خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی لخویا-پرسپولیس: قهرمان طلسم را بشکن!

پیش بازی لخویا-پرسپولیس: قهرمان طلسم را بشکن!

0

پرسپولیس فرصت طلایی شکست دادن لخویا در بازی رفت را از دست داد. مهدی طارمی قدر پنالتی‌ای که خودش با زیرکی گرفت را ندانست و بازی رفت صفر- صفر به پایان رسید.

به نظر می رسد پرسپولیسی‌ها عادت دارند کار خود را سخت کنند. محروم شدن تماشاگران و پنالتی خراب کردن طارمی دوباره آنها در وضعیتی دشوار قرار داده است.

پرسپولیس اگر می خواهد برای اولین بار پای به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگذارد فردا باید در دوحه عالی بازی کند و نتیجه‌ای درخشان بگیرد. هنوز آسیا برای قرمزها تمام نشده است؛ یک برد و حتی یک تساوی همراه با گل پرسپولیس را راهی مرحله بعدی می کند.

قرمزها فردا باید با روحیه ای بالا در دوحه به میدان بروند. آنها باید بدانند یک نتیجه یک-یک هم حکم صعودشان را امضا می کند.

لخویا تیم قدرتمندی است و مطمئنا نتیجه گرفتن در خانه این تیم آسان نیست، نتیجه گرفتن در دوحه نیاز به یک نمایش بی نقص دارد. بازی پرسپولیس- لخویا تقابل قهرمانان این فصل لیگ های ایران و قطر است. لخویا در آسیا به راحتی در گروهی که استقلال خوزستان حضور داشت اول شد. با این حال در همان بازی لخویا-استقلال خوزستان مشخص شد می توان در خانه این تیم نتیجه گرفت. مهاجمان پرسپولیس باید فردا بی دقتی را کنار بگذارند، زدن یک گل خیال برانکو را تا حدود زیادی راحت می کند.

هدایت لخویا برعهده جمال بلمادی سرمربی سابق تیم ملی قطر است. این تیم در کنار داشتن چند ملی پوش قطری چند بازیکن خارجی بسیار خوب دارد. یوسف العربی مراکشی بهترین گلزن لخویا که آقای گل لیگ قطر هم هست در این فصل ۲۷ گل در لیگ قطر و آسیا زده، او البته مصدوم است و در بازی رفت بازی نکرد و بعید است که در بازی برگشت هم به میدان برود. چیکو فلورس اسپانیایی دیگر بازیکن مطرح لخویاست. نام تائه‌هی هافبک کره‌ای لخویا هم در لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوش درخشیده است.

پرسپولیس آماده طلسم شکنی

پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا سه مرتبه به مرحله یک هشتم نهایی رسیده اما موفق نشده خود را به یک چهارم نهایی برساند. فردا باید این طلسم شکسته شود. بازی لخویا- پرسپولیس آخرین دیدار فصل پرسپولیس است. قهرمان ایران پس از قهرمانی در این فصل لیگ برتر باید تلاش کند که پایانی خوش برای خود رقم بزند. مرحله یک چهارم نهایی رقابتها پس از تعطیلات تابستانی برگزار می شود و پرسپولیس این فرصت را دارد تا با استفاده از خریدهای جدیدش به سمت قهرمانی در آسیا حرکت کند.

برانکو ایوانکوویچ برای بازی فردا کمال کامیابی‌نیا را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد و در غیاب او محسن ربیع‌خواه در پست هافبک دفاعی بازی خواهد کرد. ربیع خواه در بازی رفت نمایش قابل قبولی داشت و باید دوباره خوب بازی کند.

در خط حمله همه نگاه ها به مهدی طارمی است. مهدی طارمی پس از هت‌تریک در بازی با الوحده خود را در آسیا شش گله کرد و در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. طارمی این فرصت را دارد که پنالتی خراب کردن در بازی رفت را جبران کند. او در بازی با الوحده با زدن سه گل به خوبی پنالتی اش در بازی با الریان را تلافی کرد و حالا هم این فرصت را دارد تا یک بار دیگر نشان دهد یک مهاجم درجه یک است.

نتیجه بازی رفت:

پرسپولیس صفر- لخویا صفر

نحوه صعود به مرحله حذفی:

لخویا: در گروه B با ۱۴ امتیاز اول شد.

پرسپولیس: در گروه D با ۹ امتیاز دوم شد.

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیا:

لخویا قهرمان جام حذفی قطر/ صعود مستقیم

پرسپولیس نایب قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

آخرین بازی:

پرسپولیس صفر- لخویا صفر

جایگاه در لیگ داخلی:

لخویا قطر با ۶۳ امتیاز از ۲۶ بازی قهرمان لیگ قطر

پرسپولیس با ۶۶ امتیاز از ۳۰ بازی قهرمان لیگ برتر ایران

پنج بازی آخر در تمامی رقابتها:

لخویا: مساوی، برد، برد، مساوی، برد

پرسپولیس: مساوی، برد، باخت، مساوی، مساوی

بهترین گلزن در لیگ:

لخویا قطر: یوسف العربی با ۲۴ گل

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۱۸ گل

بهترین گلزن آسیایی:

لخویا قطر: نام تائه هی با ۴ گل

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۶ گل

آمار ویژه:

*این بازی دهمین تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در ۹ بازی قبلی ۳ پیروزی، ۳ شکست و ۳ تساوی به دست آورده است.

*دو سال پیش پرسپولیس و لخویا در یک گروه قرار داشتند که پرسپولیس در تهران سه-صفر برنده شد و در بازی برگشت سه-صفر باخت. یکی از سه گل پرسپولیس در بازی رفت را هادی نوروزی به ثمر رساند. این دو تیم مجموعا سه بار با هم بازی کردند که حاصلش یک برد، یک مساوی و یک باخت برای هر یک از دو تیم است.

*لخویا پیش از این ۱۱ بار با تیم های ایرانی بازی کرده و صاحب چهار برد، چهار تساوی و سه باخت شده است.

*لخویا پنج بار میزبان تیم های ایرانی بوده که صاحب سه برد، یک تساوی و یک باخت شده است. ذوب آهن تنها تیم ایرانی بوده که لخویا را در خانه‌اش برده است.

*لخویا چهار بار در خانه با تیم های ایرانی بازی کرده است

*لخویا در مرحله گروهی با استقلال خوزستان هم گروه بود در بازی رفت در اهواز با این تیم یک-یک کرد در بازی برگشت دو بر یک حریف ایرانی‌اش را شکست داد.

*پرسپولیس در مرحله گروهی با الریان قطر هم گروه بود در بازی رفت سه –یک به الریان باخت و در بازی برگشت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

*دو تیم بهترین خط حمله لیگ کشورشان را دارند.

*پرسپولیس سابقه باخت های سنگین در خاک قطر را دارد. باخت سه بر صفر مقابل لخویا در دو سال قبل و شکست سنگین ۵ به یک دربرابر الغرافه. در همین فصل هم سه-یک به الریان باخت.

*پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا چهار بار در قطر به میدان رفته است، سه بار باخته و یک بار هم سه-صفر الغرافه را شکست داده است.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *