کمپانی های تکنولوژی دنیا سالهاست که قول تولید شارژری کاملا وایرلس که در آن اثری از هیچ نوع سیمی نیست را می دهند. اما متاسفانه روند تولید شارژرهای وایرلس تا به امروز به سمتی رفته که شاهد شارژرهایی بوده ایم که هنوز هم به پد های شارژ تماسی یا شارژر القائی نیاز داشته اند – گوشی ها به صورت فیزیکی بر روی پدها قرار می گیرند. با وجود اینکه کاربریِ چنین شارژرهایی در مقایسه با شارژرهای معمولی سیم دار راحت تر و بی دردسر تر است، اما باز هم فاصله زیادی تا شارژر واقعا بی سیم جادویی که مورد انتظار است دارند.

پروژه  The MotherBox یک پروژه جمع سپاری مطرح شده در وبسایت کراودفاندینگ Indiegogo است که مدعی است شارژ وایرلس مورد نظر را به واقعیت تبدیل خواهد کرد. به ادعای کمپانی Yank Tech ، صاحب پروژه MotherBox، این دستگاه با توان ۲ وات، قادر به تامین انرژی یک اسمارت فون در فاصله ۰٫۵ متری خواهد بود. هرچه گوشی به دستگاه MotherBox نزدیک تر شود، نرخ شارژ شدن باتری آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد، بطوریکه در فاصله های ۳۸ تا ۲۵ سانتی متری توان دستگاه برای شارژ به ۴ وات، در فاصله های ۲۰ تا ۱۲ سانتی متری به ۸ وات و در فاصله های کمتر از ۱۲ سانتی متر نیز به ۱۰ وات  خواهد رسید.

دیوایس MotherBox یک شی ۲۰ وجهی است که حتما باید خودش به برق وصل شده و شارژ شده باشد، البته نمونه کوچکتر این شارژر نیز توسط کمپانی معرفی شده که یک باتری پک پرتابل بوده و نیازی به شارژ شدن مستقیم ندارد، نمونه ای که به صورت خیلی محدود عرضه خواهد شد. علاوه بر اینها، یک ریسیور بر بدنه پشتی گوشی چسبیده خواهد شد که به پورت شارژ گوشی وصل می شود تا بتواند انرژی دریافت شده از MotherBox را به باتری گوشی منتقل سازد. کمپانی Yank Tech پشتیبانی از پورت های لایتنینگ، Micro USB و USB-C را تضمین کرده است.

هم اکنون این پروژه موفق به جذب ۱۴۹۶۹۹ دلار سرمایه در ایندیگوگو شده و طبق برنامه ریزی های Yank Tech در ماه سپتامبر (شهریور) شاهد اولین سری از این شارژرها خواهیم بود.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *