خانه ورزش اخبار ورزش پیشرفت چشمگیر پرسپولیس نسبت به دو فصل گذشته/ ۵ دبل در ۸ هفته

پیشرفت چشمگیر پرسپولیس نسبت به دو فصل گذشته/ ۵ دبل در ۸ هفته

0

تیم پرسپولیس روز گذشته در هفته بیست و سوم لیگ برتر، در ورزشگاه تختی میهمان نفت تهران بود که در پایان موفق شد با دو گل سروش رفیعی و مهدی طارمی، میزبان خود را مغلوب کند.

یکی از نکات ویژه بازی روز گذشته از پیروزی پرسپولیس مقابل نفت، دبل شدن تیم علی دایی برابر شاگردان برانکو ایوانکوویچ بود. نفت که در بازی رفت مقابل پرسپولیس با سه گل شکست خورده بود، در دیدار برگشت نیز کاری از پیش نبرد و با دو گل مغلوب صدرنشین بلامنازع لیگ شد تا به این ترتیب نفت بعد از پنج سال، یک بار دیگر در دو دیدار رفت و برگشت مقابل پرسپولیس شکست خورده باشد.

نکته قابل توجه در این میان، این مساله است که پیروزی پرسپولیس برابر نفت، پنجمین دبل صدرنشین لیگ مقابل حریفان خود در فصل جاری بوده است. پرسپولیس در حالی موفق به ثبت پنج پیروزی رفت و برگشت مقابل تیم‌های سایپا، گسترش فولاد، صبا، سپاهان و نفت شده است که تنها هشت هفته از شروع دور برگشت لیگ گذشته و با توجه به نتایج در دور رفت، پرسپولیس شانس این را دارد که تا پایان لیگ تعداد دبل‌های خود را به عدد ۹ برساند.

پرسپولیس در هفته‌های بیست و پنجم، بیست و هفتم، بیست و هشتم و سی‌ام، این شانس را دارد تا به ترتیب با غلبه بر صنعت نفت آبادان، ماشین سازی تبریز، پدیده مشهد و سیاه‌جامگان، تعداد پیروزی‌های رفت و برگشت خود را به ۹ بازی برساند.

گفتنی است که پرسپولیس در شرایطی در فصل کنونی لیگ برتر تا به اینجا موفق به دبل کردن پنج تیم شده است که فصل گذشته شاگردان برانکو در تمام بازی‌های فصل موفق به ثبت چنین عددی شده بودند. ضمن اینکه دو فصل پیش نیز پرسپولیس در یکی از ضعیف‌ترین سال‌های تاریخ خود، تنها در دو دیدار و مقابل تیم‌های پیکان و استقلال تهران موفق به دبل کردن و شکست این تیم‌ها در دو بازی رفت و برگشت شده بود.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *