پاسخ نت‌فلیکس به ادعای «استیون اسپیلبرگ»: ما عاشق سینما هستیم

نت‌فلیکس به اظهارات «استیون اسپیلبرگ» که پیشنهاد کرده بود باید فیلم‌های این شبکه را از شرکت در مراسم اسکار منع کرد واکنش نشان داد. اسپیلبرگ مدیر شاخه‌ی کارگردانان آکادمی قصد دارد در قوانین اسکار تغییراتی به وجود آورد تا فیلم‌هایی که در سرویس‌های تماشای آنلاین منتشر می‌شوند و یا تنها به صورت محدود روی پرده می‌روند به جای اسکار در مراسم اهدای جوایز امی شرکت داده شوند.

سخنگوی استودیوی امبلین به «ایندی‌وایر» گفته بود: «استیون میان تماشای آنلاین و اکران در سالن تفاوتی اساسی قائل است. او خوشحال خواهد شد اگر دیگران هم به کمپین او بپیوندند وقتی که آن را در جلسه‌ی هیأت مدیره آکادمی مطرح کند. باید دید چه پیش خواهد آمد.»

اسپیلبرگ فیلمساز بزرگ هالیوود که سه بار برنده‌ی اسکار شده در سال‌های گذشته نیز در مورد این مسئله سخن گفته بود. اما فعالیت‌های ضد-نت‌فلیکسی اخیر او موجب نگرانی برخی فیلمسازان از جمله «ایوا دوورنی» شد که مستند «سیزدهم» (13th) را برای نت‌فلیکس ساخته و نامزدی اسکار را کسب کرده بود.

«بروس کمپل» بازیگر «ارتش تاریکی» نیز یکی از مخالفان طرح اسپیلبرگ است. او در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «استیون اسپیلبرگ می‌خواهد کاری کند که نت‌فلیکس دیگر هرگز فیلم مدعی اسکاری چون «رما» نداشته باشد. ببخشید آقای اسپلبرگ اما «رما» تنها یک فیلم تلویزیونی نیست… و به اندازه‌ی فیلم‌های دیگر تأثیرگذار است.»

شبکه‌ی نت‌فلیکس برای بازاریابی «رما» و «تصنیف باستر اسکراگز» در فصل اهدای جوایز هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل شد. «رما» فیلم اسپانیایی زبان «آلفونسو کوارون» یکشنبه هفته گذشته در مراسم اسکار سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم غیرانگلیسی و بهترین فیلمبرداری را تصاحب کرد.

نت‌فلیکس در واکنش توئیتری خود نامی از اسپیلبرگ به میان نمی‌آورد اما به دیدگاه او در مورد فیلم‌های شبکه و رقابت آن‌ها در اسکار اشاره می‌کند. حساب رسمی نت‌فلیکس در توئیتر شب گذشته نوشت: «ما عاشق سینما هستیم.» و سپس فهرستی از خدمات انحصاری خود را ارائه کرد. «دسترسی برای کسانی که همیشه توان خرید بلیط ندارند و یا در شهرهایی ساکن‌اند که فاقد سالن سینماست. انتشار آثار سینمایی به صورت همزمان برای همه افراد، در هر منطقه‌ای که باشند. فراهم کردن شرایط برای فیلمسازان برای به اشتراک‌گذاشتن آثار هنری.»

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *