یکی از اتفاقات مهم امروز نمایشگاه TGC، حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات بود. وی در این نمایشگاه پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرد و در بخشی از صحبت‌هایش هم در مورد فیلتر شدن بازی‌ها اظهار نظر کرد. چندی پیش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد که از این پس نظارت بیش‌تری روی بازی‌های موبایل خواهد داشت و حال وزیر ارتباطات اعتقاد دارد که این کار نباید به شکل فیلتر کردن بازی‌ها صورت بگیرد. وی همچنین به فیلتر شدن بازی Clash of Clans اشاره کرد و گفت که وزارت ارتباطات اولین نهادی بود که برای رفع فیلتر این بازی اقدام کرد؛ چرا که به نظر وی فیلتر کردن بازی‌ها تنها باعث خواهد شد تا مردم از مواردی مثل فیلتر شکن استفاده کنند و سیاست‌های اعمال‌شده را دور بزنند که اتفاق مثبتی نیست.

وزیر ارتباطات همچنین راه‌حل‌هایی نیز برای این موضوع مطرح کرد و تاکید داشت که به جای فیلتر کردن، بهتر است در این زمینه فرهنگ‌سازی شود. وی اعلام کرد که دولت و صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی، مردم را به استفاده از بازی‌های ایرانی تشویق کنند. علاوه بر این، بازی‌سازان ایرانی نیز باید بازی‌هایی بسازند که کاربران داخلی به انجام آن‌ها تشویق شوند. برای مثال، وی یکی از اتفاقات مثبت نمایشگاه TGC را حضور بازی‌سازانی دانست که روی بازی‌های رده کودکان کار می‌کنند و این باعث خواهد شد تا کاربران این رده سنی بتوانند بازی‌هایی را تجربه کنند که عاری از خشونت و بدآموزی‌های دیگر است.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون مسائل فرهنگی، به لزوم همکاری بین وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات و همچنین همکاری دانشگاه‌ها، دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت که چنین همکاری‌هایی در نهایت باعث خواهد شد تا بازی‌هایی در ایران تولید شوند که از نظر فرهنگی برگرفته از فرهنگ همین کشور باشند و نه‌تنها بتوانند جوانان ایرانی را سرگرم کنند، که بتوانند در سراسر جهان نیز فرهنگ ایرانی را نشان دهند.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *