خانه ورزش اخبار ورزش پرسپولیس، متخصص بازگشت، پس از شکستهای سنگین

پرسپولیس، متخصص بازگشت، پس از شکستهای سنگین

0

پرسپولیس در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی برابر الهلال متحمل شکست سنگینی شد که هر چند جبران این شکست بسیار سخت به نظر می رسد ولی غیر ممکن نیست. به قول آن جمله معروف در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست!

در یک سال اخیر در فوتبال جهان، شاهد بازگشت های غیرقابل باوری بودیم و تیمهایی که در دیدار رفت شکست سختی متحمل شدند در بازی برگشت نتیجه تعجب آوری رقم زدند. معروفترین این بازگشت ها در دیدار بارسلونا – پاریسن ژرمن فصل گذشته رخ داد و آبی اناریها توانستند شکست ۴ بر صفر را با نتیجه عجیب ۶-۱ جبران کنند. در مرحله قبل لیگ قهرمانان آسیا نیز گوانگ ژو چین ، باخت ۴ بر صفر دور رفت را با پیروزی ۴ بر صفر در بازی برگشت تلافی کرد. البته شاید قیاس با بارسلونا و پاریسن ژرمن چندان مناسب نباشد، اما به قول معروف فوتبال است و توپ گرد!

در تاریخ باشگاه پرسپولیس هم بازگشتهای این چنینی یافت می شود که معروفترین آن به سال ۱۳۷۵ بر می گردد که پرسپولیس پس از شکست ۳-۰ مقابل آلیمای قزاقستان در دیدار رفت، با برد ۵-۰ موفق به صعود به مرحله بعد شد. بازی به یادماندنی که طرفداران پرسپولیس به خوبی آن را به یاد دارند.

مرورشکستهای سنگین تاریخ پرسپولیس نشان می دهد که پرسپولیس بعد از این باختها در بسیاری موارد سر خم نکرده و با قدرت بیشتری به کار خود ادامه است. یکی از شکستهای سنگین پرسپولیس، شکست برابر الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۹ است. سرخپوشان با نتیجه ۵-۱ از حریف قطری شکست خوردند که این شکست به همراه همین باخت مقابل الهلال سنگین ترین شکستهای ۹ فصل اخیر پرسپولیس محسوب می شود ولی در نهایت پرسپولیس موفق شد به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند.

پرسپولیس در مسابقات داخلی هم چنین وضعیتی را تجربه کرده است. این تیم در لیگ هفتم، دقیقا مثل این فصل پس از آنکه شروع طوفانی داشت در میانه راه با جریمه فیفا رو به رو شد و ۶ امتیاز از مجموع امتیازات این تیم کم شد و با این کسر امتیاز از قهرمانی فاصله گرفت و با بحران مواجه شد. در چنین شرایطی باخت ۴-۱ مقابل استقلال اهواز مثل تیر خلاص برای پرسپولیس قلمداد می شد ولی پرسپولیس پس از این دیدار به لیگ بازگشت و با بردهای پیاپی به یک قهرمانی تاریخی دست پیدا کرد. پرسپولیس در سال ۱۳۷۵ هم باز به استقلال اهواز با نتیجه ۴-۱ باخت ولی در نهایت قهرمان شد.

با این حال یکی از ارکان غیر قابل کتمان در بازگشتهای تاریخی، حمایت یار دوازدهم یعنی همان هوادارهایش است که پرسولیس علیرغم بهره مند بودن از این سرمایه در بازی برگشت برابر الهلال از آن محروم است ولی به هرحال  این تیم می تواند دلخوش به بازگشت مهره های کلیدی ملی پوشش باشد تا روزنه های امید برای این تیم همچنان باز باقی بماند. در فوتبال تا آخرین لحظه نباید امید را از دست داد و تلاش کرد. پرسپولیس بازگشت های رویایی در طول فصل و حین بازی زیادی را تجربه کرده است. تیمی که همیشه به شروع توفانی در دقایق اولیه بازی و گل زدن های پیاپی در دقایق پایانی معروف بوده است، می تواند امیدوار به معجزه باشد.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *