اندروید 8 و یا همان اندروید اوریو که همزمان با خورشید گرفتگی 2017 معرفی شد، برای اولین بار برای گوشی های پیکسل و دستگاه های نکسوس ارائه شد. این سیستم عامل که پیش از آن به صورت نسخه آزمایشی به نام بتا در بسیاری از دستگاه های گوگل قرار داشت، اکنون با برخی تغییرات و پیشرفت ها، به صورت رسمی معرفی شده است.
در ادامه چند ویژگی این سیستم عامل جدید را عنوان خواهیم کرد.

  • بهینه سازی باتری

عمر باتری یکی از نگرانی های بزرگ برای کاربران گوشی های هوشمند می باشد که خوشبختانه با ارائه این سیستم عامل های جدید، تا حدودی این نگرانی رفع شده است.
به طور کلی، کمپانی گوگل همواره سعی داشته با محدود کردن فعالیت  برنامه ها، امکانات بهتری را برای عمر بیشتر باتری به خدمت بگیرد.
از این رو، به منظور مصرف بهینه ی باتری، کابر می تواند فعالیت برخی برنامه ها را در پس زمینه را محدود کند تا عمر باتری افزایش یابد.

  • قابلیت تصویر در تصویر

یکی از پیشرفت های مهم این این سیستم عامل، قابلیت تصویر در تصویر می باشد. این ویژگی که پیش از این در هنگام تماشای ویدئو در یوتیوب، وجود داشت، اکنون بر روی تمامی اپلیکیشن ها راه اندازی شده است.
از این رو در هنگام تماشای ویدئو می توان به وبگردی پرداخت و یا از اپلیکیشن های دیگر استفاده نمود. این قابلیت همچنین برای برنامه های دیگر نیز قابل اجراست و می توان تمامی برنامه ها را به صورت تصویر در تصویر به نمایش گذاشت.

به این ترتیب، می بایست اپلیکیشن مورد نظر را به صورت تمام صفحه قرار دهید و پس از فشردن دکمه هوم، اپلیکیشن دیگری را اجرا کنید.

ویژگی و قابلیت های جدید سیستم عامل جدید اندروید اوریو Oreo

ویژگی و قابلیت های جدید سیستم عامل جدید اندروید اوریو Oreo

  • مدیریت اعلان ها با استفاده از کانال

کمپانی گوگل تصمیم گرفته برای مدیریت بهتر نوتیفیکیشن ها، آنها را به کانال ها بسپارد. از این رو می توان اعلان ها و نوتیفیکیشن ها را به صورت جداگانه کنترل کرد. این قابلیت که می بایست از سوی توسعه دهندگان برنامه ها صورت گیرد به کاربر کمک می کند تا اعلان آن برنامه به خوبی مدیریت شود.

همچنین می توان در صورت تداوم برخی اعلان ها، به جای حذف تمام نوتیفیکیشن ها، آنها را برای 15 دقیقه تا 1 ساعت متوقف نمود.
در این ویژگی آیکون ها در کنار نوتیفیکیشن ها نمایش داده می شود و می توان آن ها را در هنگام نمایش الویت بندی کرد تا در صورت پر اهمیت بودن آن برنامه، اعلان ها به همراه صدا و یا فلش انجام پذیرد.

  • تکمیل امنیت

    Autofill از دیگر ویژگی های بسیار کاربردی در اندروید اوریو می باشد که امکان ورود سریع کاربران به حساب کاربری مختلف را بدون نیاز به تایپ مکرر رمز عبور طولانی، فراهم می‌کند. به عنوان مثال، گوگل اطلاعات حساب کاربری توئیتر شامل رمز عبور و نام کاربری را ذخیره کرده ودر صورت ورود مجدد به توئیتر، نیازی به ورود اطلاعات نیست و به طور خودکار در کادر مربوطه وارد می ش
    این ویژگی شبیه به کارایی کیبورد سوم، برای کاربران بوده و امکانات همگام سازی داده ها را بیش از پیش گسترش داد.

از اولین اپلیکیشن‌هایی که از این قابلیت جدید پشتیبانی می‌کنند، می توان به اپ محبوب مدیریت رمز عبور LastPass  اشاره کرد. از این رو بدافزارها و برنامه های مشکوک در این سیستم عامل شناسایی شده و با ارسال پیامی کاربرا را از آن آگاه می سازد.

  • سازگاری آیکون ها

از ویژگی های خوب در اندروید اوریو، همگام سازی آیکون ها می باشد. این قابلیت نیز که می بایست از سوی توسعه دهندگان ارائه شود، به آیکون‌های قدیمی و ثابت حالت انیمیشنی می دهد و می توان شکل ظاهری آن را از فریم دایره ای به صورت مربع- شکل تغییر داد.
به این ترتیب در این نسخه با توجه به نوع دیوایس، شیوه نمایش آیکون برنامه‌ها به مرور زمان فرق خواهد کرد.

ویژگی و قابلیت های جدید سیستم عامل جدید اندروید اوریو Oreo

ویژگی و قابلیت های جدید سیستم عامل جدید اندروید اوریو Oreo

  • ایموجی های جدید

در اندروید اوریو برخی ایموجی ها بازطراحی شده و شکلک های جدیدی نیز به آن افزوده شده است که می توان به شکلک جادوگر، فرشته و دایناسور اشاره کرد.
علاوه بر این ها در بخش کیبورد این سیستم عامل، قابلیت انتخاب هوشمندانه ی متون گنجانده شده است که برگزیدن بخشی از متن را تسهیل می دهد. همچنین کاربران می توانند از طریق میانبرهایی که به‌طور شناور پس از انتخاب متن ظاهر می‌شوند، استفاده کنند و به‌عنوان مثال اگر متن انتخاب‌شده شامل یک آدرس فیزیکی باشد، می توان آن آدرس را روی سرویس نقشه‌های گوگل مشاهده کرد.

  • میانبر های دوربین

گوگل زمان بسیاری را صرف برنامه ی دوربین این دستگاه نموده است، به طوریکه با دوبار تب بر روی نمایشگر،قادر به بزرگنمایی 50 درصدی بر روی سوژه می باشیم و با دو بار تب مجدد می توان این بزرگنمایی را معکوس نمود.
تغییر دیگر دوربین در اندروید اوریو این است که می‌توانید به‌جای سوایپ‌ کردن، با تپ روی آیکون‌ها بین حالت‌های مختلف ثبت عکس و فیلم سوئیچ کنید.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *