مرجع وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) به‌تازگی به نقل از تحلیلگر کمپانی تحقیقاتی Macquarie Capital Securities آقای “دامیان ثانگ” اعلام کرده که “انتظار می‌رود سونی در نیمه دوم سال 2018 نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن را عرضه کند.”

http://uupload.ir/files/9vs4_3227024-ps4p.jpg

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، پیش‌بینی تحلیلگرها همیشه درست از آب در نمی‌آید و همیشه هم بر اساس اسناد و اطلاعات معتبر نیستند. اما گزارشگر وال استریت ژورنال در توییتر به نکته بسیار مهمی اشاره کرده که باعث می‌شود تحلیل دامیان ثانگ را جدی بگیریم. به گفته وی، ثانگ همان کسی است که عرضه زودهنگام PS4 Pro و Slim را پیش از اعلام رسمی پیش‌بینی کرده بود.

این باعث می‌شود که پیش‌بینی جدید این تحلیلگر را جدی بگیریم، هر چند که با همه اینها، احتمالا فعلا جزئیاتی در این رابطه از سوی کمپانی سونی منتشر نخواهد شد. کنسول PS4 نه ماه قبل از عرضه رسمی معرفی شد در حالی که PS4 Slim و PS4 Pro  زمانی تایید شدند که به ترتیب یک هفته و دو ماه با عرضه فاصله داشتند.

معرفی سخت افزار جدیدی که قرار است در آینده نزدیک عرضه شود، ممکن است تاحدی از هیجان Project Scorpio -که نسبت به PS4 Pro از قدرت بیشتری برخوردار است- کاسته باشد اما اینکار از سوی دیگر می‌تواند بر روی فروش PS4 و PS4 Pro تاثیر بگذارد. از آنجا که سونی در نسل جدید در رقابت با مایکروسافت به طور چشم‌گیری پیش افتاده، احتمالا فعلا به اشاره به سخت افزار بعدی فکر نخواهد کرد.

در گزارش وال استریت ژورنال به طور دقیق به نظر ثانگ در مورد سخت‌افزار جدید سونی اشاره نشده، اینکه آیا منظور از نسل بعدی پلی‌استیشن، PlayStation 5 است یا چیز دیگر مشخص نیست. با عرضه Scorpio در اواخر 2017، اگر پلی‌استیشن جدید تنها کمتر از یک سال بعد عرضه شود قطعا این دو با یکدیگر مقایسه خواهند شد. Scorpio که در واقع نسخه ارتقا یافته Xbox One به حساب می‌آید، قادر است تمام بازی‌های Xbox One – و صدها بازی Xbox 360 – را اجرا کند. اگر سونی مدتی بعد سیستم جدیدی را عرضه کند، آیا قادر به اجرای عناوین PS4 خواهد بود یا به عناوین جدید محدود خواهد شد؟ این سوال کلیدی است که هنوز جوابی برای آن نداریم.

نظر شما در مورد سخت‌افزار بعدی پلی‌استیشن چیست؟ چه زمانی را برای عرضه این کنسول مناسب می‌بینید؟

ورزش سه

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *