واکنش منتقدان به فیلم Thunder Force – نیروی تند

فیلم Thunder Force یا در زبان فارسی «نیروی تندر» یکی از جدیدترین آثار اکشن و کمدی سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) است که به‌دست کارگردان، بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده بااستعداد و محبوبی به نام بن فالکون ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Superintelligence (فراهوش)، فیلم The Happytime Murders (قتل در ساعات خوش)، فیلم Life of the Party (پایه مهمانی)، فیلم The Boss (رئیس)، فیلم  Tammy (تمی) و غیره اشاره کرد. در فیلم نیروی تندر، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند ملیسا مک‌کارتی در نقش لیدیا برمن، اکتاویا اسپنسر در نقش امیلی استنتون، جیسون بیتمن در نقش کرب، بابی کاناوله در نقش کینگ، پام کلمنتیئف در نقش لیزر، ملیسا لئو در نقش الی و بلن فالکون در نقش کنی و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم نیروی تندر در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۱ (۲۰ فروردین ۱۴۰۰) در سرویس استریم نتفلیکس به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۳۴ را از بین ۲۷ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود بن فالکون بوده است. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آنها هم در بخش روبه‌پایین قرار دارند. از طرف دیگر هم ۸۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر کمدی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۲۴ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. برخی از منتقدان معتقد بودند که این فیلم صحنه‌های خنده‌دار نسبتا خوبی دارد و آن را یک نوع اثر ابرقهرمانی کمدی خواندند.

اما بیشتر از هر چیزی تقریبا همه آنها معتقد بودند که استعداد و پتانسیل تک تک اعضای این فیلم هدر رفته است. آنها از این موضوع که در چنین آثاری یک تیم قوی استعداد و توانایی خود را به طرز وحشتناکی تلف می‌کنند، ابراز ناامیدی کردند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Thunder Force در سرویس استریم نتفلیکس نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Thunder Force از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در دنیایی که حضور ابرشرورها امری عادی است، دو دوست قدیمی، صمیمی و عجیب به نام لیدیا و امیلی با یکدیگر متحد می‌شوند تا از شهر خود محافظت کنند؛ آن هم بعد از اینکه امیلی آزمایشی را انجام داد که باعث شد هر دوی آنها قدرت‌های فوق‌العاده‌ای کسب کنند. با اینکه این دو دوست شخصیت‌های کاملا متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، اما رابطی دوستی بسیار طولانی آنها باعث می‌شود که این ماجراجویی خیلی جذاب باشد؛ لیدیا روحیه‌ای آزاد دارد که بدون فکر کارش را انجام می‌دهد و امیلی یک دانشمند دقیق محسوب می‌شود. این دو قهرمان با کمک‌های دختر امیلی به نام تریسی، آماده هستند تا با گروه شیطانی Miscreants مبارزه کنند؛ گروهی که از کرب، لیزر و رهبر آنها یعنی کینگ تشکیل می‌شود.

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Thunder Force بیندازیم:

آلونسو دورالده | The Wrap

۶۰ از ۱۰۰

این اثر ابرقهرمانی درهم و برهم، به‌طور مداوم نمی‌تواند خود را به بهترین لحظاتش برساند. اما حداقل برخی اوقات می‌شود این بهترین لحظات را دید. اکثر این لحظات هم به واسطه تعامل خنده‌دار و جذاب ملیسا مک‌کارتی و اکتاویا اسپنسر ایجاد می‌شود.

جاش اسپیگل | اسلش فیلم

۴۰ از ۱۰۰

فیلم Thunder Force ایده اصلی خیلی خوبی دارد اما اکثر بخش‌های آن دست‌نخورده باقی ماند. نمی‌توان جلوی ملیسا مک‌کارتی را گرفت اما او قدر خودش را نمی‌داند و مدام به ساخت فیلم‌هایی بسنده می‌کند و نمی‌تواند استعداد او را به‌صورت کامل به تصویر بکشد.

بث وب | امپایر

۴۰ از ۱۰۰

اسپنسر و مک‌کارتی ابرقهرمان‌هایی هستند که ما سزاوارش هستیم. توانایی آنها خیلی بیشتر از این است که بخواهند یک سری جوک‌های مسخره و زورکی را در این اثر مضحک و کهنه نمایش دهند.

کریستی پاچکو | آی جی ان

۴۰ از ۱۰۰

ملیسا مک‌کارتی و اکتاویا اسپنسر روی صفحه نمایش حضور درخشانی دارند اما زیر نظر بن فالکون که بصیرت لازم را ندارد، نمی‌توانند آنطور که باید و شاید، پتانسیل خود را نشان دهند. فیلم نیروی تندر نمی‌تواند به‌عنوان یک اثر ابرقهرمانی یا کمدی دوستانه عملکرد خوبی داشته باشد زیرا اصلا نمی‌تواند خود را به قدری بالا بکشد که در هیچکدام از این دسته‌ها قرار بگیرد.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۳۸ از ۱۰۰

دیدن اینکه گروهی از انسان‌های بااستعداد کنار هم جمع می‌شوند و چیزی را تحویل می‌دهند که نصفه و نیمه به نظر می‌رسد، همیشه ناراحت‌کننده است؛ حتی اگر آنها از جان و دل مایه گذاشته باشند، عرق و اشک ریخته باشند، باز هم آنطور که باید و شاید دیده نمی‌شود.

مایک دانجلو | پلی لیست

۲۵ از ۱۰۰

شخصیت‌های بد؟ بله! طرح قدیمی و غیرابتکاری؟ بله! کمدی فیزیکی اجباری؟ بله! بودجه زیاد بدون هیچ نظارتی؟ بله! اگر همه این‌ها را کنار هم قرار دهید چه چیزی به دست می‌آید؟ یک فیلم کمدی نتفلیکسی بد دیگر از سازنده‌های دیگر کمدی‌های بد. ببخشید مک‌کارتی و اسپنسر اما لیاقت شما خیلی بیشتر از این‌ها است.

جنت کتسولیس | نیویورک تایمز

۲۰ از ۱۰۰

فیلم Thunder Force که جدیدترین قسمت همکاری‌های ناخوشایند کمدی ملیسا مک‌کارتی و همسرش یعنی بن فالکون محسوب می‌شود، هیچ چیزی برای اضافه کردن به قسمت‌های قبلی خود ندارد و پیشرفتی در آنها دیده نمی‌شود.

مارک کندی | اسوسیتد پرس

۱۲ از ۱۰۰

تحمل این اثر آشفته خیلی سخت است و به نظر می‌رسید که ساخت آن خیلی سرگرم‌کننده‌تر از تماشایش باشد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Thunder Force نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری ناامیدکننده و ناموفق بدانیم.

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *