خانه ورزش اخبار ورزش وستهم ۰-۴ لیورپول؛ پیروزی قاطع قرمزها در لندن

وستهم ۰-۴ لیورپول؛ پیروزی قاطع قرمزها در لندن

0

لیورپول با یک برتری قاطع، ۷۳ امتیازی شد و همچنان از بخت خوبی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برخورددار است، تیم کلوپ یکشنبه وستهم را در خانه اش، ۴-۰ شکست دهد.

در یکی از سه بازی روز یکشنبه از هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس، وستهم در ورزشگاه لندن میزبان لیورپول بود. دو تیم با این ترکیب به مصاف هم رفتند:

وستهم

آدریان، فونته، رید، کالینز، بایرام، فرناندز، نورتوایت، کرسول، لانزینی، آیو، کالری

نیمکت: رندولف، فقولی، اسنودگرس، اوگبونیا، فلچر، کوئینا، رایس

لیورپول

مینیوله، کلاین، لوورن، ماتیپ، میلنر، جان، واینالدوم، لالانا، کوتینیو، اوریگی، استوریج

نیمکت: کاریوس، مورنو، گروجیچ، آرنولد، لوکاس، کلاوان، وودبرن

 وستهم شروع بهتری در بازی داشت و در ده دقیقه ابتدایی مسابقه سوار بر جریان بازی بود. آن ها در دقیقه هشتم اولین موقعیت جدی را روی دروازه حریف ایجاد کردند که ضربه بایرام از گوشه راست محوطه جریمه به بیرون رفت. اما لیورپول واکنش خوبی به اولین موقعیت میزبان نشان داد و در دقیقه ۱۱ تا باز کردن دروازه حریف هم پیش رفت. کرنر ارسالی از جناح چپ با ضربه سر ماتیپ همراه شد اما توپ به تیر خورد و برگشت داده شد.

در ادامه هر دو تیم سعی داشتند تا از نقاط ضعف حریف استفاده کنند. وستهم در تلاش برای استفاده از توپ های بلند و فضای کناره های زمین بود، لیورپول نیز به دنبال آن بود تا از فضای بین هافبک ها و مدافعین وستهم و همینطور شکاف میان بازیکنان خط دفاع میزبان نهایت استفاده را ببرد. بعد از گذر از دقایق اولیه، بازی تا اندازه ای پایاپای دنبال شد اما بالاخره میهمان نهایت بهره را از ضعف وستهم در دفاع برد.

دقیقه ۳۵: توپگیری در زمین خود با پاس برای کوتینیو همراه شد، ستاره قرمزها با هوشمندی تمام یک پاس در عمق عالی را برای استوریج فراهم کرد، مهاجم انگلیسی با دروازه بان حریف تک به تک شد و بعد از عبور از آدریان، دروازه میزبان را باز کرد. ۱-۰. این اولین شروع استوریج در لیگ برتر از ابتدای ژانویه بود که با گل همراه شد.

در ادامه نیمه اول، وستهم می توانست با زدن گل تساوی، بازنده به رختکن نرود ولی با بدشانسی روبرو شد. در دقیقه ۴۵ سانتر از جناح چپ موقعیت خوبی را روی ضربه کرنر برای آیو فراهم کرد، اما این بازیکن در چند قدمی دروازه دو بار ضربه اش را به تیر زد و وستهم از رسیدن به گل بازماند.

با شروع نیمه دوم، لیورپول که به دنبال گل بعدی بود، شروع توفانی ای داشت و به دو موقعیت خوب در ابتدای نیمه دوم رسید ولی تلاش استوریج و لالانا به جایی نرسید تا این که دوباره کوتینیو موفق ظاهر شد.

دقیقه ۵۷: ضربه زیبای واینالدوم از فاصله ۲۵ یاردی به تیر دروازه برخورد کرد، دفع بد بازیکن وستهم توپ را در مقابل کوتینیو قرار داد و او هم با یک ضربه بغل پا توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

دقیقه ۶۲: پنج دقیقه بعد قرمزها به گل بعدی رسیدند تا عملاً کار حریف تمام شود. در حالی که به نظر می رسید واینالدوم درون محوطه روی رید مرتکب خطا شده، داور خطایی اعلام نکرد و همان توپ در این سمت برای لیورپول تبدیل به گل شد، ضدحمله سریع بازیکنان لیورپول با پاس واینالدوم برای کوتینیو ختم شد، این بازیکن برزیلی با حرکتی انفرادی و ضربه ای تمام کننده، لیورپول را به گل سوم رساند.

با وجود به ثمر رسیدن گل سوم، لیورپول همچنان اشتیاق بیشتری نسبت به حریف برای رسیدن به گل داشت، در دقیقه ۶۶ اوریگی تیر دروازه حریف را هم به لرزه در آورد. در آن سمت هم وستهم به موقعیت خوبی رسید که راه به جایی نبرد. اما دقیقه ۷۶ بالاخره پای اوریگی هم به گلزنی باز شد.

دقیقه ۷۶: حرکت خوب استوریج در جناح راست، با پاس او روی دروازه همراه شد، ضربه لالانا بلاک شد و در برگشت توپ به اوریگی رسید و او کار راحتی برای باز کردن دروازه حریف داشت.

در نهایت این بازی با برتری ۴ گله لیورپول پایان یافت. قرمزها با این برد با یک بازی بیشتر به رده سوم رفتند.

برنامه نود 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *