سالانه فیلم‌های زیادی ساخته و اکران می‌شوند؛ فیلم‌هایی که برخی از آن‌ها به یک شکست تمام‌عیار در باکس آفیس تبدیل می‌شوند و حتی موفق به کسب بودجه ساخت خود نیز نمی‌شوند و برخی هم تبدیل به آثاری می‌شوند که رکورد‌های فروش را جابه‌جا می‌کنند و البته فیلم‌هایی هم هستند که در همان حد انتظار می‌فروشند و به چیزی فراتر از آن تبدیل نمی‌شوند. در این بین بازیگرانی هستند که در طول سال، بیش‌ترین درآمد را در شغل خود کسب می‌کنند. سایت معتبر فوربس، مانند سال گذشته امسال نیز لیستی از پردرآمد‌ترین بازیگران سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است. در این لیست درآمد بازیگران از ماه ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ محاسبه شده است. همچنین درآمد‌های اعلام‌شده، بدون در نظر گرفتن مالیات است و باید به این موضوع توجه کرد که افراد حاضر در این لیست، بخشی از این مبلغ را هم به عنوان مالیات پرداخت کرده‌اند.

در ادامه همراه باشید تا با ۱۵ بازیگر پردرآمد سال ۲۰۱۷ آشنا شویم:

اما استون

۱۵- اما استون / ۲۶ میلیون دلار

سال گذشته در بین ۱۵ بازیگر پردرآمد سال، شاهد حضور سه بازیگر زن بودیم. با این حال امسال فقطاما استون در بین ۱۵ نفر اول حضور دارد و به همین دلیل هم وی، پردرآمد‌ترین بازیگر زن سال به شمار می‌رود. اما استون امسال اولین جایزه اسکار خود را برای بازی در فیلم La La Land به دست آورد و توانست جایگاه پردرآمدترین بازیگر زن سال را که سال گذشته در اختیار جنیفر لارنس بود، تصاحب کند.

اما استون امسال علاوه بر ایفای نقش در فیلم لا لا لند، در فیلم «نبرد جنسیت‌ها» هم در کنار استیو کارل کار کرد که البته این فیلم هنوز اکران نشده است. داستان فیلم در مورد مسابقه تنیسی در سال ۱۹۷۳ بین بیلی جین کینگ (با بازی اما استون) و بابی ریگس است. استون همچنین در حال حاضر در حال کار روی سریال Maniac است که محصول شبکه نتفلیکس بوده و توسط کری فوکوناگا، کارگردان فصل اول سریال True Detective کارگردانی می‌شود. اما استون علاوه بر ایفای نقش در این سریال، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی نیز در آن حضور دارد.

رایان گاسلینگ

۱۴- رایان گاسلینگ / ۲۹ میلیون دلار

رایان گاسلینگ که با اما استون در فیلم La La Land ایفای نقش کرده بود، دقیقا مانند همکارش سال خوبی را پشت سر گذاشت. وی با ایفای نقش در این فیلم، برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ به بعد نامزد دریافت جایزه اسکار شد که البته این جایزه در نهایت به کیسی افلک رسید. رایان گاسلینگ همچنین در فیلم Blade Runner: 2049 نیز ایفای نقش کرده است و کمپانی برادران وارنر امیدوار است این فیلم با حضور گاسلینگ، بتواند به اثری موفق تبدیل شود؛ فیلمی که گفته می‌شود بودجه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون دلار دارد و از این نظر گران‌ترین فیلم ساخته‌شده با درجه سنی بزرگسال (R) است.

با اینکه رایان گاسلینگ قرارداد تبلیغاتی خاصی با جایی امضا نکرده است، اما در رویداد Adobe Summit امسال در لاس وگاس حضور داشت؛ رویدادی با محوریت فناوری که برگزارکنندگانش معمولا با صرف مبالغ زیاد، از ستارگان بزرگ هالیوود برای حضور در آن دعوت می‌کنند و سال گذشته هم جرج کلونی در آن حضور داشت.

ساموئل جکسون

۱۳- ساموئل ال.جکسون / ۳۰.۵ میلیون دلار

ساموئل ال.جکسون امسال سال شلوغی را پشت سر گذاشت و در بلاک باستر‌هایی چون The Legend of Tarzan، Kong: Skull Island و  The Hitman’s Bodyguard ایفای نقش کرد. علاوه بر این ساموئل ال.جکسون صدای خوبی هم دارد و به همین دلیل معمولا در کار‌های مختلفی صداپیشگی می‌کند. Blazing Samurai، Incredibles 2 و یک فیلم کوتاه هشت دقیقه‌ای آثاری بودند که جکسون به عنوان صداپیشه در آن‌ها حضور داشت. وی همچنین قرار است با فیلم Captain Marvel که در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد، به دنیای سینمایی مارول برگردد.

اما یک نکته جالب در مورد جکسون اینکه وی علاوه بر ایفای نقش در فیلم‌های مختلف و صداپیشگی، در زمینه پروژه‌های تبلیغاتی هم بسیار فعال است و همکاری وی با کمپانی Capitol One یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های وی در این زمینه به حساب می‌آید.

تام هنکس

۱۲- تام هنکس / ۳۱ میلیون دلار

با اینکه شاید برخی فیلم‌هایی که تام هنکس در آن‌ها حضور داشت نتوانسته باشند در گیشه عملکرد موفقی ثبت کنند، اما وی معمولا به عنوان یک بازیگر پول‌ساز شناخته می‌شود. مهم‌ترین فیلمی که امسال درآمد خوبی برای وی داشت، فیلم Inferno بود. تام هنکس همچنین در فیلم Sully هم در نقش کاپیتان چسلی سولنبرگر ایفای نقش کرد و در فیلم Circle هم هم‌بازی اما واتسون بود.

فیلم بعدی تام هنکس The Post نام دارد و قرار است در ماه ژانویه ۲۰۱۸ اکران شود. در این فیلم علاوه بر هنکس، بازیگران دیگری چون سارا پالسن و مریل استریپ هم ایفای نقش کرده‌اند و فیلم در حال حاضر مراحل پس از تولید خود را سپری می‌کند.

البته یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد تام هنکس، حضور به عنوان تهیه‌کننده در پروژه‌های مختلف است و وی علاوه بر حضور به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در مستند‌های The Eighties و The Nineties شبکه CNN، تهیه‌کننده فیلم My Big Fat Greek Wedding 2 نیز بود.

کریس همسورث

۱۱- کریس همسورث / ۳۱.۵ میلیون دلار

با اینکه مسائل مالی استودیو‌ها معمولا به صورت رسمی منتشر نمی‌شود، اما چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دستمزد بازیگرانی که برای ایفای نقش مجدد در دنیای سینمایی مارول برمی‌گردند، افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل هم می‌توان پیش‌بینی کرد که دستمزد کریس همسورث، بازیگر نقش ثور هم در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است. این بازیگر در فیلم Avengers: Infinity War ایفای نقش کرده است و در حال حاضر هم در حال کار در فیلم بدون عنوان Avengers 4 است. وی همچنین سال گذشته در ریبوت فیلم Ghostbusters نیز ایفای نقش کرده بود.

جدید‌ترین فیلم این بازیگر Thor:Ragnaroak خواهد بود که قرار است در ماه نوامبر اکران شود و پس از آن هم فیلم Horse Soldiers وی اکران خواهد شد. همسورث در این فیلم نقش یک افسر کم‌تجربه را بازی می‌کند که همراه با گروهش به عنوان اولین گروه از نیرو‌های نظامی، پس از حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به افغانستان اعزام شده‌اند.

آکشای کومار

۱۰- آکشای کومار / ۳۵.۵ میلیون دلار

با اینکه شاید هالیوود همیشه در مرکز توجه علاقه‌مندان به سینما باشد، اما بالیوود هم با فعالیت گسترده‌اش در زمینه ساخت فیلم، سالیانه آثار مختلفی را ساخته و منتشر می‌کند و فیلم های هندی طرفداران خاص خود را دارند. یکی از بازیگران مطرح هندی، آکشای کومار است که پیش از ورود به عرصه بازیگری، به عنوان مدل فعالیت می‌کرد و در زمینه هنرهای رزمی هم مهارت داشت.

این بازیگر در سال جاری در سه فیلم اکران‌شده ایفای نقش کرده است و احتمالا فیلم Crack وی نیز تا پایان سال جاری اکران خواهد شد. وی همچنین اخیرا کار در فیلم «2.0» را نیز به پایان رسانده است و این فیلم ژانویه ۲۰۱۸ اکران خواهد شد. فیلم‌های دیگری چون Mogul، Gold و Padman هم دیگر پروژه‌های این بازیگر هستند که سال آینده اکران خواهند شد.

آکشای کومار همچنین در زمینه تبلیغات هم فعالیت گسترده‌ای دارد و وی را می‌توان در تبلیغات لوازم مختلفی از عطر و ادکلن گرفته تا باتری مشاهده کرد!

سلمان خان

۹- سلمان خان / ۳۷ میلیون دلار

یکی دیگر از بازیگران هندی حاضر در این لیست که در رتبه نهم قرار گرفته، سلمان خان است. این بازیگر در طول نزدیک به ۳۰ سال فعالیت خود به عنوان بازیگر، در بیش از ۸۵ فیلم ایفای نقش کرده است. این بازیگر در فیلم‌هایی چون Sultan ایفای نقش کرده است که دومین فیلم هندی پرفروش سال گذشته بود و باعث شد تا سلمان خان جایزه بهترین بازیگر را در مراسم Zee Cine به دست بیاورد.

علاوه بر این، این بازیگر معمولا خود را محدود به سبک خاصی نمی‌کند و از فیلم‌های درامی چون Tubelight که سال پیش اکران شد گرفته تا فیلم کمدی Judwaa 2 که قرار است سپتامبر امسال اکران شود، ایفای نقش می‌کند. صداپیشگی در کار‌های مختلف هم یکی دیگر از فعالیت‌های سلمان خان است و البته این بازیگر اخیرا به تهیه‌کنندگی هم علاقه نشان داده است و در حال حاضر هم همزمان روی چند فیلم مختلف کار می‌کند.

شاهرخ خان

۸- شاهرخ خان / ۳۸ میلیون

آخرین بازیگر هندی این لیست، شاهرخ است که بیش‌ترین درآمد را در بین بازیگرانی هندی در سال ۲۰۱۷ داشت. یکی از دلایل موفقیت‌های این بازیگر، داشتن فکر اقتصادی عالی است به طوریکه او معمولا پیش از ایفای نقش دستمزد خودش را می‌گیرد و حتی به شکلی قرارداد می‌بندد که درصدی هم از سود نهایی فیلم عایدش شود. جدیدترین فیلم این بازیگر، یک فیلم کمدی/عاشقانه با نام Jab Harry met Sejal بود که اخیرا اکران شد.

شاهرخ خان همچنین صدای خوبی هم دارد و در نتیجه کارهایی مثل آوازخوانی را خودش در فیلم‌هایش انجام می‌دهد. این بازیگر ۵۱ ساله به مدت ۲۵ سال به عنوان بازیگر فعالیت داشته و در حال حاضر هم همزمان روی سه پروژه مختلف کار می‌کند.

تام کروز

۷- تام کروز / ۴۳ میلیون دلار

تام کروز پس از سال‌ها حضور در فیلم‌های مختلفی به چنان شهرتی رسیده که بودنش در این لیست شگفتی خاصی به حساب نمی‌آید. درست است که فیلم The Mummy با حضور وی از حیث فروش شرایط خیلی خوبی نداشت، اما کروز دستمزد خوبی برای حضور در این فیلم گرفت. فیلم بعدی این بازیگر American Made خواهد بود که قرار است اواخر سپتامبر اکران شود و تام کروز در آن دوباره با کارگردان فیلم Edge of Tomorrow همکاری کرده است. در این فیلم تام کروز نقش یک خلبان را ایفا می‌کند و داستان فیلم در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد.

البته تام کروز در حال کار در فیلم‌های دیگری هم هست که یکی از آن‌ها، Mission Impossible 6 است؛ فیلمی که تام کروز تهیه‌کنندگی آن را هم برعهده دارد و اخیرا سر صحنه فیلم‌برداری آن هنگام یک پرش آسیب دید و این روز‌ها در حال استراحت است. فیلم بعدی این ستاره هم Top Gun: Maverick خواهد بود که این روز‌ها مراحل پیش از تولید خود را پشت سر می‌گذارد.

رابرت داونی جونیور

۶- رابرت داونی جونیور / ۴۸ میلیون دلار

با اینکه شاید رابرت داونی جونیور به اندازه تونی استارک ثروتمند نباشد، اما به هر حال وی یکی از پردرآمدترین بازیگران دنیا است. یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد این بازیگر، فیلم Captain America: Civil War به حساب می‌آید؛ فیلمی که شاید زمان زیادی از اکران آن گذاشته باشد، اما جونیور در سود نهایی آن هم سهیم است و به همین دلیل با فروش ادامه‌دار نسخه بلوری این فیلم، سودی هم عاید این بازیگر می‌شود. فیلم دیگری که وی در آن نقش مهمی ایفا کرده، All-Star Weekend است که مراحل پس از تولیدش را پشت سر می‌گذارد اما هنوز تاریخ اکران دقیقی ندارد.

اما فعالیت رابرت داونی جونیور فقط به این فیلم‌ها خلاصه نمی‌شود و وی نقش تونی استارک را درفیلم Spider-Man: Homecoming نیز ایفا کرده بود و در دو فیلم بعدی Avengers هم حضور خواهد داشت. به این‌ها بازی در فیلم بعدی شرلوک هولمز و همچنین ایفای نقش در فیلم بیوگرافی جان آر برینکلی را هم اضافه کنید تا بدانیم که این بازیگر چرا ششمین بازیگر پردرآمد سال ۲۰۱۷ بوده است.

جکی چان

۵- جکی چان / ۴۹ میلیون دلار

جکی چان چهره‌ای شناخته‌شده نه فقط در آسیا که در سراسر جهان به حساب می‌آید و با اینکه چند وقتی است فیلم اکشن خاصی از وی را در هالیوود ندیده‌ایم، اما این به معنی بیکار بودن جکی چان نیست. این بازیگر علاوه بر صداپیشگی در آثاری چون The Nut Job 2 و  The Lego Ninjago Movie، در چند فیلم چینی بزرگ هم از جمله Kung Fu Yoga و Bleeding Steel ایفای نقش کرده است.

جکی چان همچنین قرار است در فیلم  The Foreigner دوباره در یک فیلم اکشن هالیوودی ایفای نقش کند. کارگردانی این فیلم برعهده مارتین کمپل، کارگردان فیلم‌های Golden Eye و Casino Royale است. همچنین با در نظر داشتن اینکه فیلم‌های Shanghai Dawn، Karate Kid 2 و Rush Hour 4 همگی تایید شده‌اند، انتظار می‌رود کماکان سال شلوغی پیش روی جکی چان باشد و وی سال آینده نیز در این لیست قرار بگیرد.

آدام سندلر

۴- آدام سندلر / ۵۰.۵ میلیون دلار

به لطف همکاری با شبکه نتفلیکس، آدام سندلر چهارمین بازیگر پردرآمد سال به حساب می‌آید. جدید‌ترین محصول وی برای این شبکه، Sandy Wexler بود که شاید به اندازه The Ridiculous 6 موفق ظاهر نشد، اما بازهم افراد زیادی از آن استقبال کرده و نشان دادند که به سندلر و کمدی‌های وی، علاقه زیادی دارند. وی در حال حاضر مشغول تهیه‌کنندگی انیمیشن Hotel Transylvania 3 است و البته به عنوان صداپیشه هم در این انیمیشن ایفای نقش کرده است. این انیمیشن سال آینده اکران خواهد شد.

همچنین آدام سندلر فیلم The Meyerowitz Stories را هم دارد که قرار است اکتبر امسال اکران شود و وی در آن، در کنار بازیگرانی چون داستین هافمن، بن استیلر و اما تامپسون ایفای نقش کرده است و واکنش منتقدین هم به این فیلم در جشنواره‌هایی که اکران شده، بسیار مثبت بوده است. کارگردان این فیلم هم نوآ بامباک است.

وین دیزل

۳- وین دیزل / ۵۴.۵ میلیون دلار

وین دیزل از جمله پول‌سازترین بازیگران دنیا است که حضورش در یک فیلم، می‌تواند تضمین‌کننده خوبی برای موفقیت آن فیلم از حیث تجاری باشد. این بازیگر امسال در سه فیلم بلاک‌باستر با نام‌های xXx: Return of Xander Cage، The Fate of the Furious و Guardians of the Galaxy Vol. 2 ایفای نقش کرده بود و وظیفه صداپیشگی را هم در انیمیشن California Adventure برعهده داشت.

فیلم Fate of the Furious با بازی وی فروشی معادل ۱.۱۶ میلیارد دلار داشت و به همین دلیل هم کمپانی یونیورسال دو دنباله و یک فیلم فرعی از آن را تایید کرده است. وین دیزل همچنین در فیلم Avengers: Infinity War هم حضور خواهد داشت و احتمالا شاهد ایفای نقش وی در قسمت سوم نگهبانان کهکشان نیز خواهیم بود.

علاوه بر ایفای نقش در فیلم‌های مختلف، وین دیزل در زمینه تبلیغات هم با کمپانی خودروسازی Dodge همکاری‌هایی داشته است.

دواین جانسون

۲- دواین جانسون / ۶۵ میلیون دلار

این برای دومین سال است که دواین جانسون به عنوان دومین بازیگر پردرآمد سال انتخاب می‌شود و این اتفاقی عالی برای وی به شمار می‌رود. البته دلیل اصلی این موفقیت، فعالیت زیاد وی در هالیوود است. این بازیگر علاوه بر ایفای نقش در سریال Ballers شبکه HBO، به عنوان تهیه‌کننده اجرایی هم روی این سریال کار می‌کند. علاوه بر این وی به عنوان صداپیشه در انیمیشن Moana نیز ایفای نقش کرده بود که این انیمیشن در نهایت عملکرد خیلی خوبی از حیث فروش داشت. دواین جانسون همچنین مالک یک کمپانی با نام Seven Bucks Productions که معمولا روی پروژه‌های موفقی سرمایه‌گذاری می‌کند. دواین جانسون یکی از بازیگران فیلم Fate of the Furious نیز بود.

اگر از طرفداران این بازیگر هستید، باید بدانید که او در حال حاضر برای حضور در ۶ پروژه دیگر هم قرارداد امضا کرده است؛ پروژه‌هایی مثل Skyscraper که در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد، Jungle Cruise و Rampage.

مارک والبرگ

۱- مارک والبرگ ۶۸ میلیون دلار

اما لقب پردرآمدترین بازیگر سال ۲۰۱۷ به مارک والبرگ می‌رسد که در این سال درآمدی معادل ۶۸ میلیون دلار داشت. دلیل اصلی موفقیت وی، فعالیت در زمینه‌های مختلف است. از حیث بازیگری، والبرگ در فیلم Transformers:The Last Knight ایفای نقش کرده است. فیلم بعدی وی Daddy’s Home 2 است که در ماه نوامبر اکران خواهد شد و پس از آن هم در ماه دسامبر، فیلم All the Money in the World را با حضور وی شاهد خواهیم بود.

اما بخش دیگری از درآمد این بازیگر، به دلیل پروژه‌هایی است که وی تهیه‌کنندگی آن‌ها را برعهده دارد. والبرگ تهیه‌کننده آثاری چون Entourage و Broadwalk Empire بود و چنین سمتی را در Ballers نیز عهده‌دار است. او همچنین قرار است تهیه‌کنندگی سه فیلم بعدی خودش را نیز برعهده داشته باشد که یکی از آن‌ها فعلا بدون عنوان است اما دو فیلم دیگر، Mile 22 و The Roman نام دارند.

زمینه دیگری که والبرگ در آن فعالیت دارد، همکاری به عنوان چهره تبلیغاتی با AT&T است.

زومجی

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *