اپلیکیشن Google Photos ، یک برنامه ذخیره سازی تصاویر بسیار محبوب نزد خود شرکت گوگل است که گاه و بی گاه شاهد ارائه به‌روزرسانی‌های جذابی برای آن هستیم. پیرو یک به‌روزرسانی مهم برای اپلیکیشن Gmail، این کمپانی مدتیست که قصد داشت قابلیت محبوب و جدیدی را به برنامه Google Photos بیاورد. آن‌ها هفته گذشته بود که خبر از اضافه شدن قابلیت «وایت بالانس خودکار» به این برنامه دادند. حالا کاربران می‌توانند با فعال سازی آن، علاوه بر تنظیم نورگیری و اشباع رنگ، وایت بالانس عکس های خود را نیز به بهترین شکل ممکن دربیاورند. کاربران همچنین می‌توانند به بخش “Color” یا رنگ رفته و گرمی و سردی عکسشان را نیز تنظیم کنند.

به طور ساده، وایت بالانس ابزاری است که برای رندر صحیح رنگ‌ها به کار می‌رود. گاهی اوقات تصاویر گرفته شده مانند عکس زیر به رنگ زرد درمی‌آیند و یا کمی آبی می‌شوند. در اینجاست که وایت بالانس به عنوان یکی از حیاتی‌ترین ابزارها در عکاسی وارد عمل شده و رنگ‌ها را به شکل درستی تصحیح می‌کند و باعث می‌شود عکس‌ها زنده‌تر و طبیعی‌تر به نظر برسند. در زیر می‌توانید تصویر تنظیم شده توسط این قابلیت (سمت راست) را در مقابل تصویر اصلی (سمت چپ) مشاهده کنید.

نسخه جدید اپلیکیشن Google Photos

گوگل از چند سال پیش که اپلیکیشن Google Photos را منتشر کرد، قابلیت‌های پرمصرف و محبوبی را به این برنامه اضافه کرده است که از تازه‌ترین آن‌ها می‌توان به یکپارچه سازی هوشمند آلبوم‌ها و یک ابزار به نام “PhotoScan” برای ترمیمی تصاویر قدیمی اشاره کرد. اما مهم‌ترین قابلیتی که این برنامه موبایلی بر روی آن استوار است، ویژگی جستجوی آن است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اطلاعاتی همچون زمان، مکان، تاریخ، افراد درون عکس و یا حتی اشیا درون عکس به جستجو در بین گالری تصاویر خود بپردازند.

وایت بالانس خودکار به زودی به نسخه آی او اس و تحت وب اپلیکیشن Google Photos نیز می‌آید

بدون شک این برنامه یکی از بهترین دستاوردهای نرم افزاریشرکت گوگل طی سال‌های اخیر بوده است. آن‌ها سال‌ها در زمینه جستجو، تشخیص عکس و ماشین یادگیری به مطالعه پرداخته‌اند که نتیجه آن یک اپلیکیشن ساده و قابل اعتماد به نام Google Photos بوده است. لازم به ذکر است که این قابلیت در حال حاضر مختص کاربران پلتفرم اندرویدی این برنامه بوده و اپلیکیشن تحت وب همراه با نسخه آی او اسی آن نیز در آینده‌ای نزدیک وایت بالانس خودکار را دریافت خواهند کرد.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *