اخیرا با انتشار مشخصات کامل سی‌پی‌یوهای Coffee Lake i7 و i5 شرکت Intel مشخص شد که این پردازنده‌های جدید از سوکت LGA1151 استفاده می‌کنند. اما با توجه به گمانه‌زنی‌های اخیر،  این احتمال وجود دارد که این پردازنده‌های جدید از مادربوردهای LGA1151 موجود در بازار پشتیبانی نکنند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DSOGaming، یک کاربر به‌تازگی در توییتر رسمی شرکت ASRock –بعنوان یکی از تولید‌کننده‌های شناخته شده مادربورد-  در مورد پشتیبانی مادربوردهای LGA1151 این شرکت از پردازنده‌های جدید Intel پرسیده و توییتر ASRock نیز در پاسخ تایید کرده که پردازند‌ه‌های Coffee Lake به مادربورد جدید نیاز خواهند داشت.

متن توییت ASRock: “خیر. پردازنده های Coffee Lake با مادربوردهای سری 200 سازگار نیستند.

جالب اینجاست که ASRock در حال حاضر این توییت را حذف کرده است. دلیل اینکار ممکن لو دادن اطلاعاتی باشد که اینتل هنوز برای صحبت در مورد آن آماده نیست. به هر حال ممکن است اینتل کاربران PC را برای استفاده از پردازنده‌های جدید مجبور به ارتقا مادربورد کند. اگر این موضوع صحبت داشته باشد باعث شرم است چرا که پردازنده‌های Coffee Lake از نظر معماری ساخت بسیار به سری Skylake نزدیک هستند. گذشته از این، مطمئننا خیلی از دارندگان سری Skylake برای ارتقا پردازنده خود حاضر به تعویض مادربورد نخواهند شد.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *