پخش فصل دوم مستند Cosmos به دلیل ادامه تحقیقات درباره «نیل تایسون» به تأخیر افتاد

فصل دوم «کیهان» (Cosmos) در ماه مارس اکران نخواهد شد. فصل دوم سریال «کیهان» با اجرای اختر فیزیکدان «نیل دگراس تایسون» قرار بود روز 3 مارس از شبکه‌های فاکس و نشنال جئوگرافیک پخش شود اما در لیست جدید اعلام شده توسط شبکه فاکس، سریال «مرد خانواده» (Family Guy) به جای آن پخش خواهد شد.

این خبر به دنبال اتهام علیه «تایسون» به سوء رفتار جنسی با دو زن در ماه نوامبر مطرح شد. دکتر «کتلین ن. آلرز» از دانشگاه باکنل ادعا کرد که «تایسون» در رویدادی در سال 2009 او را مورد آزار جنسی قرار داده است. «اشلی واتسون» نیز ادعا کرده است که وی به دلیل تکرار رفتارهای نامناسب جنسی از طرف «تایسون» مجبور به استعفا از سمت قبلی خود به عنوان دستیار «تایسون» شده است. تقریباً یک سال پیش هم یک موسیقیدان به نام «تشیا آمت» ادعا کرد که «تایسون» در دوره دانشجویی به وی تجاوز کرده بود.

فاکس و تولیدکنندگان سریال «کیهان» تحقیقاتی را با هدف روشن این ادعاها شروع کردند. تولیدکنندگان در بیانیه مشترکی در ماه نوامبر اعلام کردند: «اعتقاد قلبی سریال «کیهان»، تعقیب شواهد تا آخرین حد ممکن است. تولیدکنندگان «کیهان» گفتند که در شرایط فعلی کار زیادی از دست آن‌ها بر نمی‌آید. ما یک تحقیق کامل درباره این موضوع به عمل خواهیم آورد و با توجه به نتایج عمل خواهیم کرد.»

«تایسون» در ماه نوامبر به اتهامات عنوان شده پاسخ داد. او ادعا کرد که در مورد دکتر «آلرز» او در تلاش برای بررسی یک خال‌کوبی از سیارات بر روی بازوی او بود و می‌خواست ببیند که آیا این تتو شامل سیاره پلوتو هم می‌شود. «تایسون» درباره ادعای «واتسون» نیز نوشت که استعفای او به عنوان دستیار تولید او بعد از یک شام در خانه‌اش بود، که طی آن او «واتسون» را فقط هنگام دست دادن در پایان شب لمس کرده است.

«تایسون» افزود که وقتی او از ناراحتی «واتسون» از این ماجرا آگاه شد، از وی عذرخواهی کرد و «واتسون» هم عذرخواهی او را پذیرفت. در حالی که او به داشتن ارتباط کوتاهی با «امت» در دوران تحصیلات تحصیلی اعتراف کرد، ادعای تجاوز را به طور کامل رد کرد. وی در این باره اذعان داشت: «من متهم هستم، بنابراین دلیلی برای باور حرف‌های من ندارید. چرا باید حرف‌های من را باور کنید؟ این مسئله اهمیت تحقیق مستقلی که شبکه‌های فاکس و نشنال جئوگرافیک در حال انجام هستند را بیشتر مشخص می‌کند. من از این بابت خوشحال هستم.»

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *