در بسیاری از مواقع تغییرات شرایط و محیط کاری برای افراد بسیار نگران کننده و ناراحت کننده است. در چنین شرایطی بسیاری از کارمندان به دنبال فرصت های جدید و تغییر شغل خود هستند که حتی ممکن است در بیشتر موارد با تصوری اشتباه شغل خود را از دست بدهند و در شرایط نامطلوب تری قرار بگیرند.

در ادامه موقعیت های مختلفی را مطرح می کنیم که ممکن است بسیاری از افراد به اشتباه آن را فرصت مناسبی برای  تغییر شغل بدانند.

همکار مورد علاقه و یا دوست شما به فرصت های جدیدتری فکر می کند

ممکن است در مواقعی که دوست یا همکار بسیار نزدیکتان در حال مصاحبه با شرکت های دیگر است، شما نیز این حس درونتان قوت گرفته و اقدام به چنین کاری بکنید. اما آیا این تصمیم و فکر کردن به شغل جدید درست خواهد بود؟ در بسیاری موارد خیر!

اما چه باید کرد

به طور یقین جای خالی همکاری که با او ناهار می خوردید یا با یکدیگر شوخی می کردید بسیار خالی خواهد بود اما باید بدانید که هدف شما از کار کردن مسائلی غیر این است. بنابراین بهتر است تمامی جوانب را در نظر بگیرید. لیستی از تمام موارد خوشحال کننده و ناراحت کننده در شغل خود را تهیه کنید و تا زمانی که کفه ترازو به سمت موارد مورد علاقه تان سنگینی می کند از فکر ترک شغل خود بیرون بیایید.

وظایف و کارهایی به شما محول می شود که بیشتر از وظایف شغل تعریف شده شماست

بسیاری از مواقع پیش می آید که در محیط کار به شما، وظایفی محول می شود که جزو تعریف کاری تان نیست. در این شرایط بسیاری از ما ناراحت هستیم و علاقه ای نداریم که زمان شخصی خود را صرف کارهایی کنیم که جز وظایف ما نیست.

اما چه باید کرد

در این شرایط باید ابتدا در مورد افزایش وظایفی که به شما محول شده تحقیق کنید. ممکن است این وظایف بیشتر به منظور ارتقا شغلی شما یا عضویت در گروه های کاری دیگر به شما محول شده است.

پیشنهاد می کنیم در چنین شرایطی با مدیر خود جلسه ای گذاشته و مشکل خود را با او در میان بگذارید. با این کار می توانید اولویت های کاری خود را ضمن ابراز نقش آفرینی بیشتر، به مدیر انتقال دهید.

تغییر مدیریت

یک از موارد رایجی که در کشور ما وجود دارد همین تغییرات ناگهانی و گاه و بی گاه مدیران است. این مسئله موجب می شود کارمندان سردرگم شده و به فکر تغییر شغل باشند. اما آیا با تغییر مدیر، رها کردن شغل کار به جایی خواهد بود؟

اما چه باید کرد؟

شما می توانید در این مواقع با در نظر گرفتن شرایط شغلی خود برای بهبود هرچه بیشتر آن، با مدیر جدید راه های ارتباطی مؤثر پیدا نموده و با توجه به رویکردهای او کارها و وظایف خود را پیش ببرید.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *