زمانی که مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به قیمت ۱ میلیارد دلار خرید، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصویر به این زودی جایگاه خودش را در میان کاربران پیدا کند و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی شود. جالب است بدانید که هر ۹ ماه حدود ۱۰۰ میلیون به تعداد کاربران این اپلیکیشن اضافه می‌شود. شما با خواندن این مقاله متوجه خواهید که چرا مارک زاکربرگ حاضر شد این مقدار پول روی این اپلیکیشن هزینه کند و چرا بهتر است شما هم همین کار را انجام دهید. پس با زومیت همراه باشید تا با استراتژی‌هایی آشنا شوید که منجر به توسعه‌ی کسب‌و‌کار شما از طریق اینستاگرام می‌شود.

Mark Zuckerberg

چرا مارک زاکربرگ روی اینستاگرام سرمایه‌گذاری کرد؟

یکی از دلایل سرمایه‌گذاری شرکت فیسبوک روی اینستاگرام این بود که این اپلیکیشن از طریق پلتفرم بصری باعث ارتباط این شرکت با کل دنیا می‌شود. همچنین اینستاگرام به جمع‌آوری داده‌های کاربران کمک می‌کند و فیسبوک قادر است از این طریق تبلیغات خود را قوی‌تر کند. درواقع اینستاگرام تبدیل به سلاح مخفی مارک زاکربرگ شده است؛ زیرا بسیاری از کاربرانی که علاقه‌ی خودشان را نسبت به فیسبوک از دست می‌دهند، به اینستاگرام جذب می‌شوند.

نتیجه‌ی یک گزارش نشان می‌دهد که تنها یک سوم افراد بین ۳۰ تا ۴۹ سال از اینستاگرام استفاده می‌کنند و ۸۴ درصد آن‌ها در فیسبوک فعال هستند. از طرفی، ۵۹ درصد افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال به‌طور منظم از اینستاگرام استفاده می‌کنند. ۵۲ درصد جوانان حداقل ماهی یک‌بار فیسبوک خود را چک می‌کنند؛ درحالی‌که این رقم در مورد چک کردن اینستاگرام به ۷۹ درصد می‌رسد.

امروزه کاربران جوان به جای درگیر شدن با فیسبوک ترجیح می‌دهند از پلتفرم‌های دیگری استفاده کنند. این موضوع به فیسبوک کمک می‌کند تا داده‌های باارزشی به‌دست بیاورد و برای مقاصد کسب‌و‌کار از آن‌ها استفاده کند.

instagram

چرا شما هم باید در اینستاگرام عضو شوید؟

سرمایه‌گذاری کردن روی شبکه‌ی اجتماعی که ممکن است تا ۳ سال دیگر از بین برود، کار عاقلانه‌ای نیست. اما خبر خوب این است که اینستاگرام در این دسته از شبکه‌های اجتماعی قرار نمی‌گیرد. در ادامه علت این موضوع را بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد:

۱- فیسبوک صاحب اینستاگرام است

۱۳ سال از تأسیس فیسبوک می‌گذرد و این شبکه‌ی اجتماعی توانسته است ارزش خود را به ۳۵۰ میلیارد دلار برساند. پس مطمئن باشید که فیسبوک و اینستاگرام به این زودی‌ از بین نخواهند رفت.

۲- اینستاگرام ساختار بی‌همتایی دارد

این روزها استفاده از موبایل با سرعت زیادی رو به افزایش است. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، درصد استفاده‌ی آمریکایی‌ها از تلفن‌ هوشمند بیش از دو برابر افزایش داشته است. در سال۲۰۱۴ تعداد کاربران جهانی موبایل از تعداد کاربران دسکتاپ بیشتر شده است. اینستاگرام اولین شبکه‌ی اجتماعی است که فقط برای استفاده با تلفن هوشمند طراحی شده است. شما زمانی که از اینستاگرام استفاده می‌کنید، نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های دیگر استفاده کنید و درنتیجه حواستان پرت نخواهد شد. همین موضوع تجربه‌ی جدیدی از عضویت در شبکه‌های اجتماعی برای کاربر مهیا کرده است.

۳- تجارت الکترونیک

تبلیغات اینترنتی رشد بسیار بالایی در بازار داشته‌ است؛ به طوری که تبدیل به یک صنعت ۲۲۰ میلیارد دلاری در آمریکا شده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۲۶ درصد از تبلیغات اینترنتی از طریق موبایل انجام شوند. هرچقدر تأثیر تلفن‌ هوشمند در آینده‌ی تبلیغات بیشتر شود، نقش اینستاگرام هم در این زمینه بیشتر می‌شود. اضافه شدن امکاناتی مانند گذاشتن لینک‌ نیز به این اپلیکیشن کمک کرده است تا برندها راحت‌تر بتوانند به کمک آن، محصولات خودشان را به فروش برسانند.

instagram

چگونه باید فعالیت خود را آغاز کنیم؟

حال که فهمیدیم چرا مارک زاکربرگ روی اینستاگرام سرمایه‌گذاری کرده است و به چه علت این شبکه‌ی اجتماعی در آینده نیز به فعالیت‌های خودش ادامه خواهد داد، می‌خواهیم ببینیم از کجا باید فعالیت خود را برای عضو شدن در اینستاگرام آغاز کنیم.

۱- راهنمای استفاده از آن را بخوانید

قبل از هر چیزی با یک جستجوی ساده در گوگل راهنمای استفاده از این اپلیکیشن را پیدا کنید و بخوانید. به یاد داشته باشید که اینستاگرام با سرعت زیادی در حال رشد و تغییر است. بنابراین همه‌ی مقالاتی که بیش از یک سال پیش نوشته شده باشند، فاقد اعتبار هستند.

۲- پروفایل خودتان را شخصی‌سازی کنید

استراتژی خودتان را در اینستاگرام پیاده کنید؛ یعنی فیلترها، رنگ‌ها و الگوهای خودتان را داشته باشید. بعد از انجام این کار پست‌های خودتان را پرینت بگیرید و یک کتابچه تهیه کنید. این کار نه‌تنها دید بهتری از نتیجه‌ی استراتژی شما در اختیارتان قرار می‌دهد بلکه به دیگر افراد سازمان نیز کمک می‌کند تا با چشم‌انداز بهتری در این زمینه به شما کمک کنند. درست کردن این کتابچه به معنای پایبند ماندن به یک استراتژی نیست؛ بلکه ابزاری است که تغییر این فرآیند را برای شما تسهیل می‌کند.

۳- با افراد تأثیرگذار در ارتباط باشید

افراد تأثیرگذار مرتبط با صنعت خود را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید برای شما تبلیغات انجام دهند. برای پیدا کردن آن‌ها کافی است هشتگ مرتبط با صنعت خود را جستجو کنید و سپس از طریق پیام دایرکت با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اگر نتیجه نگرفتید ناامید نشوید و به تلاش خودتان ادامه دهید.

instagram

۴- از ابزار مناسب استفاده کنید

اپلیکیشن‌ها بسیار جالب و کاربردی هستند؛ اما در استفاده‌ کردن از آن‌ها زیاده‌روی نکنید. تنها یک سری از اپلیکیشن‌های جانبی و ابزار ضروری را روی تلفن هوشمند خود نصب و از آن‌ها استفاده کنید.

۵- ثابت قدم باشید

اینستاگرام سیاست‌های خود را تغییر داده است و دیگر پست‌ها را بر اساس تاریخ و ساعت به اشتراک گذاشته شدن نشان نمی‌دهد؛ بلکه آن‌ها را بر اساس میزان لایک و کامنت مرتب می‌کند و به کاربر نشان می‌دهد. بنابراین این روزها کیفیت نقش پررنگ‌تری پیدا کرده است. شما هم با اشتراک گذاشتن روزانه یک پست می‌توانید جایگاه خودتان را در این شبکه‌ی اجتماعی تثبیت کنید. همچنین سعی کنید از ابزارها و ویژگی‌های جدیدی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، به‌طور مرتب استفاده کنید. به اشتراک گذاشتن پشت‌ صحنه‌های شرکت از طریق لایو استوری مثال خوبی برای استفاده‌ی مداوم از ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن است.

zoomit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *