سال جاری میلادی (۹ شهریور ۱۳۹۷) در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۸۸ را از بین ۲۲ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که فیلم A Star Is Born برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است. در ابتدا قرار بود نسخه‌ی جدید فیلم A Star Is Born در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی کلینت ایستوود و با بازی بردلی کوپر و بیانسه در نقش‌های اصلی داستان ساخته شود، اما بعد از گذشت مدتی ایستوود مجبور به خروج از پروژه شد و کوپر را به‌عنوان جانشین خود به وارنر پیشنهاد کرد. در ادامه، بیانسه هم نیز از پروژه کنار گذاشته شد. نسخه‌ی اصلی فیلم A Star Is Born در سال ۱۹۳۷ به کارگردانی ویلیام ولمن و با بازی فردریک مارچ و جنت گینور ساخته شد که در نهایت، این اثر توانست در مراسم آکادمی اسکار و در بخش بهترین فیلمنامه، جایزه را از آنِ خود کند.

از آنجا که مدتی است که فیلم A Star Is Born در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم ستاره‌ای متولد شده است از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی Warner Bros منتشر شده بخوانید:

در داستان غم‌انگیز و البته رمانتیک این نسخه‌ی جدید از فیلم ستاره‌ای متولد شده است، خواننده‌ی با تجربه‌ای به نام جکسون مین (با بازی بردی کوپر)، استعداد هنرمند گمنامی به نام الای را که با خود و شرایطش درگیر است، کشف می‌کند و بعد از مدتی عاشق او می‌شود. الای کم کم به این فکر می‌افتد که رویاهای خود را (که تبدیل به یک خواننده بزرگ می‌شود)، فراموش کند… تا اینکه جک به زندگی او وارد می‌شود و او را در مرکز توجهات قرار می‌دهد. بعد از گذشت مدتی، درست زمانی که الای در حال طی کردن مسیر ستاره شدن است، روز به روز محبوبیت جکسون کاهش می‌یابد؛ تا جایی که این مسئله، شکاف بزرگی را در رابطه‌ی آنها ایجاد می‌کند؛ زیرا از طرف دیگر، جکسون با شیطان‌های درونی خود درگیر است و تلاش می‌کند تا آنها را از بین ببرد.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم A Star Is Born بیندازیم:

رابی کالین | تلگراف

۱۰۰ از ۱۰۰

داستان فیلم A Star Is Born ممکن است نسبتا قدیمی باشد، اما از یک منظر دیگر هم به طرز عجیبی تازه است؛ یک ملودی و موسیقی شناخته شده که زنده و سرحال می‌شود و به دنبال یک نیروی جدید می‌گردد.

کوین لالی | فیلم ژورنال اینترنشنال

۹۵ از ۱۰۰

موسیقی‌های این فیلم که توسط لیدی گاگا، بردلی کوپر، لوکاس نلسون، جیسون آلدین و مارک رانسون نوشته شده، تا حد زیادی فوق‌العاده هستند و در کنار هم می‌توانند یک آلبوم موسیقی متن بسیار زیبا را خلق کنند. از طرف دیگر، بازی و عملکرد لیدی گاگا هم به‌شدت زیبا و جذاب است. ترکیب این موارد با عاشقانه‌ی بسیار زیبایی که میان دو بازیگر اصلی داستان شکل می‌گیرد و همچنین لحظات غم انگیزی که به خاطر مشکلاتشان ایجاد می‌شود، این فیلم را تبدیل به یک اثر زیبا و دیدنی می‌کند.

مایک رایان | آپروکس

۹۵ از ۱۰۰

فیلمی که بردلی کوپر هم به عنوان یک بازیگر و هم به عنوان یک کارگردان خلق کرده، یک اثر بسیار زیبا و جالب توجه است.

آلونسو دورالده | رپ

۹۰ از ۱۰۰

بردلی کوپر و لیدی گاگا در کنار یکدیگر یک دینامیت هستند. این فیلم دارای داستانی است که با رابطه‌ی اصلی قصه می‌میرد و زنده می‌شود و بالا و پایین می‌رود. بین این دو شخصیت اصلی شیمی و ترکیبی وجود دارد که باید شکوفا شود و خودشان به آن بال و پر ببخشند.

برایان تالریکو | RogerEbert.com

۸۸ از ۱۰۰

فیلم ستاره‌ای متولد شده است، داستانی دارد که بارها و بارها در سال‌های گذشته بازگو شده است. این داستان حتی روی آثار رمانتیک مشابه هم تاثیر زیادی گذاشته است. با این حال، لیدی گاگا و بردلی کوپر راهی پیدا کردند تا این احساس را تازه و جدید کنند. این موضوع در نگاه آنها وجود دارد و کاملا مشخص است.

لیاه گرینبلات | اینترتینمنت ویکلی

۸۳ از ۱۰۰

در نهایت این کوپر است که هم به عنوان یک بازیگر و هم به عنوان یک کارگردان که اولین تجربه‌ی خود را رقم می‌زند، باید سنگینی و کل بار فیلم را از هر دو طرف به دوش بکشد.

جسیکا کیانگ | پلی لیست

۸۳ از ۱۰۰

ستاره‌ای که در واقع درون این فیلم واقعا متولد شده، همان بردلی کوپر است که اولین کار خود به عنوان کارگردان را به خوبی انجام داد.

مایکل نوردین | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

بردلی کوپر در تولید این فیلم بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت. این در حالی بود که او در این پروژه دو کار را همزمان پشت دوربین انجام می‌داد و اولین تجربه کارگردانی خود را رقم زد. او یکی از پرشورترین اجراهای خود را در این فیلم به نمایش گذاشت. با این حال، می‌توان گفت که ستاره‌ی دیگر این فیلم، کسی است که با مغناطیس و جذابیت زیاد خود شما را به درون دنیای خود می‌کشد و حتی در زمان‌هایی که فیلم بعضی قدم‌ها را اشتباه برمی‌دارد، شما را در دنیای خودشان نگه می‌دارد.

لازم به ذکر است که فیلم A Star Is Born توانسته رتبه یازدهم را در لیست بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم A Star Is Born نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *