خانه ورزش اخبار ورزش پیش بازی پرسپولیس- الهلال: اتحاد برای معجزه

پیش بازی پرسپولیس- الهلال: اتحاد برای معجزه

0

غیبت چهار مهره کلیدی پرسپولیس در بازی رفت بدجوری کار دست این تیم داد.

قرمزها با شایستگی خود را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسانده بودند و این امیدواری ایجاد شده بود پس از سالها طلسم ناکامی ایرانی ها در قاره شکسته شود. پرسپولیس با این وجود سه هفته پیش در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهار-صفر به الهلال عربستان باخت و شانس خود را برای رسیدنبه فینال به حداقل رساند.

پرسپولیس که در مراحل قبل تیم باکیفیتی نشان داد در غیاب سیدجلال حسینی، مهدی طارمی، محمد انصاری و کمال کامیابی نیا نتوانست خودی نشان دهد و در روز پراشتباه مدافعانش یکی از سنگین ترین شکستهای تاریخش را متحمل شد.

شکست سنگینی که جبران آن بسیار سخت به نظر می رسد، الهلال تیمی فراتر از آسیا نشان داد و واقعا تیمی نیست که بتوان در شرایط عادی آنرا با چهار گل برد. این تیم در مرحله قبلی هم سه-صفر العین امارات را شکست داده بود.

با این وجود پرسپولیسی‌ها ناامید نیستند، در تاریخ فوتبال بارها معجزه رخ داده و پرسپولیس امیدوار است فردا( سه‌شنبه) در مسقط یکی از این معجزه ها برایش رخ دهد.

در بازی رفت دو مدافع وسط ممتاز پرسپولیس غایب بودند و محرومیت طارمی شوک عجیبی به تیم وارد کرد این بار تیم با اراده کامل راهی میدان می شود.

برانکو ایوانکوویچ عنوان کرده تیمش اگر هم به صعود دست پیدا نکند برای اعاده حیثیت نتیجه‌ای آبرومندانه خواهد گرفت.

این بازی در مسقط برگزار خواهد شد جایی که در مرحله گروهی دوبار دو تیم با هم مساوی کردند. احتمالا این بار هم با اینکه پرسپولیس میزبان است الهلال هواداران زیادی در ورزشگاه خواهد داشت.

پرسپولیس اگر هم نتواند باخت سنگین بازی رفت را جبران کند می خواهد با یک نتیجه خوب به کار خود در آسیا پایان دهد. این تیم در طول فصل روزهای شیرینی برای فوتبال ایران در آسیا رقم زد و حیف است که با تلخی محض کنار برود.

به هر حال این تیم تا قبل از بازی رفت شایسته فینالیست شدن بود اما یک روز فاجعه آمیز رویای قرمزها را تقریبا دور از دسترس کرد.

پرسپولیس فرداشب البته نباید نامید باشد. شاید یکی، دو گل در نیمه اول یکی از بازگشتهای تاریخی فوتبال را برای این تیم رقم بزند.پرسپولیس پیش از این در نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا حاضر بوده اما این اولین حضورش در نیمه نهایی شکل جدید این مسابقات است .

غایبان برانکو

برانکو برای بازی فردا(سه شنبه) بازهم غایبانی دارد. محرومیت مهدی طارمی همچنان دست برانکو را در خط حمله خالی کرده و او باید تنها به گادوین منشا فکر کند. نکته امیدوار کننده آمادگی این روزهای علی علیپور است.

حسین ماهینی هم به دلیل محرومیت بازی را از دست داده است.

فرشاد احمدزاده بازیکن مورد علاقه ایوانکوویچ هم مصدوم شده است. با این حال دست ایوانکوویچ نسبت به بازی رفت باز تر است. بازگشت زوج محمد انصاری و سید جلال حسینی ثبات را به خط دفاعی برمی گردند. کمال کامیابی نیا هم می تواند در خط میانی صلابت ایجاد کند. با توجه به غیبت ماهینی احتمال دارد که محرمی-حسینی-خلیل زاده- انصاری چهار مدافع پرسپولیس در این بازی باشند.احمد نوراللهی هم در بازی رفت نشان داد در شرایط خوبی به سر می برد.

ایوانکوویچ اگر به فکر معجزه است باید در ترکیب تیم دست به خطر بزند. حضور بازیکنانی مثل علیپور، وحید امیری، گادوین منشا، بشار رسن و محسن مسلمان مقابل یک خط دفاعی و هافبک دفاعی کم اشتباه می تواند زمینه برد پرسپولیس را فراهم سازد.

الهلال؛ پیش به سوی قهرمانی سوم

نبرد فردا مصاف قهرمانان ایران و عربستان است، تیم هایی که در این فصل هم شانس اول قهرمانی در لیگ کشورشان محسوب می شوند.

الهلال در بازی رفت نشان داد کاملا شایستگی قهرمانی در آسیا را دارد. تیمی که دوبار قهرمان آسیا شده و حالا به دنبال سومین قهرمانی است. رامون دیاز آرژانتینی در فصل قبل هم سرمربی الهلال بود و تیم قدرتمندی ساخته است.

خارجی های الهلال یک بار دیگر کیفیت خود را نشان دادند. عمر خربین، هافبک تیم ملی سوریه در بازی رفت سه گل به پرسپولیس زد و شمار گلهای خود در لیگ قهرمانان را به هفت رساند.

کارلوس ادواردوی برزیلی هم هفت گل در آسیا زده است.نیکولاس ملیسی و ماتیاس بریتوس اروگوئه ای دیگر بازیکنان مطرح الهلال اند که در خط هافبک توپ می زنند. علی الحبسی، دروازه‌بان نامدار عمانی ها هم گلر ذخیره این تیم است. این تیم چندین ملی پوش عربستانی هم دارد. یاسر القحطانی و محمد الشلهوب از جمله بازیکنان نام آشنای الهلال محسوب می شوند. البته عبداله عطیف و نواف العابد برای بازی فردا مشکلاتی داشتند و احتمالا غایب خواهند بود.

در دیگر دیدار نیمه نهایی اوراوا ردز ژاپن با شانگهای چین بازی می کند. بازی رفت دو تیم یک-یک شد.

بازی رفت:

الهلال ۴- پرسپولیس صفر

نحوه صعود به نیمه نهایی:

پرسپولیس:

یک چهارم نهایی: پرسپولیس ۲- الاهلی عربستان ۲، الاهلی یک- پرسپولیس ۳.

یک هشتم نهایی:پرسپولیس صفر- لخویا صفر، برگشت: لخویا صفر- پرسپولیس یک.

گروهی: در گروه D با ۹ امتیاز دوم شد.

الهلال:

یک چهارم نهایی: العین امارات صفر- الهلال صفر، الهلال ۳—العین صفر.

یک هشتم نهایی: استقلال خوزستان یک- الهلال ۲، الهلال ۲- استقلال خوزستان یک

گروهی: در گروه D با ۱۲ امتیاز اول شد.

پنج بازی آخر:

پرسپولیس: برد، باخت، مساوی، باخت، برد

الهلال: برد، برد، مساوی، برد، برد

آخرین بازی:

پرسپولیس: استقلال خوزستان یک- پرسپولیس ۳

الهلالالهلال ۲- القادسیه یک

آخرین ملاقات:

الهلال ۴- پرسپولیس صفر

جایگاه در لیگ داخلی:

پرسپولیس با ۱۷ امتیاز از ۸ بازی تیم دوم لیگ برتر ایران( یک بازی کمتر)

الهلال با ۱۳ امتیاز از ۵ بازی در رده چهارم لیگ عربستان ( یک بازی کمتر)

رتبه فصل گذشته:

پرسپولیس: قهرمان لیگ ایران

الهلال: قهرمان لیگ عربستان

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷:

پرسپولیس نایب قهرمان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ لیگ ایران/ صعود مستقیم

الهلال نایب قهرمان فصل قبل لیگ عربستان/ صعود مستقیم

بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: مهدی طارمی و علی علیپور با ۴ گل

الهلال: کارلوس ادواردو با ۴ گل

بهترین گلزن آسیایی:

پرسپولیس: مهدی طارمی با ۷ گل

الهلال: کارلوس ادواردو و عمر خربین با ۷ گل

آمار ویژه:

پرسپولیس و الهلال تاکنون هفت بار در لیگ قهرمانان آسیا( فرمت جدید) به مصاف هم رفتند که پرسپولیس یک برد داشته، سه بار الهلالی ها برنده شدند و سه بازی هم مساوی شده است.

پرسپولیس و الهلال در مجموع ۱۳ بار مقابل هم قرار گرفتند؛ ۴برد،۵ مساوی و۴باخت، ۹ گل زده و۱۵ گل خورده حاصل کار پرسپولیس برابر الهلال بوده است.

پرسپولیس ۱۶ بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های عربستانی بازی کرده که حاصلش ۵ برد، ۶ باخت و ۵ مساوی بوده است. پرسپولیس به غیر از الهلال، سابقه بازی با الاهلی، الشباب، الاتحاد و النصر را هم دارد.

این دو تیم در مرحله گروهی باهم بازی کردند بازی اول یک-یک شد و بازی دوم با تساوی بدون گل به پایان رسید. آن دو بازی هم در مسقط عمان برگزار شد، دو تیم برای سومین مرتبه در این ورزشگاه مقابل هم قرار می گیرند.

الهلال در لیگ قهرمانان آسیا ۲۴ بار با تیم های ایرانی بازی کرده که حاصلش ۱۱ برد، ۸ باخت و ۵ تساوی بوده است.

پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان پنج بار با تیم های عربستانی روبرو شده که حاصلش یک برد، یک باخت و سه مساوی بوده است.

الهلال در این فصل لیگ قهرمانان پنج بار با تیم های ایرانی روبرو شده که حاصلش سه برد و دو مساوی بوده است. الهلال در مرحله یک هشتم نهایی رفت و برگشت استقلال خوزستان را برد.

پرسپولیس پیش از سه بار در مراحل حذفی با تیم های عربستانی روبرو شده که دو بار ناکام مانده و یک بار حریف عربستانی خود را حذف کرده است.

الهلال پیش از سه بار در مراحل حذفی فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا با تیم های ایرانی روبرو شده است. این تیم موفق شد پرسپولیس و استقلال خوزستان را در مرحله یک هشتم حذف کند اما در نیمه نهایی ۲۰۱۰ مقابل ذوب آهن حذف شد.

این اولین حضور پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا(فرمت جدید) است.

آخرین تیم ایرانی که به نیمه نهایی رسید استقلال بود که در سال ۲۰۱۳ در نیمه نهایی حذف شد. ذوب آهن و سپاهان هم پیش از این حضور در نیمه نهایی را تجربه کردند و فینالیست شدند.

پرسپولیس و الهلال در نیمه نهایی جام در جام آسیا سال ۱۹۹۰ به مصاف هم رفتند و پرسپولیس پس از تساوی در زمین حریف در دیدار برگشت در استادیوم آزادی الهلال را یک بر صفر شکست داد و پس از صعود به فینال موفق شد تنها عنوان قهرمانی آسیایی خود را کسب کند.

الهلال ۱۴ بار قهرمان عربستان شده و پرسپولیس ۱۰ مرتبه قهرمان ایران.

داور: احمد ابوبکر الکاف از عمان

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *