در ماه گذشته تصاویر غیر رسمی از خودرو پژو 308 فیس لیفت (Peugeot 308) منتشر شده بود و اکنون این خودروساز فرانسوی به صورت رسمی مدل 2018 خودرو هاچ بک خود را معرفی کرد.

مدل 2018 پژو 308 را می‌توان یکی از محتاطانه‌ترین فیس لیفت‌های پژو در طول حیات این خودروساز فرانسوی دانست. میزان تغییراتی که در طراحی ظاهری این خودرو هاچ بک صورت گرفته بسیار جزئی و اندک است و حتی به سختی قابل تشخیص خواهد بود. در چراغ‌ها شاهد تغییرات جزئی هستیم و همچنان چراغ‌های روشنایی در روز ابرویی‌شکل در لبه بالای چراغ‌های جلو دیده می‌شوند. علاوه بر این موارد، جلوپنجره تغییر پیدا کرده و به جای خطوط افقی مشکی‌رنگ، مستطیل‌های نقره‌ای کوچکی بر روی آن کار شده و نشان پژو در مرکز آن به چشم می‌خورد.

پژو 308 فیس لیفت

تغییرات در کاپوت خودرو نیز بسیار اندک بوده و سپر جدید با ورودی‌های هوای باز و پروژکتور مربعی‌شکل، واضح‌ترین تغییر ایجاد شده در این بخش است.  فعلا تصویر واضح و رسمی از نمای پشت پژو 308 فیس لیفت منتشر نشده، اما تصاویر غیر رسمی که پیش از این منتشر شده بود نشان‌دهنده‌ آن است که گرافیک داخلی چراغ‌های عقب دچار تغییر شده و سه خط چراغ LED در آن مشاهده می‌شود.

از طراحی جدید در مدل 2018 پژو 308 که بگذریم به سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته می‌رسیم که از کراس اوور پژو 3008 گرفته شده است. ترمز ایمنی فعال، اخطار خروج از خط و کروز کنترل با قابلیت توقف کامل از جمله این سیستم‌ها هستند. همچنین این خودرو هاچ بک به سیستم Visiopark 1 پژو مجهز شده که می‌تواند خودرو را به صورت خودکار به جای پارک خالی هدایت کند. در داخل خودرو نیز از جدیدترین نسخه سیستم i-Cockpit پژو استفاده شده که با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل هم سازگاری دارد.

پژو 308 فیس لیفت

اکنون پژو 308 فیس لیفت در بخش پیشرانه‌ها از دو پیشرانه دیزلی و یک پیشرانه بنزینی جدید برخوردار شده است. نسخه قدرتمندتر این پیشرانه‌های دیزلی BlueHDi 180 نام دارد که برای نخستین بار به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید  ساخت Aisin ژاپن ارائه می‌شود. به گفته مسئولان شرکت پژو، این گیربکس، تعویض دنده‌های نرم‌تر و پاسخگویی بهتری نسبت به گیربکس 6 سرعته قبلی خواهد داشت. پیشرانه دیزلی دوم به نام BlueHDi 130 عرضه شده و یک موتور بنزینی 3 سیلندر جدید نیز به همراه گیربکس 6 سرعته دستی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

پژو 308 فیس لیفت

پیشرانه دیزلی BlueHDi 130 به تازگی توسعه پیدا کرده و پژو 308 فیس لیفت اولین خودرویی خواهد بود که از آن استفاده می‌کند. این موتور 4 سیلندر، 130 اسب بخار قدرت دارد و دارای سیستم کنترل آلودگی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای است. مدل 2018 پژو 308 مانند قبل در 6 تیپ جی تی (GT)، جی تی لاین (GT Line)، Allure، اکتیو (Active)، اکسس (Access) و جی تی آی (GTI) وارد بازار خواهد شد.

گالری عکس های پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

پژو 308 فیس لیفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *