واکنش منتقدان به فیلم Togo – توگو

فیلم Togo یا در زبان فارسی «توگو» یکی از جدیدترین آثار درام و ماجراجویی سرویس استریم دیزنی پلاس (Disney+) است که به‌دست کارگردان و فیلمبرداری به نام اریکسون کور، فیلمبردار و کارگردان Point Break (نقطه فروپاشی)، فیلم The Courier/2.0 (راهرو شماره ۲.۰)، فیلم Invincible (شکست ناپذیر)، فیلم Daredevil (دردویل)، فیلم The Fast and the Furious (سریع و خشمگین)، فیلم Payback (تقاص)، فیلم One Eight Seven (یک هشت هفت) و فیلم Mumford (مامفورد) و غیره ساخته شده است. در فیلم توگو، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند ویلم دفو در نقش لئونارد سپالا، دیزل در نقش توگو، جولیان نیلکلسون در نقش کنستانس سپالا، کریستوفر هیردال در نقش شهردار جورج مینارد، ریچارد دورمر در نقش دکتر کورتیس ولچ، آدرین دوروال در نقش بیل کلارک، مدلین ویکینز در نقش سالی بردت، مایکل گرییز در نقش آمیتوک، نیو نیلسن در نقش آتیکتالیک، نیکولای نیکولاف در نقش دن مورفی، کاترین مک‌گروگور در نقش سارا فولی، مایکل مک‌الهاتون در نقش جافت لیندبرگ و جیمی مک‌شین در نقش کونار کاسن و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم توگو در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۳۰ آذر ۱۳۹۸) در سرویس استریم دیزنی پلاس، برای اولین‌بار به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۷۱ را از بین ۷ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده تام فلین بوده است. کیم زوبیک هم تهیه کنندگی این فیلم درام را برعهده داشت. همانطور که بالاتر هم گفته شد، اریکسون کور تخصص زیادی هم در فیلمبرداری دارد. از همین‌رو، فیلمبرداری این فیلم را هم خودش انجام داده است. این فیلم به‌طور کلی نقدهای زیادی نداشت اما ۶ مورد از آنها مثبت بودند. از طرف دیگر هم ۹۵ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم Togo به‌صورت عمومی مشترکان سرویس استریم دیزنی پلاس می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Togo از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

فیلم توگو یک ماجرای واقعی را شرح می‌دهد که هیچوقت بازگو نشده است. داستان این فیلم در زمستان سال ۱۹۲۵ رخ داده است؛ داستانی که شما را به واسطه‌ی یک ماجراجویی پر فراز و نشیب و سراسر هیجان، به منطقه خیانت‌آمیز توندرا آلاسکا می‌برد. این ماجراجویی، قدرت، شجاعت و همچنین عزم یک مرد به نام لئونارد سپالا (با بازی ویلم دفو) و سگ سورتمه‌ای و راهنمایش یعنی توگو را به چالش می‌کشد.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Togo بیندازیم:

کارن هان | پولیگان

۸۲ از ۱۰۰

لذت و جذابیت واقعی فیلم توگو خیلی ساده است: ویلم دفو به اضافه یک سگ و برخی اوقات هم ویلم دفو به اضافه چندین سگ. او به آنها می‌گوید که آنها سگ‌های خوبی هستند (واقعا هم هستند). آنها هم برای قدردانی صورت او را لیس می‌زنند. زمانی که آنها درون یخ و برق با یکدیگر مسابقه می‌دهند، یک احساس گرما و زندگی را به چشم‌انداز این فیلم اضافه می‌کنند. این فیلم فوق‌العاده است.

نیک آلن | RogerEbert.com

۷۵ از ۱۰۰

این فیلم بسیار عاطفی است زیرا یک حس عشق به حیوانات زیادی در آن وجود دارد که به تمام سکانس‌های داخل خود اجازه می‌دهد که فقط روی جذابیت و زیبایی توگو تکیه کند. اما این حرف اصلا به آن معنی نیست که بخواهد تمام بار را روی دوش سگ بیاندازد و هیچ نقطه مثبت دیگری نداشته باشد. کارگردان این اثر یعنی اریکسون کور که سابقه ساخت فیلم نقطه فروپاشی را داشت، به وضوح در این فیلم نشان داده که نه تنها علاقه و اهمیت زیادی برای حیوانات قائل است، بلکه این حس را نسبت به فیلمسازی هم دارد.

کیت اربلند | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

این فیلم واقعا مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ آن هم زمانی که بیشتر از هر زمان دیگری روی مسائل احساسی تکیه می‌کند و آنها را به نمایش می‌گذارد.

کریس آگار | اسکرین رنت

۷۰ از ۱۰۰

با اینکه فیلم Togo مستقیم برای نمایش در یک سرویس استریم ساخته شد و فقط هم در همانجا به نمایش درآمد، اما زمان تماشای آن، یک تجربه کاملا سینمایی را برای شما فراهم می‌کند. کارگردان این اثر یعنی اریکسون کور که نقش فیلمبردار پروژه را هم برعهده داشت، در نمایش شرایط بسیار سختی که لئونارد و دیگر اعضای تیمش در آن منطقه یخی تحمل می‌کردند، عالی عمل کرده است.

جیسون بیلی | نیویورک تایمز

۷۰ از ۱۰۰

زمانی که فیلم توگو کار خود را آغاز می‌کند، خیلی زود شدت می‌گیرد و به سمت هدف خودش پیش می‌رود.

برایان لوری | سی ان ان

۷۰ از ۱۰۰

این فیلم هم به نوبه‌ی خود، ضعف‌های کوچکی دارد که با دقت زیاد پیدا می‌شوند. اما همین حس قهرمانی و ارتباط قوی انسان با سگی که در این اثر وجود دارد، باعث می‌شود که تمام عیب‌ها پوشیده شود.

جاش اسپیگل | اسلش فیلم

۶۰ از ۱۰۰

ویلم دفو در این فیلم، آنطور که در بقیه آثار خودش ظاهر می‌شد، ایفای نقش نکرده است و به قوت قبل نیست؛ اما اینگونه هم نیست که بخواهیم اینطور بگوییم که اصلا برای این نقشش تلاش نکرده است. سگ‌های داخل این فیلم، واقعا سگ‌های خیلی خوبی هستند. فیلم توگو محتوایی است که قصد دارد همین سگ‌های خوب را به شما نشان دهد؛ نه چیز بیشتری. این فیلم، یک روش خوب و مناسب برای گذراندن دو ساعت است؛ البته فقط همین و نه چیز دیگر.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Togo نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای عالی و بسیار جذاب بدانیم.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *