پرفروش‌ترین بازی‌های انگلیس: ادامه صدرنشینی Call of Duty: WWII

بازی Star Wars Battlefront 2 در اولین هفته فروشش نتوانست بازی  Call of Duty: WWII که سه هفته از عرضه‌ شدنش می‌گذرد را شکست دهد و در بازار بریتانیا، با اختلافی اندک، رتبه دوم را به دست آورد.

بازی Star Wars Battlefront 2 پس از مدت‌ها انتظار بالاخره در هفته گذشته منتشر شد ولی همان‌طور که احتمالا می‌دانید، با واکنش‌های ضد و نقیضی در میان منتقدان و واکنش‌های عمدتا منفی در بین طرفداران مواجه شد. بیشتر ایراداتی که از این بازی گرفته می‌شود مربوط به بخش آنلاین آن است. طرفداران (و برخی منتقدان) معتقدند سیستم آنلاین بازی گیج‌کننده است و از آن بدتر اینکه این بازی به «پولکی» بودن متهم شده است و ظاهرا هرچه بیشتر در بازی پول خرج کنید، قوی‌تر می‌شوید که خب قطعا چنین چیزی عادلانه نیست. معمولا آیتم‌های هزینه‌دار بازی‌ها که با نام «میکرو ترنسکشن» (Microtransaction) شناخته می‌شوند، مربوط به ظاهر شخصیت‌ها و باقی شخصی‌سازی‌ها می‌شوند و زمان‌هایی هم که به طور مستقیم به گیم‌پلی بازی مرتبط می‌شوند، تاثیرات زیادی ندارند و به گونه‌ای هستند که بازیکن‌ها می‌توانند بدون آن‌ها هم سر کنند. به عنوان مثال در دو بازی FIFA 18 و PES 2018 پول مجازی وجود دارد و دو راه برای به دست آوردن این پول در اختیار بازیکنان قرار گرفته است. یکی از این راه‌ها این است که بازیکنان با پیش‌روی در خود بازی به این پول‌ها دست پیدا کنند و دیگری هم خرید این پول مجازی با پول واقعی است. ولی نکته مهم در این رابطه این است که آنقدر در خود بازی این پول‌های مجازی به بازیکنان داده می‌شود که عملا هزینه کردن برای به دست آوردن این پول‌ها به طور کامل یک انتخاب است. ولی ظاهرا بازی Star Wars Battlefront 2 این موضوع را از «حق انتخاب» خارج کرده است و اگر می‌خواهید در بازی پیشرفت کنید باید هزینه کنید وگرنه اختلاف سطح بسیار زیادی بین شما و آن شخصی که برای این پول‌ها هزینه کرده است به وجود می‌آید که این موضوع اصلا قابل قبول نیست. البته EA پس از اعتراضات صورت گرفته، این میکرو ترنسکشن‌ها را به طور موقت از بازی حذف کرده است.

اما ظاهرا همین موضوع برای گیمرها کافی بوده تا با هم اتحاد پیدا کنند و این بازی را نخرند. به گونه‌ای که فروش هفته اول بازی Star Wars Battlefront 2 نه تنها نتوانست رتبه اول را در بین 10 بازی پرفروش هفته بریتانیا بدست آورد، بلکه به نسبت فروش هفته اول نسخه قبلی خود که در سال 2015 پخش شد، 61 درصد افت کرده است. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند این باشد که شاید افراد بیشتری نسبت به 2 سال پیش این بازی را به صورت دیجیتالی تهیه کرده‌اند ولی واقعا خیلی بعید است که فروش نسخه دیجیتالی این بازی توانسته باشد آن 61 درصد را جبران کند. چون به هر حال فاصله بین این دو نسخه تنها 2 سال است و در این 2 سال تفاوت چشم‌گیری در زمینه نحوه فروش بازی‌ها شکل نگرفته است. در هر صورت این افت فروش انقدر جدی بوده که باعث افت ارزش سهام EA هم شده است.

بازی Star Wars Battlefront 2

اما برویم سراغ دیگر بازی‌های پرفروش این هفته؛ از رتبه اول شروع کنیم که بازی تحسین شده و موفق Call of Duty: WWII در آن جا حضور دارد. با احتساب این هفته، جدیدترین نسخه سری بازی‌های Call of Duty سه هفته است که فروش خود را آغاز کرده است و در هر 3 هفته هم رتبه اول را در بین 10 بازی پرفروش هفته بریتانیا به دست آورده است. میزان فروش نسخه فیزیکی این بازی در هفته اول عرضه شدنش، تقریبا دو برابر بیشتر از شماره قبلی سری بازی‌های Call Of Duty یعنی بازی Call Of Duty: Infinite Warfare در هفته اولش بود. علاوه‌بر این موضوع، بازی Call of Duty: WWII نظر مثبت اکثر منتقدان و طرفداران این سری بازی‌ها را هم به دست آورده تا کوه نمکی بر زخم EA و سازندگان بازی Star Wars Battlefront 2 باشد!

رتبه سوم پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته بریتانیا را هم بازی FIFA 18 به دست آورد تا در میان 3 بازی اول این هفته، یک بازی ورزشی هم حضور داشته باشد. رتبه‌های چهارم و پنجم این جدول را هم به ترتیب دو بازی Pokemon Ultra Sun و Pokemon Ultra Moon به دست آوردند. همان‌طور که مشخص است، این دو بازی هر دو در دنیای Pokemon قرار دارند و هر دو هم هفته اول فروش خود را تجربه می‌کنند. در رتبه ششم این هفته هم دیگر بازی موفق این روزها یعنی Assassin’s Creed Origins قرار گرفته است.

بازی The Sims 4 هم دیگر بازی‌ای بود که هفته اول فروش خود را بر روی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 تجربه می‌کرد و توانست رتبه هفتم جدول را به دست آورد. البته این بازی از سال 2014 برای پی‌سی منتشر شد و این موضوع می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای جایگاه این بازی در هفته اول فروشش باشد. در رتبه هشتم، بازسازی LA Noire قرار گرفته است و در رتبه‌های نهم و دهم این جدول هم به ترتیب دو بازی Super Mario Odyssey و Lego Marvel Super Heroes 2 قرار دارند.

10 بازی پرفروش این هفته از نظر فروش نسخه فیزیکی در بازار بریتانیا به شرح زیر است:

Call of Duty: WWII
Star Wars Battlefront II
FIFA 18
Pokemon Ultra Sun
Pokemon Ultra Moon
Assassin’s Creed Origins
The Sims 4
LA Noire Remastered
Super Mario Odyssey
Lego Marvel Super Heroes 2

تانی کال

برگرفته از Gamespot

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *