فرض کنید که یک قلم لمسی Surface Pen برای دو اسمارت فون لومیا ۹۵۰ و لومیا XL 950 طراحی شده باشد. با توجه به داکیومنت های مربوط به سال ۲۰۱۵ – سالی که از این دو محصول درونمایی شد- مایکروسافت در خصوص این دو دستگاه مشخص می شود که در نظر گرفتن چنین قلم لمسی ای از ابتدا جزو برنامه های اصلی مایکروسافت بوده است. اما در نهایت این تصمیم منجر به صرف هزینه برای تولید چنین ویژگیِ رده-بالایی نشده است و البته تنها پس از گذشت مدتی کوتاه از عرضه این دستگاه ها به بازار، شایعاتی در رابطه با ارائه پشتیبانی آنها از Surface Pen منتشر شد که می دانیم هیچ گاه چنین اتفاقی رخ نداد.

ویدیویی که در این پست مشاهده می کنید توسط منبعی ناشناس در Windows Central منتشر شده و گفته می شود که در اوایل سال ۲۰۱۵ تولید شده باشد. در این ویدیو می توان تفاوت های آشکاری را بین طراحی لومیا ۹۵۰ و سایر مدل های مفهومی ای که مایکروسافت در آن زمان برای این دستگاه ارائه داده بود، شاهد هستیم. این تفاوت ها شامل ویژگی هایی چون Glance screen، پشتیبانی از قلم لمسی و تاچ سه بعدی Active Sides می شود. با کمک ویژگی آخر، دستگاه قادر به تشخیص مواقعی که در دست نگه داشته می شود شده و بدین ترتیب نمایشگر آن روشن باقی می ماند، ضمن اینکه قابلیت تشخیص زمان های چرخش عکس را نیز پیدا می کرد.

علاوه بر پشتیبانی از قلم لمسی، برنامه های اصلی مایکروسافت بر تجهیز این دو گوشی رده-بالای مایکروسافت به کاوری هوشمند و آپشنال نیز بوده است، کاوری که با Glance screen کار می کرده است. با کمک دریچه ای که بر روی این کاور ایجاد وجود داشته، کاربران قادر به مشاهده برخی اطلاعات نمایش داده شده بر روی صفحه ی لمسی لومیا بوده اند. همچنین به نظر می رسد که مایکروسافت قصد معرفی و تبلیغ دو اسمارت فون لومیای خود را با شعار «لپ تاپ های خود را کنار بگذارید» بوده است.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *