پیرس برازنان: هیجان دارم ببینم جیمز باند بعدی کیست!

گروه سینمای جهان: بازیگر سابق نقش مامور۰۰۷ به دنیای فیلم‌ها اکشن بازگشته و با بازی در تریلری سیاسی با عنوان «خارجی‌ها» در کنار جکی چان، جلوی دوربین رفته است. اما او به جزفیلم جدیدش درباره جیمز باند، دونالد ترامپ و تفاوت بین بازی خوب و بازی عالی هم حرف‌هایی دارد.
پیرس برازنان می‌گوید بازی در نقش یک بارون مواد مخدر در تریلر جدیدی که در آن ظاهر شده یک تجربه جالب برایش بوده است.
برازنان که در گفت و گویی تلفنی درباره فیلم جدیدش صحبت کرد در عین حال به مساله اعتیاد و مواد مخدر پرداخت و از این نیاز به عنوان یک جور وابستگی و یک عادت چندش‌آور یاد کرد که موجب می شود تا مردان و زنان جوان در اتومبیل‌هایشان بنشینند و با خارج کردن این دود بی‌معنی از دهانشان به یکی از احمقانه‌ترین کارهایی که می‌توان انجام داد، دست بز‌نند.
وی درباره این دوره از زندگی حرفه‌ای‌اش هم حرف‌های متفاوتی دارد و می‌گوید: من در حرفه‌ام در نقطه‌ای ایستاده‌ام که می‌توانم دور نقشه جهان بچرخم وهر کاری را که دوست داشتم انتخاب کنم چون وقت عالی برای انجام هر کاری دارم. می‌توانم چیزهای شگفت‌آور و سورپرایز کننده را انتخاب کنم و جدای از همه چیز، از کار برای خود کار لذت ببرم.
برای برازنان جذاب نبودن خیلی سخت است. در هر حال این عاملی است که موجب شده تا بازیگرسابق نقش جیمز باند در بیش از پنج فصل یک سریال در نقش یک کارآگاه کمدی در صفحه کوچک تلویزیون ظاهر شود. موفقیت نقش او به عنوان یک دزد ویک فرد فاسد که تبدیل به کارآگاه شده برای او حضوری یک دهه‌ای به عنوان جیمز باند را به همراه آورد و در نهایت موجب شد تا سال‌ها پس از ایفای نقش جیمز باند هنوزهم در حد یک بازیگر پرمقتاضی مطرح باشد و به ایفای نقش‌هایی یپردازد که هم جای نقدهای خوب دارند، هم متنوع هستند و از هر نوع نقشی از بازی در یک فیلم موزیکال «گروه آبایی» مثل «ماما میا!» تا فیلمی از رومن پولانسکی مثل «نویسنده روح» را دربرمی‌گیرد.
هر چند بازی در نقش باند نقشی ماندنی بود که او را به جهانیان شناساند، اما او حالا چیز زیادی ندارد تا در این باره بگوید. می‌گوید: هیچ فکری درباره این که چه کسی باید جای دانیل کریگ را برای جیمز باند بعدی بگیرد ندارم.
او دهه‌هاست با چنین سوال‌‌هایی درباره جیمز باند روبرو بوده است و حالا می‌گوید: واقعا هیچ ایده‌ای ندارم. هر چند خیلی هیجان دارم تا ببینم جیمز باند بعدی کیست و چه کسی در نهایت انتخاب می‌شود.
او در نقش جدیدش به شخصیتی عبوس و شوم بازگشته و در نقش یک فرد دولتی رسمی که ریشه‌ در خشونت و دنیای سیاست دارد، ظاهر شده است. این فیلم با عنوان «خارجی» اکران می‌شود.
در فیلم قبلی‌اش برازنان در نقش پدری با ماموریتی شخصی ک ظاهر شده بود که قصد دارد انتقام مرگ دخترش را که در حمله تروریستی کشته شده، بگیرد. مردی در یک جنگ یک تنه که رسالتش انتقام بود. او در فیلم جدیدش بار دیگر با مارتین کمپل همکاری کرده که او را در اولین فیلم باند با عنوان «چشم طلایی» در سال ۱۹۹۵ کارگردانی کرده بود. وی در این فیلم هم‌بازی جکی چان است که قدرت هنرهای رزمی‌اش را به رخ می‌کشد وبه عنوان یک فرد در جستجوی عدالت ظاهر می‌شود.
برازنان درباره او می‌گوید: اوساده و راحت است، با او بودن سرگرم کننده است، او خیلی سرش شلوغ است. فکر می‌کنم این بازی او یک اجرای زیبای شگفت‌انگیز برای هوادارن جکی چان باشد؛ زیرا او تا پیش از این فیلم هرگز در چنین نقشی ظاهر نشده بود. او یک بازیگر کاملا متعهد وپر احساس است. یک نمونه مثال زدنی، یک نماد، یک کلاسیک، مردی از زمان خودش در صحنه سینما. یک دلقک، یک آکروبات ، یک قهرمان…
شاید دیگران این واژه‌ها را به راحتی در تورهای مطبوعاتی برای حمایت از یک فیلم به کار ببرند، اما مسلما شنیدن این واژه‌ها از زبان پیرس برازنان وزانت و جدیت خاصی دارد. او اصلا مثل دیگر همسالان هالیوودی‌اش عمل نمی‌کند. او جذاب اما جدی است و به عنوان یک شهروند بالغ ایرلندی-آمریکایی به به نگرش درباره مهاجرت در آمریکا خیلی حساس است.
می‌گوید: فکر می‌کنم این کسب وکار خیلی ظالمانه است و می‌افزاید: من در دوره جرج دبیلو بوش شهروند آمریکا شدم، به آمریکا آمدم، مالیات دادم ، با همسری آمریکایی و پسرانی آمریکایی.. می‌خواستم یک شهروند آمریکایی باشم و شادمانه این کار را انجام دادم تا بتوانم حق رای داشته باشم. بنابر این من می‌توانم درباره آینده خانواده‌ام تصمیم بگیرم.
او شبیه یک باند مسن است که یاد گرفته تا به خودش آسان‌تر بگیرد. وی که تازگی‌ها با بیل کلینتون رفیق شده است، هرگز تا این اندازه اعتماد به نفس نداشت و به نظرمی‌رسد در سال‌های اخیر به چشم‌اندازی درونی درباره خودش رسیده است. می‌گوید به بسیاری از آزمون‌های سخت دست زده تا شخصیت خودش را بسازد؛ دستی روی پوستش می‌کشد و از این آزمون‌ها تجلیل می‌کند.
پیرس بزانان دنیای یک بازیگررا به یک بازی قدیمی مخوف تشبیه می کند که در آن فراز وفرودهای زیادی وجود دارد و تو باید قوی باشی ؛ مثل پوتینهای قدیمی‌ تا بتوانی در بازی بمانی. می‌گوید: من این را به خوبی دریافتم که خیلی سخت است یک بازیگر عالی باشی، سخت هست که یک بازیگرخوب هم باشی. اما وقتی یک بازی عالی را می بینی و یک بازی خوب را، در هر حال یک جور مسمومیت است. این همان چیزی است که من میخواهم باشم.
اما فرق بین یک بازیگر خوب وعالی چیست؟ می‌گوید: بازی بزرگ از دانیل دی لوییس می‌آید، آنتونی هاپکینز، رالف فایننس، تام هاردی .. و بازی خوب از دانیل دی لوییس، آنتونی هاپکینز، و غیره می‌آید. بازیگرها لحظه های خودشان را دارند، فقط برخی ها هستند که این لحظه‌ها را به صورت پیوسته حفظ می کنند.
اوگفت روز بعد از این گفتگوی تلفنی می‌خواهد به اروپا برود تا درباره ساخت ادامه «ماما میا» فیلمی که به گرمی از ساخت آن استقبال شده صحبت کند. می‌گوید این صحبت‌ها شبیه حرف‌هایی است که از آینده می‌آید.
«خارجی» در سینماهای آمریکا از ۱۳ اکتبر روی پرده رفته و در بریتانیا نیز کمی دیرتر اکران می‌شود.

تانی کال

بانی فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *