گفته می‌شود که شبکه HBO تصمیم گرفته‌ است تا مبلغ 250 هزار دلار به کسانی که عامل اصلی هک و نشر اطلاعات این شبکه کابلی بوده‌اند، پرداخت کند.

طبق انتشار یک ایمیل، مشخص شده است، شبکه HBO به هکرهایی که به اطلاعات محرمانه این شبکه کابلی محبوب دسترسی پیدا کرده‎‌اند، مبلغی بالغ بر 250 هزار دلار پیشنهاد کرده، اما تاکنون جوابی از طرف هکرها دریافت نکرده است.

همانطور که در جریان هستید، این حمله سایبری در ابعاد بسیار بزرگی اتفاق افتاده و گفته می‌شود که چندین هزار سند، اطلاعات محرمانه، ایمیل و موارد دیگر کارکنان شبکه HBO در دسترس هکرها قرار گرفته است. این هکرها نه تنها موفق شده‌اند به قسمت‌های پخش نشده سریال‌هایی از قبیل Ballers، Room 104 و Insecure دسترسی داشته باشند، بلکه توانسته‌اند در بین این اطلاعات، فیلم‌نامه قسمت‌های آینده فصل هفتم سریال بسیار پرطرفدار Game of Thrones را در کنار اطلاعات شخصی کارکنان و عوامل شبکه HBO، در اختیار داشته باشند. هنوز ابعاد دقیق این نشر اطلاعاتی چندان مشخص نیست و هکرها بارها شبکه HBO را تهدید کرده‌اند که اطلاعات محرمانه بیشتری را به زودی در اینترنت پخش خواهند کرد.

شبکه HBO

شبکه HBO تصمیم گرفته است تا اقدامات لازم را هر چه زودتر انجام دهد و از ضرر و زیان بیشتر بکاهد. این شبکه کابلی به هکرها مبلغ 250 هزار دلار را پیشنهاد کرده است. این پیشنهاد توسط هکرها در اینترنت پخش شده که نشان می‌دهد HBO حاضر است با پرداخت این مبلغ، هکرها را راضی کند تا همانند هکرهای «کلاه سفید» با این مجموعه همکاری کنند و بر روی حفره‌های امنیتی آن کار کنند. با توجه به اینکه هکرها این ایمیل محرمانه میان خود و شبکه HBO را به صورت عمومی منتشر کرده‌اند، به نظر می‌رسد که از این مبلغ چندان راضی نبوده و پیشنهاد  شبکه را رد کرده‌اند.

برخی از تحلیلگران معتقد هستند که این ایمیل در واقع استراتژی خود شبکه HBO بوده است تا از میزان وخیم بودن شرایط موجود آگاهی بیشتری کسب کند. لازم به ذکر بوده که این بحران نشر اطلاعاتی و حملات سایبری در زمان بسیار بدی برای شبکه HBO اتفاق افتاده است چرا که شرکت مادر شبکه HBO (که Time Warner نام دارد) در طی قراردادی قرار بود با AT&T ادغام شود و یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای چند سال اخیر را در سطح رسانه‌های سرتاسر جهان پدید آورد. مطمئنا در شرایطی که شرکت‌های غول و بزرگ قرار است با یکدیگر قراردادهای سرسام آور امضا کنند، رخ دادن چنین بحرانی آن هم در این ابعاد، آخرین چیزی است که 2 طرف این معامله دوست دارند شاهدش باشند.

آخرین باری که چنین حمله سایبری بزرگی بر روی یکی از شرکت‌های مشهور دنیا اتفاق افتاد، به حواشی فیلم «مصاحبه» شرکت سونی مربوط می‌شود و مقایسه کردن این 2 حمله با یکدیگر کار اجتناب ناپذیری است. در حمله سایبری سال 2014 به شرکت سونی، گروهی که گفته می‌شود توسط دولت کره شمالی دست به حمله سایبری زده‌اند، به دلیل توهین آمیز بودن فیلم «مصاحبه» (The Interview) که افراد مشهوری مانند با ست روگن، جیمز فرانکو در آن بازی کرده‌اند، به سیستم‌های امنیتی شرکت سونی نفوذ پیدا کرده و بسیاری از اطلاعات شخصی کارکنان شرکت سونی را به سرقت بردند. آن‌ها توانستند حتی به اطلاعات شخصی افراد مشهور هالیوودی از قبیل «امی پاسکال» (Amy Pascal) و «اسکات رادین» (Scott Rudin) نیز دسترسی داشته باشند. آن هکرها با انتشار اطلاعات محرمانه مشخص کردند که شرکت سونی در تولید مجموعه مرد عنکبوتی به مشکل برخورده و بودجه کافی برای فیلم Spectre را نیز نداشته است.

تا به این لحظه انگیزه‌ اصلی هکرهایی که به شبکه HBO حمله کرده‌اند، مشخص نشده است. همچنین هیچ‌کس به طور قاطع نمی‌داند که آن‌ها تا چه میزان می‌توانند به این مجموعه خسارت وارد کنند و تصمیم دارند چه اطلاعاتی را فاش کنند. تمام چیزی که می‌دانیم، این است که عوامل شبکه HBO به صورت جدی دست به کار شده و تصمیم گرفته‌اند تا به هر روشی که می‌توانند، جلوی خسارت بیشتر را بگیرند.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *