پشتیبانی اندروید P از محتوای HDR و فرمت‌های رسانه‌ای جدید

تصاویر با دامنه دینامیکی بالا که اختصارا آن‌ها را با نام HDR می‌شناسیم در حال تبدیل شدن به پای ثابت هر دیوایس رده بالایی می‌شوند. حتی بعضی از گجت‌ها می‌توانند ویدیوهای HDR واقعی ضبط کرده و آن را روی نمایشگری که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند به نمایش درآورند.

احتمالا در جریان هستید که گوگل به‌تازگی نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید P را منتشر کرده و آن‌طور که گزارش شده، این نسخه از سیستم‌عامل اندروید از رمزگشای داخلی برای نمایش ویدیوهای HDR VP9 استفاده خواهد کرد. به این ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی نرم‌افزارهای رسانه‌ای با قابلیت پخش چنین ویدیوهایی تولید کنند.

علاوه بر این، نسخه جدید اندروید از فرمت‌های جدید رسانه‌ای با بازدهی و عملکرد بالا (هم برای عکس و هم برای فیلم) پشتیبانی کرده که به موجب آن می‌توان تا دو برابر اطلاعات بیش‌تری را در فایل‌هایی با حجم یکسان در مقایسه با فرمت JPEG ذخیره کرد. این را هم اشاره کنیم که آخرین پرچمداران اپل و سامسونگ هم‌اکنون می‌توانند ویدیوها را در فرمت جدید با بازده بالا ضبط کنند. با این حال بسیار خوشحال‌کننده است که گوگل این آپشن را در کدهای مرجع اندروید P قرار داده تا دیوایس‌های بیش‌تری بتوانند از ضبط، پخش و مشاهده چنین ویدیوهایی بهره‌مند شوند.

تانی کال

آی تی رسان

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *