دونالد ترامپ

«دونالد ترامپ» با ارسال تصویری در حساب توئیتر خود سعی کرد توجه‌ جهانیان را به تحریم‌های جدید علیه ایران جلب کند. رئیس جمهور آمریکا برای ۵۵ میلیون دنبال‌کننده‌اش تصویری از خود ارسال کرده که روی آن عبارت «تحریم در راه است. ۵ نوامبر» نقش بسته، و نه تنها از شعار «زمستان در راه است» (Winter Is Coming) الهام گرفته، بلکه دقیقاً از فونت سریال «بازی تاج‌وتخت» استفاده کرده است.

هیچ‌یک از عوامل سریال «بازی تاج‌وتخت» میانه خوبی با ترامپ ندارند. «جورج آر. آر. مارتین» نویسنده کتاب‌های «نغمه یخ و آتش» سال گذشته وقتی که به مجله «اسکوایر» گفت ترامپ او را به یاد یکی از شخصیت‌های منفور کتاب می‌اندازد جنجال آفرین شد. مارتین گفته بود: «فکر می‌کنم در حال حاضر «جافری» شاه آمریکا باشد. و حالا در بزرگسالی مانند ۱۳ سالگی‌اش در کتاب تندخو و غیرمنطقی است.»

«کیت هارینگتون» که نقش «جان اسنو» را ایفا کرده در همان مصاحبه گفته بود: «آقای ترامپ… عنوان رئیس جمهور را برای او به کار نمی‌برم. به نظر من این مرد که در کشور شما روی کار آمده یک کلاه‌بردار است.»

ترامپ که خود سابقه حضور در سریال‌های ریلیتی را دارد و برخلاف «بازی تاج‌وتخت» تا به حال موفق به دریافت جایزه امی نشده، قرار است از تاریخ ۵ نوامبر تحریم‌هایی که در سال ۲۰۱۵ و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با توافق هسته‌ای لغو شده بود را دوباره علیه ایران اعمال کند. کاخ سفید می‌گوید این تحریم‌ها سخت‌ترین تحریم‌هایی است که در تاریخ علیه ایران به اجرا درآمده.

شبکه HBO نیز در واکنش به توئیت ترامپ با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «ما در جریان این پیام قرار نگرفته بودیم و ترجیح می‌دهیم علائم تجاری ما برای مقاصد سیاسی استفاده نشود.» «میسی ویلیامز» بازیگر نقش «آریا استارک» هم در پاسخ به پست ترامپ نوشت: «امروز نه.» و «سوفی ترنر» تنها به ابراز انزجار بسنده کرد.

فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج‌وتخت» در سال ۲۰۱۹ پخش می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *