آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر مجبور نباشید هر روز تصمیم بگیرید که چه لباسی باید بپوشید چه احساس بهتری خواهید داشت؟ تصور کنید که این کار چقدر زمان، خلاقیت و سازندگی شما را در کار بالاتر می برد و از همه مهم تر این که همیشه پاسخی برای این سوال دارید: امروز چه لباسی بپوشم؟

اگر از نگرانی درباره این که امروز چه لباسی بپوشید خسته شده اید و وقت زیادی برای انتخاب و پوشیدن لباس ها صرف می کنید تنها یک راه حل وجود دارد که زندگی را برایتان آسان تر می سازد. در محیط کار یک نوع لباس بپوشید.

زمان و پول دلایل خوبی برای استفاده یک اونیفورم مخصوص کار است

یکی از دلایل پوشیدن یک نوع لباس در محیط کار این است که دیگر قرار نیست هر روز تصمیم بگیریم که امروز چه بپوشیم و همین فضای بیشتری را برای خلاقیت در مغز ایجاد می کند. مدت کوتاهی بعد متوجه می شوید که هم زمان بیشتری در اختیار دارید و هم پول کمتری بابت لباس ها هزینه کرده اید.

چرا انسان های موفق همیشه یک نوع لباس می پوشند

به عنوان مثال باراک اوباما همیشه لباس آبی یا خاکستری می پوشد و یا مارک زاکربرگ برنامه نویس و موسس شبکه فیسبوک لباس انتخابی اش در محیط کار تیشرت خاکستری با شلوار جین است. و موسس کمپانی اپل استیو جابز را همیشه با لباس مشکی و شلوار جین می بینید. همه آن ها تنها یک دلیل برای این سبک لباس پوشیدنشان دارند: تصمیم گیری. ذهن ما روزانه انرژی زیادی برای صرف کردن دارد پس چرا آن ها را صرف مسائل مهم و ضروری نکنیم؟

روانشناسان به این کار خستگی از تصمیم می گویند

خستگی تصمیم اشاره به بدتر شدن کیفیت تصمیم گیری ها بعد از یک دوره طولانی تصمیم گیری دارد. اوباما می گوید: همانطور که می بینید همیشه لباس های آبی یا خاکستری می پوشم. با این کار تصمیم دارم از تعداد تصمیم گیری ها بکاهم. نمی خواهم درباره این که چه چیزی بپوشم یا چه چیزی بخورم تصمیم گیری کنم چون تصمیم های مهم تری هم در زندگی برای گرفتن دارم.

بنابراین اگر اول صبح ها دغدغه این که چه لباسی بپوشید نداشته باشید در ذهن فضای بیشتری برای خلاقیت های بهتر خواهید داشت. پس انتخاب یک لباس واحد برای محیط کار شما را به زندگی که برایش آفریده شده اید نزدیک تر می کند. چون دیگر می دانید فردا چه لباسی قرار است بپوشید و از شب قبل آماده بیرون از کمد قرار می دهید.

تانی کال

بدونیم

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *