پیگیری استفاده از آنتی ویروس های بومی در کشور

چندی پیش هیات دولت به دستگاه‌های اجرایی کل کشور ابلاغ نمود که باید از این پس از آنتی ویروس های بومی استفاده کنند.

هیات دولت علت الزام این دستگاه‌ها به استفاده از آنتی ویروس های بومی را حفظ امنیت سیستم‌های کامپیوتری اعلام نموده است. کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با برگزاری جلسات مختلف کارشناسی، موضوع الزام استفاده از آنتی ویروس های بومی را در نهادها و مراجع رسمی و قانونی این حوزه پیگیری می‌کند.


لزوم استفاده از آنتی ویروس های بومی در دستگاه‌های اجرایی

بهناز آریا رئیس کمیسیون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) در مورد استفاده از آنتی ویروس های بومی در کشور اعلام نمود که به محض اینکه هیات دولت دستورالعمل استفاده از آنتی ویروس های بومی را به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی ابلاغ کرده است، آنها نیز چندین جلسه را با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه برگزار کرده‌اند و موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی در ادامه به برگزاری این جلسات در کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اشاره کرد و اعلام نمود  که، چون موضوع الزام استفاده از آنتی ویروس های بومی و تامین امنیت ملی از دغدغه‌های فعالان این حوزه و کمیسیون است، اعضای این کمیسیون در تلاش هستند تا در جلسات کارشناسی برگزار شده، از سال‌ها تجربه فعالیت خود در این حوزه استفاده کنند.

وی ادامه داد که هدف آنها در این راه این است که بتوانند به  نتیجه مطلوبی دست یابند و حتما در صورتی که نیاز باشد مکاتبات و جلسات با متولیان حوزه افتا از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور انجام خواهد شد. وی در مورد استفاده از آنتی ویروس های بومی اعلام نمود که در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین فعالان آنتی ویروس‌های خارجی و همچنین تولید کنندگان بومی این حوزه در کمیسیون افتا، شکل گرفته است.

برگزاری جلساتی در مورد استفاده از آنتی ویروس های بومی

رئیس کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، به طرح دستورالعمل اخیر هیات دولت مبنی بر لزوم استفاده از آنتی ویروس بومی در این کمیسیون اشاره کرد و اعلام نمود که در جلسات اخیر کارشناسی که با حضور بازیگران اصلی حوزه آنتی ویروس‌های خارجی و تولیدکنندگان بومی در کشور برگزار شده است، بحث‌های مهمی صورت گرفته که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

آریا در پایان تاکید نمود که بدون شک هرگونه اظهارنظر پراکنده در مورد موضوع الزام به استفاده از آنتی ویروس های بومی که از سوی کمیسیون افتا صورت نگیرد، موضع سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیست و تایید نیز نخواهد شد.

تانی کال

تکراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *