وجود پردازشگر مخفی در پیکسل 2 گوگل برای بهبود تصویربرداری

دوربین گوشی هوشمند جدید پیکسل ۲ گوگل حقیقتا یکی از ویژگی های بارز آن بوده که توانسته باتوجه به دکسومارک بالاترین امتیاز را در میان اسمارتفون های پرچمدار کسب کرده است. البته این ویژگی برای پیکسل ۲ نیز در نظر گرفته شده و تنها شامل نسخه بزرگتر یعنی پیکسل ۲ ایکس ال نمی شود. حال گزارشی منتشر شده که نشان می دهد پردازشگر مخفی در پیکسل ۲ وجود داشته که تصویربرداری را بهبود می بخشد. پیشتر گوگل به این پردازشگر اشاره نداشت و برای پردازش تصاویر HDR+ در نظر گرفته شد. به گفته شرکت، Pixel Visual Core برنامه های بیشتری را جهت استفاده از دوربین پیکسل ۲ برای تصویرهایی با کیفیت HDR+ فعال می سازد و این در حالی بوده که مصرف انرژی محدود می شود.

پردازشگر با سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو فعال می شود و گوگل می خواهد با انتشار نسخه توسعه دهنده برای توسعه دهندگان برنامه های مختلفی را برای چنین قابلیتی در نظر گیرد. گوگل می خواهد در ماه های آینده پردازشگر Pixel Visual Core را با برنامه های بیشتر پشتیبانی کننده بهبود بخشد. این پردازشگر در تمامی پیکسل ۲ به کار گرفته شده و تنها به تعداد محدودی اختصاص ندارد. این جای تعجب داشته که شرکت گوگل اشاره ای به پردازشگر نکرد و تنها از طریق منابع دیگر به این موضوع دست پیدا کردیم. در زمینه تصویربرداری گوشی هوشمند پیکسل ۲ و پیکسل ۲ گوگل محصولات قابل توجهی هستند که استقبال بسیاری از آنها صورت گرفته است.

دکسومارک(DxOMark ) از میان گوشی های هوشمند مختلف، به دوربین پیکسل ۲ امتیاز ۹۸ را داده که بالاترین در بین رقبا و دیگر اسمارتفون ها محسوب می شود. از مشخصات پیکسل ۲ باید به صفحه نمایش ۵.۰ اینچی FHD، حافظه رم ۴ گیگابایتی، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، دوربین اصلی ۱۲.۱ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و برخی دیگر اشاره داشت. مدل پیکسل نیز در مشخصات یکسان است اما به صفحه نمایش ۶.۰ اینچی QHD و باتری بزرگتری مجهز شد.

تانی کال

آی تک

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *