هکرها توانسته به نرم‌افزار CCleaner دسترسی پیدا و آن را به بدافزار آلوده کنند. اسن نسخه‌ی آلوده شده متاسفانه سپس به دست بیش از یک میلیون کاربر رسیده است. محققان موسسه‌ی امنیتی Cisco Talos کشف کرده‌اند که برای آلوده کردن نرم‌افزار CCleaner هکرها توانسته‌اند به سرورهای دانلود شرکت آواست (Avast) دسترسی پیدا کنند. شرکت آواست صاحب نرم‌افزار CCelaner است.

بیش از ۲.۲۷ میلیون کاربر نسخه‌ی آلوده‌ی CCleaner را دانلود و در نتیجه بدافزار را وارد کامپیوتر خود کرده‌اند.

شرکت Cisco Talos درباره کشف جدیدشان گفته است: «برای مدتی، نسخه‌ی سالم CCleaner 5.33 که از سایت خود آواست دانلود می‌شود یک بدافزار چند مرحله‌ای داشت که همزمان با خود CCleaner روی کامپیوتر افراد نصب می‌شد.»

نرم‌افزار CCleaner محبوبیت زیادی دارد و شرکت آواست هم می‌گوید که این نرم‌افزار بیش از ۲ میلیارد بار تا به امروز دانلود شده است. این نرم‌افزار برای پاک کردن فایل‌ها و اطلاعات اضافی سیستم‌های کامپیوتری ساخته شده می‌تواند کوکی‌های مرورگر یا فایل‌های موقتی که سیستم عامل شما ساخته است را پاک کند.

بیش از ۲.۲۷ میلیون کاربر نسخه‌ی آلوده‌ی CCleaner را دانلود و در نتیجه بدافزار را وارد کامپیوتر خود کرده‌اند. البته شرکت آواست می‌گوید که کاربران در خطر قرار ندارند، چون آن‌ها بدافزار را کشف کرده و جلوی آن را گرفته‌اند.

حمله به نرم‌افزار CCleaner از این لحاظ اهمیت بسیار زیادی دارد که کاربران زیادی به این نرم‌افزار اعتماد می‌کنند. هکرها هم با سواستفاده از این اعتماد، حمله‌ی خود را به نتیجه رسانده‌اند.

برگرفته از The Verge

دیجی کالا مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *