چالش در اجرای برنامه سینمایی هفت

در حالی که کمتر از یک هفته از معرفی مهران مدیری به عنوان مجری برنامه سینمایی «هفت» در روزهای جشنواره فیلم فجر می‌گذشت، ناگهان به شکل غیررسمی اعلام شد که او از اجرای این برنامه انصراف داده و رضا رشیدپور مجری همه فن حریف این روزهای تلویزیون قرار است ویژه برنامه «هفت» را در جشنواره اجرا کند. همه فکر می‌کردند مدیری خیلی زود به سرنوشت جیرانی، گبرلو و افخمی دچار می‌شود، اما ظاهرا او اسیر پدیده دیگری شد.

در حدود یک سالی که از تعطیلی برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی می‌گذرد، اسامی مختلفی به عنوان مجری این برنامه شنیده می‌شد اما همه گزینه‌ها تک تک انگار به تیر غیب دچار شدند. هرچند که با توجه به وضعیت متزلزل مجریان سابق این برنامه، بتوان از بخت و اقبال بلند این چهره‌های ناکام در اجرای برنامه یاد کرد.

«هفت» قرار بود «نود سینمایی» باشد، اما سینما و سینماگران از یک سو و مدیریت تلویزیون از سوی دیگر ظرفیت چالش نداشتند. آنچه امروز از برند «هفت» باقی مانده، یک بچه سرراهی‌ست که اسپانسرها برایش تصمیم می‌گیرند. این بار اسپانسرهای از نوع «ستاره مربعی»! از این لحاظ «هفت» نه تنها شبیه «نود» نشد، که بر عکس مسیر سایر برنامه‌های فوتبالی تلویزیون را رفت. شاید حتی باید منتظر نماینده اسپانسر در میانه اجراهای رشیدپور باشیم که بیاید و از تماشاگران بخواهد پیامک بزنند و کد ستاره فلان مربع را وارد کنند.

در میانه رقابتی که در هفته‌های گذشته بین مدیری و رشیدپور وجود داشت، شنیده می‌شد مدیری به واسطه پشتیبانی اسپانسری که اخیرا به حامی ثابت او و برنامه‌اش در شبکه نسیم تبدیل شده، برنده شد. اما حالا به نظر می‌رسد مجهول‌های جدیدی به معادله وارد شده است. گزارش‌های یکی دو روز اخیر علیه مدیری در برخی رسانه‌ها و صحبت‌های سربسته یک مقام مسئول در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره «یک مجری مشهور تلویزیون» که بدهکار موسسات اعتباری‌ست و همزمانی این تحولات با تغییر مجری «هفت» می‌تواند سرنخی از این مجهول‌های جدید به دست بدهد.

هرچند که به نظر می‌رسد این حرف‌ها و ادعاهای سربسته به جایی نرسد و رشیدپور و مدیری در برنامه‌های «حالا خورشید» و «دورهمی» به سرگرم کردن مخاطبان باقی‌مانده تلویزیون ادامه دهند. آنچه واضح است، وضعیت مالی و کیفی برنامه‌سازی در تلویزیون است که روز به روز بیشتر به اسپانسرهای خاص مجال دخالت می‌دهد.

بی‌ رودربایستی نه مدیری و نه رشیدپور گزینه‌های خوب و درستی برای اجرای یک برنامه جدی سینمایی نیستند. هردو هرچند حضور گهگاه در سینما داشته‌اند اما در همه این سال‌ها دغدغه‌های دیگری داشته‌اند و هرچند شومن‌های متفاوتی هستند، در عدم تسلط به مسائل واقعی و درونی سینمای ایران مشترک‌اند. رشیدپور که در تجربه اخیر «مصاحبه چالشی» خود مقابل رئیس جمهور اسیر «جسارتا»های معمول شد و حالا باید دید با اجرای «هفت» قرار است چه کند.

تانی کال

آی سینما

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *