«واکین فینیکس» در تظاهرات گرمایش زمین لس‌آنجلس به «جین فاندا» ملحق شد

ستاره‌ی نامزد اسکار «جوکر» روز جمعه در تظاهرات هفتگی گرمایش زمین به رهبری ستاره‌ی «گریس و فرانکی» به «جین فاندا» پیوست. «بانی رایت» از چندگانه‌ی «هری پارت»، «رین ویلسون» از سریال «اداره» (The Office) و «جون داین رافائل» و «بروکلین دکر»، و «نورمن لیر» تهیه‌کننده‌ی شناخته‌شده‌ی هالیوود از جمله دیگر افراد سرشناس این تظاهرات بودند که از واشینگتن دی‌سی به کالیفرنیا منتقل شده است.

فینیکس در این تظاهرات روی صحنه رفت تا «ناللی کوبو» فعال محیط زیست را معرفی کند: «او یک فعال محیط زیست است که از قدرت و نفوذ خود و تجارب زندگی‌اش برای مبارزه علیه آلاینده‌ها استفاده کند.»

فینیکس دهم ژانویه نیز به خاطر مشارکت در تظاهرات واشینگتن دستگیر شده بود. او به دیگر سلبریتی‌هایی می‌پیوندد که پیش‌تر از جنبش فاندا حمایت کرده بودند: «سلی فیلد»، «تد دانسون»، «روزانا آرکت»، «کاترین کینر»، «دایان لین»، «پل شیر»، «لیلی تاملین»، «سم واترستون» ستارگان «گریس و فرانکی» و «مارتین شین» همگی در این تظاهرات مصالمت‌آمیز شرکت‌ کرده‌ و توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

فینیکس به فاصله‌ی چند روز مانده به اسکار احتمالی خود برای بازی در نقش «آرتور فلک» در لس‌آنجلس در تظاهرات حضور یافت. او اخیراً سخنرانی تأثیرگذاری هنگام دریافت جایزه‌ی بفتا انجام داد.

فاندا تظاهرات‌های گرمایش زمین را که تحت عنوان «جمعه‌های اطفاء حریق» شناخته می‌شود، پس از مصاحبه با واشینگتن پست در ماه اکتبر سال گذشته آغاز کرد. او توضیح داد که برای جلب توجه قصد دارد هر جمعه به شکل نمادین بازداشت شود.

بازیگر ۸۲ ساله می‌گوید فعالیت‌های «گرتا تونبرگ» جوان و حمایتش از «معامله‌ی سبز جدید» الهام‌بخش او بوده است. این طرح که توسط «الکساندریا اکاسیو کورتز» نماینده‌ی نیویورک و سناتور «ادوارد جی. مارکی» پیشنهاد شده، دولت آمریکا را ملزم به حذف سوخت‌های فسیلی و کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *