گوگل به وعده خود در مورد پشتیبانی Daydream از گلکسی S8 و S8 پلاس این دو پرچمدار محبوب سامسونگ عمل کرده است. از این به بعد صاحبان گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس نیز براحتی امکان تجربه واقعیت مجازی را در فضایی دیگر هم خواهند داشت.

پشتیبانی Daydream از گلکسی S8 و S8 پلاس، آغاز گسترش این پلتفرم

گوگل در کنفرانس I/O اخیر قول داده بود که قابلیت‌های Daydream را برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند سازگار اندرویدی که در حال حاضر در بازار هستند، در دسترس قرار خواهد داد.

پشتیبانی Daydream از گلکسی S8

این یکی از نخستین گام‌های گوگل برای آوردن واقعیت مجازی به بازاری بزرگتر است. بطور خاص این دو گوشی هوشمند به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون صفحه نمایش کواد اچ دی سوپر آمولد و همچنین یک پردازنده اسنپ دراگون 835 و رم 4 گیگابایت با پلتفرم واقعیت مجازی Daydream سازگار هستند.

از آنجایی که سامسونگ دارای پلتفرم Gear VR خود با آکیلس است، چندان از پلتفرم Daydream گوگل حمایت نمی‌کرد اما این مقاومت به پایان رسیده است و پشتیبانی Daydream از گلکسی S8 و S8 پلاس امکانپذیر شده است. صاحبان هر دو گوشی هوشمند سامسونگ از این به بعد می‌توانند از هدست گوگل استفاده کنند.

پشتیبانی Daydream از گلکسی S8

هفته گذشته بود که ورایزن یک بروزرسانی برای حمایت از Daydream VR انجام داد و سایر حاملان نیز همین کار را کردند اما خودِ گوگل باید آپدیت‌های جانبی را انجام دهد. با اینحال، پشتیبانی Daydream از گلکسی S8 و S8 پلاس بسرعت انجام نمی‌گیرد و باید کمی صبر کنید.

 Gear VR سامسونگ یا Daydream گوگل؟

هدست Daydream VR در فروشگاه گوگل پلی به قیمت 79 دلار به فروش می‌رسد، البته گوگل Cardboard نیز بعنوان جایگزینی ارزان‌تر موجود است اما Daydream فرزند بالغ‌تر گوگل است که ویژگی‌های بیشتری را فراهم خواهد کرد.

پشتیبانی Daydream از گلکسی S8

سامسونگ در حال حاضر دارای پلتفرم  Gear VR است، این پلتفرم واقعیت مجازی بطور اختصاصی با همکاری Oculus برای سری گلکسی طراحی شده است.

به لطف یک هدست 129 دلاری و دسته‌های کنترل کوچک که در کنار S8 پیشنهاد داده می‌شوند به نظر نمی‌رسد پشتیبانی Daydream از گلکسی S8 و S8 پلاس صاحبان این دو گوشی را چندان هیجان‌زده کند، مگر اینکه دیوانه‌وار عاشق واقعیت مجازی باشند.

هدست Daydream View بعد از اعلام این سازگاری جدید با کاهش قیمت 20 دلاری خود، با قیمت جدید 60 دلار به فروش خواهد رسید.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *