واکنش وزیر ارتباطات نسبت به اتفاقات اخیر

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به اتفاقات اخیر و فیلترینگ فضای مجازی واکنش نشان داد. وی اعلام نمود که عضو شورای امنیت نیست و در ایجاد محدودیت‌ها نقشی نداشته است!

به وجود آمدن اوضاع آشفته کشور باعث شد تا دسترسی به تعدادی از شبکه‌های اجتماعی در کشور محدود شود. دو شبکه اینستاگرام و تلگرام فیلتر شدند که البته دیروز اپلیکیشن اینستاگرام رفع فیلتر شد اما هنوز خبری از رفع فیلتر تلگرام نیست!

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نموده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عضو شورای امنیت کشور نیست. به گفته وی شورای امنیت خود تصمیم گرفته است تا برای ایجاد آرامش در کشور، در کنار سایر اقدامات تامینی و انتظامی که انجام می‌گیرد، فیلترینگ فضای مجازی را نیز در دستور کار قرار دهد البته به صورت موقت.

واکنش وزیر ارتباطات نسبت به اتفاقات اخیر و فیلترینگ فضای مجازی

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب کاربری اینستاگرام خود، درباره اتفاقات پیش آمده اخیر کشور و همچنین فیلترینگ فضای مجازی و برخی شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام، واکنش نشان داد.

وی اعلام نمود که تاکنون تصمیم نداشته است تا در موضوعی که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط نمی‌شود اظهار نظر نماید و ادامه داد که ناچار است تا مواردی را بیان نماید.

وزیر ارتباطات در اینستاگرام خود نوشته است که اعتراضاتی در کشور اتفاق افتاد و این اعتراضات از طریق سوءاستفاده تعدادی از افراد تبدیل به اغتشاش شد، در این آشوب‌ها عده‌ای متضرر و اماکنی نیز آسیب دیدند و خانواده‌هایی نیز داغدار شدند.

وزیر ارتباطات در ادامه اعلام نمود که شورای امنیت کشور تصمیم گرفته است تا محدودیت‌هایی موقتی را بر فضای مجازی اعمال کند. به گفته وی قطعا این اقدامات نارضایتی‌هایی را ایجاد می‌کند اما باید در نظر داشت که افرادی که چنین تصمیمی گرفته‌اند، مزایا و معایب آن را می‌دانند.

بازخوانی اشکالات توسعه فضای مجازی در کشور

محمد جواد آذری جهرمی اعلام نمود که عده‌ای از افراد به جای پرداختن به ریشه اعتراضات و اغتشاشات و تلاش برای حل آنها، سعی دارند تا همه تقصیرها بر گردن فضای مجازی و بازخوانی اشکالات توسعه فضای مجازی در کشور بیاندازند.

وی ادامه داد که عده‌ای دیگر نیز در آن سوی مرزها، همیشه ریشه نرسیدن به نتایج تخیلات و توهمات خود را دلیل وجود چنین محدودیت‌هایی می‌دانند و مثل همیشه نیز در محاسبات خود اشتباه می‌کنند. وی گفت که این افراد از تحریم حرف می‌زنند و فکر می‌کنند که تحریم می‌تواند بر روحیه خادمان ملت تاثیر داشته باشد.

محمد جواد آذری جهرمی یادآور شد که آنچه تاکنون باعث افتخار و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران در زمان‌های مختلف از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های سنگین اقتصادی و تهاجمات فرهنگی بوده، حمایت و دلدادگی‌های مردم به کشور، دین و وفاداری آنها به رهبر بوده است.

وی ادامه داد که بدخواهان باید بدانند تا وقتی که نظام اسلامی حمایت ملت را دارد کسی نخواهد توانست حتی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها مشکلی برای این ملت ایجاد کند. وی تاکید نمود که تمام مسئولین باید همواره خادم و قدردان این ملت شریف باشند و به جای دامن زدن به مشکلات و دغدغه‌های مردم، در رفع مشکلات آنها بکوشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان از دوستان رسانه‌ای که در این مدت با طنزهای مختلف به نقادی و یا حتی تخریب وی پرداخته بودن تشکر نمود.

وی از تمامی افراد خواست تا به مرور قوانین و مقررات کشور در عرصه پالایش فضای مجازی و شرح مسئولیت‌های هر یک از دستگاه‌ها در برابر این مقررات بپردازند و ادامه داد که اگر اشکالی وجود داشت سعی کنند تا با شفاف سازی، از طریق دستگاه قانون گذاری کشور به پیگیری راه حل‌های لازم بپردازند.

تانی کال

تکراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *