پخش سریال انیمیشن South Park در چین ممنوع شد

پخش قسمت اخیر سریال انیمیشن «ساوت پارک» (South Park) در کشور چین ممنوع شد، زیرا از رابطه‌ی هالیوود و دولت چین انتقاد می‌کند. این اپیزود (Band in China) چهارشنبه هفته گذشته (۲ اکتبر) در آمریکا از شبکه «کمدی سنترال» روی ایر رفت و اپیزود دوم از فصل بیست و سوم محسوب می‌شد. «ساوت پارک» به صورت رسمی در چین عرضه نشده اما نسخه‌های غیرمجاز آن از مدت‌ها قبل در دسترس بودند.

مشخصه‌ی اپیزود جدید دو خط داستانی مرتبط با چین است. یک روایت تهیه‌کننده‌ای هالیوودی را دنبال می‌کند که سعی دارد فیلمی بیوگرافیکال در مورد گروه موسیقی متال «استن» بسازد. به اعضای گروه گفته می‌شود که به همجنس‌گرایی «دالای لاما» و «وینی د پو» اشاره‌ای نکنند تا به این ترتیب فیلم با مخاطبان چینی ارتباط برقرار کند و از طرف دولت چین سانسور نشود. «استن» در بخشی از این اپیزود می‌گوید: «در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که ما کودکان آمریکایی تنها اجازه‌ی دیدن فیلم‌های را داریم که کشور چین آن‌ها را تأیید کرده باشد.»

خط داستانی دیگر «رندی» پدر «استن» را دنبال می‌کند که به چین سفر کرده تا از تجارت ماریجوانا پولی به جیب بزند. او وقتی که سوار هواپیما می‌شود، به بازیکنان NBA، ابرقهرمانان مارول، مدیران گوگل و حتی شاهدخت‌های دیزنی برخورد می‌کند. تند و تیزترین نقد این اپیزود از چین هنگامی مطرح می‌شود که «رندی» با علف‌هایش دستگیر می‌شود و یک اردوگاه کار فرستاده می‌شود. «ساوت پارک» شرایط نامساعد اردوگاه را به تصویر می‌کشد و در یک لحظه شخصیت «وینی د پو» را به عنوان زندانی می‌نمایاند. چین در سال‌های گذشته این انیمیشن را سانسور کرده بود چرا که برخی او را به «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور شبیه می‌دانستند.

«اینک‌استون» گزارش می‌دهد که تا دوشنبه ۷ اکتبر (۱۵ مهر ماه)،‌ تمامی نقدهای فصل بیست و سوم «ساوت پارک» از وب‌سایت محبوب «دوبان» حذف شده‌اند. جستجوی عنوان سریال در شبکه‌ی اجتماعی چینی «ویبو» هم به نتیحه‌ای منحر نمی‌شود. علاوه بر این، پیوند به تمامی اپیزودها و ویدیوهای کوتاه سریال از سرویس استریمینگ «یوکو» برچیده شده‌اند.

نویسندگی این اپیزود را «تری پارکر» برعهده داشته است. «ساوت پارک» چهارشنبه شب‌ها از «کمدی سنترال» پخش می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *